2011-02-24, 08:33
|
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Du ska se att det börjar hända grejer (igen) när du kommer igång med skräddarsytt upplägg.
|
|
|
2011-02-28, 19:25
|
|
|
Fitness4Life
Reg.datum: Jan 2005
|
Hade pokerkväll och en skön salsongberusning i fredags som slutade +1600kr  Jag firade det med att köpa Killzone 3! Ett måste för alla ps3-ägare, brutal action!
Träningen går sådär, har fortfarande problem med min ena axel. Testade myo-reps för biceps igår, har faktiskt träningsvärk idag vilket jag aldrig får annars, gillar vi
Har ju smygdietat lite på halvfart den senaste tiden, dock utan cardio. Tappar vikt men märker inte alls samma förbättring av magregionen som under de dieter då jag kört cardio i form av löpning och promenader på tom mage. Slump eller finns det ett samband!?
|
|
|
2011-02-28, 19:38
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Kul. Du blir smalfetare av cardio.
|
|
2011-02-28, 21:30
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden
Haha, nu dags för lite komik
I augusti förra året
För 5 min sen
Borde ta upp mitt förra intresse istället, lets go fishing 
|
Har du gjort en medveten satsning uppåt under det här halvåret utan "gasat och bromsat" samtidigt?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-03-01, 07:47
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Kul. Du blir smalfetare av cardio. 
|
Tvärtemot ju, det är vid avsaknad av cardio som jag blir smalfet
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Har du gjort en medveten satsning uppåt under det här halvåret utan "gasat och bromsat" samtidigt?
|
Faktum är att jag under långa perioder (minst ett halvår) har legat på överskott med bra mat och tung styrketräning utan några märkbara ökningar. Visst skulle jag säkert göra bra ökningar av att köra på samma spår i ett par år, men min önskan att bli större är inte större än min önskan om att vara i bra form.
|
|
|
2011-03-01, 07:54
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av tigerofsweden
Faktum är att jag under långa perioder (minst ett halvår) har legat på överskott med bra mat och tung styrketräning utan några märkbara ökningar. Visst skulle jag säkert göra bra ökningar av att köra på samma spår i ett par år, men min önskan att bli större är inte större än min önskan om att vara i bra form.
|
Då blir det nog svårt att göra några bra ökningar, är min uppfattning.
När du säger "utan märkbara ökningar", menar du då muskelmassa eller vikter på stången? Under tiden du överåt, hur påverkades kroppsvikt och dina 1RM/arbetsvikter?
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-03-01, 07:57
|
|
|
Fitness4Life
|
Just nu känns det som jag kör Svensson-upplägget. Överätning helger och sporadiska dagar kompenseras av energiunderskott under utvalda perioder då samvetet får bestämma. Har aldrig haft så här dålig motivation. Vill egentligen bara komma i form, men det finns så mycket annat i min vardag som är viktigare att jag inte orkar köra så seriöst som jag hade velat
När jag inte jobbade så var det mycket lättare att sköta mig, hade inte några problem med "just do it". Vet egentligen inte varför det är annorlunda nu, krävs ju egentligen ingen större ansträngning för att äta bra och köra cardio när tillfälle ges.
Någon har kanske något tips?
|
|
|
2011-03-01, 08:00
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Då blir det nog svårt att göra några bra ökningar, är min uppfattning.
När du säger "utan märkbara ökningar", menar du då muskelmassa eller vikter på stången? Under tiden du överåt, hur påverkades kroppsvikt och dina 1RM/arbetsvikter?
|
Under det senaste träningsåret har jag egentligen bara blivit starkare i marklyft och det peakade när jag lyfte 200kg på 75kg. I andra övningar står jag still och muskelmässigt ser jag exakt likadan ut. Vet iofs inte vad jag förväntar mig då jag bara har gått upp 6-7kg, men ja, lite resultat hade ju varit kul.
|
|
|
2011-03-01, 20:37
|
|
|
Fitness4Life
|
Kondition färskvara? My azz  Körde första löppasset på 6mån, 1 mil blev det sen avbröt jag av tristess
|
|
|
2011-03-03, 07:58
|
|
|
Fitness4Life
|
Fan vad färska blåbär är gott  Åt precis min mumsiga frukost med blåbär, keso och lite sötningsmedel. Nu sitter jag o lapar i mig min cafe latte och väntar på att ännu en arbetsdag ska dra igång.
Körde ett bröst, axel och tricepspass igår. Börjar kännas bättre i axeln nu, några veckors mesträning till borde göra susen.
Dietande är fan inte min grej längre, på senare tid har jag insett hur mycket jag värdesätter det jag stoppar i flabben. Tycker det nuförtiden är skittråkigt att äta dietmaten och då syndar jag ändå ganska ofta
Tror och hoppas det är denna kalla och mörka vinter som spökar för en sak är säker, till sommaren kommer jag vara i bästa form någonsin, som alltid
|
|
|
2011-03-03, 16:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Du behöver yttre motivation i form av en tävling att se fram emot.
Anmäl dig till vad som helst, fitness5, broloppet, bodyfitness.
|
|
|
2011-03-04, 08:04
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
Ursprungligen postat av RassK
Du behöver yttre motivation i form av en tävling att se fram emot.
Anmäl dig till vad som helst, fitness5, broloppet, bodyfitness.
|
Bikini hade varit fett
För att vara seriös så tror jag du har en riktigt bra poäng.
Nu till allvaret. Var ute och käkade igår, en stor ryggbiff med massa härliga tillbehör. Kvällen rundades av med en öl och några rundor biljard. Behöver jag ens skriva hur awesome det var?  Detta ska man sen väga mot att vara i riktigt bra form, och som Morpehus i Matrix säger "Its like a splinter in your mind". För det är just så det känns, alltså önskan om att komma i riktigt krispig form.
Som tur är så får man iallafall inte ångest eller dylikt av mat, och om jag någonsin (gud förbjude) skulle få det så hoppas jag att man kan acceptera att man är sjuk och be om hjälp. Nu är jag som tur är bara jävligt velig, mer än vanligt.
|
|
|
2011-03-04, 09:48
|
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Kom igen nu, signa upp till F5 och kör på som fan fram till juni.
|
|
|
2011-03-07, 08:18
|
|
|
Fitness4Life
|
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Kom igen nu, signa upp till F5 och kör på som fan fram till juni. 
|
På tal om yttre motivation, har skickat iväg ett mail till Grandmaster nu ang. konsultation och hoppas på ett positivt besked. Har nu väntat sen i oktober 
Det hade varit jävligt skönt att höra någon säga, gör si, gör så. Det hade underlättat något enormt. Har iaf lagt dieten på is ett tag till, måste som sagt hitta motivationen igen.
|
|
|
2011-03-07, 14:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Du är tydligen i behov av yttre motivation.
Jag vet att det är en löjlig sak att säga precis som "skaffa dig självförtroende" ("hur fan gör man det då" brukar vara svaret) men försök hitta din inre motivation. Det är den som håller i längden!
Vad kostar konsultation av GM?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.
|

|