2013-10-21, 11:58
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark
Finns det någon app fsom kan hjälpa till med matematik? Typ om man pluggar Matte C och vill ha några uppgifter om derivata (eller något) så kan den fixa det, och att man sen kan skriva in svaret i appen?
Jag har nämligen rätt mycket tid på buss och liknande men det blir lite besvärligt och trångt att ta upp böckerna och börja plugga där.
|
Wolfram Alpha
|
|
|
2013-10-21, 12:12
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av knuckles
Hur mycket blod kan man förlora genom vanlig näsblödning, pga torra slemhinnor? Är det farligt att stå över ett handfat och bara låta det rinna?
|
Jag har testat, det rinner inte länge alls.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2013-10-21, 12:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av PowPow
|
Nej. Fast mest likt hittills. Är inte så jävla ljudhögt i mitt fall.
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Living the dream.
|
Senast redigerad av Gpajpen den 2013-10-21 klockan 13:00.
|
|
|
2013-10-21, 14:51
|
|
|
pot of tea? (_)IO
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av knuckles
Hur mycket blod kan man förlora genom vanlig näsblödning, pga torra slemhinnor? Är det farligt att stå över ett handfat och bara låta det rinna?
|
"Klassisk" näsblödning där man blöder ganska nära näsborrarna är sällan det blir några farliga blödningar av. De där man blöder längre bak i näsan och det mesta rinner bak i halsen kan vara väldigt kraftiga.
Det finns dock ingen anledning att bara låta det rinna. Luta huvudet lätt framåt och knip åt över näsan till det har slutat. Inte uppe på näsbenet, utan nere på den mjukare delen.
|
2013-10-21, 16:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen
Nej. Fast mest likt hittills. Är inte så jävla ljudhögt i mitt fall.
|
Exakt samma för mig. Är dock inte deprimerad, har haft såhär senaste två åren. Var du deprimerad?
|
skog, smuts & träning
-
|
|
|
2013-10-21, 17:07
|
|
|
Guest
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Wtf. Det minsta du kan begära då är ju att de helt enkelt byter skiten så att det går att ta sig in i och ut ur duschen. Skjutdörrar är inte så kul kanske, men en variant med ett avfasat hörn skulle kanske funka? Tycker fan inte du ska acceptera att linneskåpet ryker pga. miss från deras sida. Vettig förvaring inne på dusch/toalett är guld värt.
Det fixar ju inte problemet med att toan är för nära duschen dock.
|
Skickade ett mail till ansvarig på byggföretaget och ser fram emot ett svar.
Citat:
Hej.
På visningen påtalade ni ett par problem relaterade till duschkabinen som tydligen var genomgående för alla lägenheter i hus 1.
Jag fick inget svar på plats om hur ni planerar att lösa detta, är det meningen att toalettstolen skall stå 5 cm från duschväggen så att låret mer eller mindre kommer ligga emot väggen när man sitter på toa?
Problem #2 är att linneskåpet inte kan stå där det står, och lösningen som erbjöds var att flytta ut det i lägenheten alternativt att få pengarna tillbaka för det.
Jag är intresserad av att veta hur ni planerar att lösa problemen på toaletten, så att man slipper stå som en idiot när man ska sälja och förklara att "Ja, det blev lite fel när de byggde, men de bad i alla fall om ursäkt för det"
Är helt övertygad om att ni har en god lösning på detta och ser fram emot ditt svar.
|
|
|
|
2013-10-22, 19:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
sexton tusen eller sextontusen?
Jag har hjärnsläpp.
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2013-10-22, 19:17
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
sextontusen
|
|
|
2013-10-22, 19:18
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
16000
Tal högre än tolv skrivs vanligen ut som siffror, no?
|
|
|
|
2013-10-22, 19:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
16000
Tal högre än tolv skrivs vanligen ut som siffror, no?
|
Högre än tio är det men det finns ingen regel som förbjuder en ifrån att skriva i bokstäver.
|
|
|
2013-10-22, 19:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Kvällstrött idiot man är, skickade iväg en företagspresentation med sär skrivning samt alla siffror i text.
Blir att ursäkta sig imorgon.
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2013-10-22, 21:27
|
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
Varför i helvetet utalas "Famous" och "Infamous" så jävla olika? Då den senare måste vara en påbyggnad av den första. En sak att ord som "mature" och "nature" utalas olika då de inte nödvändigtvis kom samtidigt, men vafan, famous/infamous, så fail.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
2013-10-22, 21:34
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander
Varför i helvetet utalas "Famous" och "Infamous" så jävla olika? Då den senare måste vara en påbyggnad av den första. En sak att ord som "mature" och "nature" utalas olika då de inte nödvändigtvis kom samtidigt, men vafan, famous/infamous, så fail.
|
Kanske för att förstärka att orden inte utgör ett motsatspar?
Famous - infamous - unknown
Känd - ökänd - okänd
|
|
|
|
2013-10-22, 21:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av jaosef
Exakt samma för mig. Är dock inte deprimerad, har haft såhär senaste två åren. Var du deprimerad?
|
Intressant, jag har upplevt exakt samma vid insomning under hela mitt liv.
|
2013-10-22, 21:42
|
|
|
Mycket Irriterande
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Kanske för att förstärka att orden inte utgör ett motsatspar?
Famous - infamous - unknown
Känd - ökänd - okänd
|
Ja, men ta t.ex. know/unknown, båda utalas likadant. Jag tror nog det hela handlar om att infamous är såpass oanvänt så folk kanske inte fattat hur det ska uttalas "back in the day" så att säga. Ordet är ju en sammansättning av in-famis, som kom till på 1400-talet. Även om det inte är motsatspar så är det ju ändå i princip det...
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:40.
|

|