Kommentar: Tempot i knäböjen var nog nära årssämsta, men så var det också pers, samt att man självklart ställde upp och passade åt de som böjde med utrustning. Resten av passet flöt dock på bra, 5x115 i boxböj är väl pers men inget jag lägger så stor vikt på. Avslutade passet med lite manssage med mapa, det var mysigt, ljög inte.
Bänkpress Hirvisprogrammet, vecka 7
2 x 145kg - 2RM PB!
2 x 145kg - Serie-PB!
9cm Foampress (mellangrepp)
3 x 120kg
3 x 130kg
3 x 140kg
Floorpress
5 x 80kg
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 110kg
5 x 100kg
5 x 100kg
Triceps Extensions
2 x 20 x Lila band
Sittande Kabelrodd
8 x 12 plattor
8 x 15 plattor
8 x 12 plattor
"High Rows" med brett V-grepp
20 x 60kg
15 x 70kg
10 x 80kg
Breda Chins
3 x BW - Avbröt, förklaring i kommentar
Tid: 120min Styrka: 5 Tempo: 4 Vila & Kost: 4
Kommentar: Styrkan på topp idag, och 2x2x145kg satt lätt! Därmed är 1RM och 2RM samma vikt, film på lyften kommer sen. Resten av passet flöt på bra, ända fram tills sista övning, breda chins, på tredje repset så blixtrade det till i armvecket och jag avbröt genast. Rörligheten i armen är som normal, och långsamma rörelser är i princip smärtfria, så jag misstänker en ytlig muskelbristning i biceps. Vi får se hur de närmaste dagarna utvecklar sig, jag håller tummarna, men lite tråkigt är det med tanke på hur bra det har gått i princip alla övningar.
Grymt bänkat, synd jag inte hann se't. Hoppas armen inte var nåt allvarligt!
Även om det nu är en muskelbristning, vilket jag tror, så är det nära en månad kvar till SL-DM och biceps är inte direkt en prioriterad muskelgrupp för min del. Visst, rodd och lats-träningen kommer bli lidande men i övrigt räknar jag med att kunna köra på som vanligt så snart smärtan har lagt sig.
Ett tips om du vill öka tempot i dina pass är att ha bestämda setvilor, och ta tiden med tidtagningsur/mobilen. Det fick upp farten i mina pass rejält när jag började med det.
__________________ "I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
Senast redigerad av EkarN den 2010-10-18 klockan 21:22.
Ett tips om du vill öka tempot i dina pass är att ha bestämda setvilor, och ta tiden med tidtagningsur/mobilen. Det fick upp farten i mina pass rejält när jag började med det.
aa eller att man har t.ex. 20min på sig att klara sina arbetsset.. men de har vi ju redan pratat om till post-dm upplägget, roberto!
kul att bänken rör på sig igen!
__________________ Team Elite Body Science Bloggen