Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-02-18, 01:26   #151
Tree Fiddy
Need

Tree Fiddys avatar

Reg.datum: May 2016
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vad är det som är komiskt? Det här är väl den enda tråden med en elitidrottare som åkt fast för doping. Bolt har väl inte åkt dit för nåt såvitt jag vet.

Men du tycker alltså det är komiskt att jag skriver i de två trådar som handlar om doping? Jätteroligt hördu. Verkligen. Jag är inte ironisk nu, det låter verkligen jätteroligt att just jag skrivit i dessa två trådar...

Om du nu tror på dig själv när du skriver att du inte har problem med att folk har en avvikande åsikt från dig, så borde du kanske fundera lite över varför du finner just detta så komiskt.

EDIT: Och du fortsätter producera halmgubbar kring vad du tror(?) att jag tycker. Jag antar det är för att du är för trög för att faktiskt förstå vad jag skriver och ta det till dig...
Du har liksom aldrig tänkt på att jag kanske inte har lust att sitta och diskutera med dig? Jag finner det komiskt för att så fort det är en tråd om elitidrottare som dopar sig så är du där och tror på misstagsdoping och ren idrott. Det är komedi. Därför skrattar jag. Jag har redan lagt fram många argument och har således ingen lust att diskutera detta mer med dig, men det verkar du ha väldigt svårt att förstå.
Gammal 2017-02-18, 02:30   #152
Agitator
Den rättmätige

Agitators avatar

Reg.datum: Mar 2014
Var det inte nu i vinteros som det framkom att någon dopat sig med någon av astma medicinerna, men det var ju rätt kraftiga doseringar i 30 dagar typ innan tävling.

Den här tråden tog upp sportbladet som testade astmamedicin iaf nu inför vinter os.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=229196

Läser man faktatexten nedtill om astma så står det att det finns studier på friska människor som får fördelar.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 02:32   #153
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Tree Fiddy Visa inlägg
Du har liksom aldrig tänkt på att jag kanske inte har lust att sitta och diskutera med dig?
Jo jag har förstått att du inte har lust att diskutera, och verkar tycka det är roligt att andra vill diskutera...

Det jag inte förstår är vad tusan du har på ett diskussionsforum att göra.

Citat:
Jag finner det komiskt för att så fort det är en tråd om elitidrottare som dopar sig så är du där och tror på misstagsdoping och ren idrott. Det är komedi. Därför skrattar jag.
Dubbla halmgubbar för att vara på den säkra sidan ser jag.

Är det svårt för dig att ta in att jag inte tror all världens elitidrottare är rena från doping? Det räcker inte med att jag skrivit det ett otal gånger. Har du nån diagnos som gör att du har svårt att processa skriven information? Ska jag försöka göra en akvarellmålning kanske?

Är problemet att jag inte tycker alla som presterar bättre än nån slumpmässig gräns per automatik bör stängas av på livstid?

Citat:
Jag har redan lagt fram många argument och har således ingen lust att diskutera detta mer med dig,
Det du har lagt fram har jag ju såvitt jag kan minnas inte hållit med om. Svårt att greppa det konceptet kanske?

Citat:
men det verkar du ha väldigt svårt att förstå.
Ja, det är ju du som fortsätter ju skriva till mig (om mig) så nånting verkar du ju vilja.

Tror inte jag satt någon på ignorelistan hittills. Men det vette fan om inte du kvalar in snart.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-18, 02:33   #154
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Var det inte nu i vinteros som det framkom att någon dopat sig med någon av astma medicinerna, men det var ju rätt kraftiga doseringar i 30 dagar typ innan tävling.

Den här tråden tog upp sportbladet som testade astmamedicin iaf nu inför vinter os.

Läser man faktatexten nedtill om astma så står det att det finns studier på friska människor som får fördelar.
Inte Sundby du tänker på då?
Gammal 2017-02-18, 03:39   #155
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Det är skillnad på att som frisk använda inhalator och att använda dessa preparat i "pillerform" som alla får muskelbyggande + fettförbrännande effekt av. Om man får effekt av inhalator som frisk hamnar nog lite mer i kategorin "det beror på".
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 15:43   #156
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk

Reg.datum: Jul 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg

Men du hamnar fortfarande i problemet med att definiera gränsen för "frisk" eller "normal". Det enda rimliga är att vi anammar strikt genetisk nazism, där alla mediciner är förbjudna oavsett läkares råd, eller fritt fram med alla typer av dopning i sport. För om du råkar hamna under en gräns som jag hamnar precis över och det gör att du får en medicin som låter dig springa milen snabbare än jag så är det djupt orättvist.

Men samtidigt så är det då djupt orättvist att folk har olika förutsättningar både genetiskt och vad gällande icke genetiska kroniska sjukdomar.

Hur man än vänder sig har man rumpan bak.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 16:38   #157
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Som sagt just med astmamedicinerna så är det problematiskt på flera olika sätt, delvis eftersom man kan medicinera sig till en funktion man inte har annars men även att man på så sätt kan dopa sig "på riktigt" utan att det kan upptäckas.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 17:32   #158
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Jag rensade bort en sidodiskussion. Håll er till ämnet i fortsättningen.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 18:22   #159
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Jag rensade bort en sidodiskussion. Håll er till ämnet i fortsättningen.
Vad för sidodiskussion?

Jag vet inte ens om jag deltagit i denna, och har således ingen aning om vad jag inte bör fortsätta skriva om.
Gammal 2017-02-19, 18:40   #160
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Den handlade om ifall man skulle klippa in en länk till det man refererade till eller inte.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 19:15   #161
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Den handlade om ifall man skulle klippa in en länk till det man refererade till eller inte.
Aha. Tack!
Gammal 2017-03-07, 11:54   #162
svenbanan
Banned User

http://www.aftonbladet.se/sportblade...ohaugs-karriar

Nu ska FIS överklaga Johaugs dom, eftersom de tyckte den var för mild.

Det tycker jag är riktigt bra. Speciellt med tanke på hur jävla irriterande det är med att norrmännen verkar vilja släta över Johaugs avstängning. Nog för att jag kanske tror att hon inte medvetet försökt fuska. Men hon är ju ändå dömd. Rätt osmakligt att de ska hålla på och ha henne att skicka gratulationer på NRK som om att hon bara var hemma med halsfluss...

Gött med ett varv till i långbänken så att den här skiten kanske kan få bli lite mer utredd.
Gammal 2017-03-07, 12:07   #163
PureWhey
Banned User

Reg.datum: Oct 2012
Hoppas det blir ett längre straff.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-03-07, 12:18   #164
hurril
Registered Useless

hurrils avatar

Reg.datum: Mar 2011
Vad blir bättre av ett längre straff för Johaug? Minskar dopingproblemen? Lär hon sig något? Lär någon annan sig något? Är det något särskilt i hennes förseelse som solklart inte passar ihop med 13 månader utan en annan, vilken längd på straffet i så fall? Varför?

Nu vet jag att ni bara trollar, alternativt, skrev av misstag. Men någon vuxen kanske kan svara?
Gammal 2017-03-07, 12:44   #165
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Vad blir bättre av ett längre straff för Johaug? Minskar dopingproblemen? Lär hon sig något? Lär någon annan sig något? Är det något särskilt i hennes förseelse som solklart inte passar ihop med 13 månader utan en annan, vilken längd på straffet i så fall? Varför?

Nu vet jag att ni bara trollar, alternativt, skrev av misstag. Men någon vuxen kanske kan svara?
Ni? Blandar du in mig i det där också?

Jag hoppas inte på nåt längre straff.
Jag tycker det är bra att det överklagas så ärendet kan få "komma till ro" nån gång framöver.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.