2013-08-02, 19:56
|
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Balongbubba
Alltså, vad jag stör mig mest på, även om jag någonstans kände till det litegrann efter vad man sett under uppväxt och så, är hur kvinnor enligt många forskare verkar vara som evolutionärt programmerade att bli tända på aggressiva och våldsamma män. Ungefär på samma sätt som vi män är programmerade att bli tända på typiskt feminina ansiktsdrag, symmetri, breda höfter etc.
Med andra ord, det är inte direkt ett medvetet val i sig, men mer en känslomässig respons som bara "händer" pga stimuli (för män, åsynen av en kvinna med feminina drag - För kvinnor, åsynen av en aggressiv dominant man, ofta med väldigt maskulint utseende men nödvändigtvis inget måste).
Tycker fan det är hemskt, bittert sådär.
|
Tror dock det är en liten förenkling. Tror du kommer få fler tjejer om du är en "normal" kille än om du går runt på klubbar och slår ner folk utan anledning.
|
|
|
2013-08-02, 19:59
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av en stor stark
Tror dock det är en liten förenkling. Tror du kommer få fler tjejer om du är en "normal" kille än om du går runt på klubbar och slår ner folk utan anledning.
|
Jo, tror inte heller det är särskilt optimalt liggmässigt att gå runt och klubba ner alla man ser som någon jävla grottman.
Men med det sagt så finns det ju utan tvekan starka kopplingar mellan aggressivitet/våldsamhet/dominans och att göra trosor våta, i alla fall enligt många vetenskapliga studier. Känns lite sisådär.
Letar vidare så kanske man hittar ett ljus i tunneln haha!
|
|
|
2013-08-02, 20:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Läste du hela den sista studien? För den säger nog inte riktigt det du tror.
|
|
|
2013-08-02, 20:06
|
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Citat:
Jo, tror inte heller det är särskilt optimalt liggmässigt att gå runt och klubba ner alla man ser som någon jävla grottman.
Men med det sagt så finns det ju utan tvekan starka kopplingar mellan aggressivitet/våldsamhet/dominans och att göra trosor våta, i alla fall enligt många vetenskapliga studier. Känns lite sisådär.
Letar vidare så kanske man hittar ett ljus i tunneln haha!
|
Jo fast nu får vi inte förhasta oss. Klimatforskning har tusentals och tusentals studier/sammanfattningar bakom sig t.ex. Det är inte alltid så att man ska lita på första studierna man hittat efter man letat i en dag. Inte säkert att man får en helhetsbild
Även om jag dock kan hålla med om att en man med högt självförtroende, som är modig, som kanske inte slåss mycket men inte tar skit i onödan etc säkert kan lyckas väldigt bra med damerna.
|
|
|
2013-08-02, 20:11
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII
Läste du hela den sista studien? För den säger nog inte riktigt det du tror.
|
Den om dominans? Ja, dock ej allt för noggrant. Hur som helst menade dom väl inte med "dominans", just i den studien, som våldsamt aggressivt beteende, eller?
|
|
|
2013-08-02, 20:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Citat:
Den om dominans? Ja, dock ej allt för noggrant. Hur som helst menade dom väl inte med "dominans", just i den studien, som våldsamt aggressivt beteende, eller?
|
När tjejerna fick välja så valde de normalbyggda långa män med snygga ansikten. Dominansdelen kommer från "male contest" och den slutsats de vill dra är att det är inte kvinnorna som väljer utan manliga tävlingen som är det primära. Bland män var inte längd lika viktigt utan bredd och manlig röst var viktiga.
Överlag så känns det som att det är svårt att studera.
1. Självrapportering av antalet sexpartners av medlemmar i ett "frat house". Vi vet sedan matstudier hur dumt detta kan vara.
2. Mäter antalet sexpartners som framgång.
Jag drar nog mer slutsatsen att killar är bra på att bedöma vilka andra killar som gillar att ligga runt mycket.
|
|
|
2013-08-02, 20:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Det jag tyckt mig ana är att typiska högljudda, ofta aggressiva våldsamma män inte har sådär jättesvårt att locka till sig heta yngre damer.
|
Kvinnor som tänder på babianbeteende är inte heta. Dem kanske är heta med dina mått mätt men det betyder inte att dem är heta för oss andra. Aggressivitet och högljuddhet har inget med manlighet att göra.
|
|
|
2013-08-02, 21:09
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII
När tjejerna fick välja så valde de normalbyggda långa män med snygga ansikten. Dominansdelen kommer från "male contest" och den slutsats de vill dra är att det är inte kvinnorna som väljer utan manliga tävlingen som är det primära. Bland män var inte längd lika viktigt utan bredd och manlig röst var viktiga.
Överlag så känns det som att det är svårt att studera.
1. Självrapportering av antalet sexpartners av medlemmar i ett "frat house". Vi vet sedan matstudier hur dumt detta kan vara.
2. Mäter antalet sexpartners som framgång.
Jag drar nog mer slutsatsen att killar är bra på att bedöma vilka andra killar som gillar att ligga runt mycket.
|
Intressant, tackar!
|
|
|
2013-08-02, 21:11
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordström
Kvinnor som tänder på babianbeteende är inte heta. Dem kanske är heta med dina mått mätt men det betyder inte att dem är heta för oss andra. Aggressivitet och högljuddhet har inget med manlighet att göra.
|
1. Har du någon studie som backar upp att: "heta kvinnor ej tänder på 'babianbeteende'" ?
2. Kvinnlig fysisk skönhet är universiell.
3. Aggressivitet och högljuddhet har utan tvekan mycket med just manlighet att göra - åtminstonde aggressivitet.
Tyvärr är det uppenbart att du nu enbart baserar dina åsikter på känslor - hur du VILL och inte vill det ska vara - snarare än hur det rent vetenskapligt ligger till.
|
|
|
2013-08-02, 21:15
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Tyvärr är det uppenbart att du nu enbart baserar dina åsikter på känslor - hur du VILL och inte vill det ska vara - snarare än hur det rent vetenskapligt ligger till.
|
I så fall är ni väl lika goda kålsupare. Du backar ju själv upp dina påståenden med texter som det vid närmare påseende visar sig att du inte har läst ordentligt själv ens.
|
|
|
2013-08-02, 21:20
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
I så fall är ni väl lika goda kålsupare. Du backar ju själv upp dina påståenden med texter som det vid närmare påseende visar sig att du inte har läst ordentligt själv ens.
|
Knappast, tror du jag VILL det ska vara på det sättet?
Jag har dock redan förutfattade meningar, efter just erfarenheter. Att det uppenbarligen finns mycket vetenskap inom ämnet som backar upp dessa erfarenheter bekräftar det för mig bara ytterligare.
Om nordström har någon vetenskap som backar upp det HAN säger vore det väldigt intressant, och positivt.
Att jag inte läst varje studie till punkt och pricka säger inte speciellt mycket.
|
|
|
2013-08-02, 21:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
1. Har du någon studie som backar upp att: "heta kvinnor ej tänder på 'babianbeteende'" ?
2. Kvinnlig fysisk skönhet är universiell.
3. Aggressivitet och högljuddhet har utan tvekan mycket med just manlighet att göra - åtminstonde aggressivitet.
|
1. Naturligtvis inte. Varför tror du prinsessan Madeleine inte gifte sig med en förortsgangster?
2. Skitsnack.
3. Ja, att ni förortskids ser det på det sättet förvånar mig inte det minsta.
"Tyvärr är det uppenbart att du nu enbart baserar dina åsikter på känslor - hur du VILL och inte vill det ska vara - snarare än hur det rent vetenskapligt ligger till."
Visa mig vetenskapliga studier på att läkar- eller juridikstudenter drar sig till förortsgangsters!
|
|
|
2013-08-02, 21:32
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Balongbubba: Jag tror att du vill komma med Sanningen(tm), det är vad jag tror. Och jo, jag tycker att det säger ganska mycket när diskussionen ser ut så här:
Balongbubba: Så här ÄR det. Denna studie bevisar [insert länk].
Trance II: Fast den där studien säger ju snarare det här [insert helt annan slutsats].
Balongbubba: Eh, ja, OK då.
|
|
|
2013-08-02, 21:46
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordström
1. Naturligtvis inte. Varför tror du prinsessan Madeleine inte gifte sig med en förortsgangster?
|
Ja, enstaka exempel kan ju verkligen såga generella vetenskapliga teorier
Det är snarare du som snackar skit, låt oss se vad vetenskapen har att säga, eller justja, du bryr dig uppenbarligen inte mycket om sånt
http://serendip.brynmawr.edu/biology...ekanayake.html
http://www.thedailybeast.com/newswee...of-beauty.html
http://www.viewzone.com/whatisbeauty.html
Citat:
|
3. Ja, att ni förortskids ser det på det sättet förvånar mig inte det minsta.
|
Nu är jag dock inget förortskid, verkar onekligen som att du finner detta väldigt stötande och provocerande, uppenbarligen ett känsligt ämne för dig. Kan det vara så att du inte vill öppna pandoras box?
Citat:
|
Visa mig vetenskapliga studier på att läkar- eller juridikstudenter drar sig till förortsgangsters!
|
1. Mig veterligen ingen som kommit med just detta påstående.
2. Du implicerar att sexuell attraktion (som handlar om biologi) har något att göra med social status i form av jobb/karriär - Detta är inte fallet: En sexuellt attraktiv kvinna är sexuellt attraktiv varesig hon är servitris eller advokat.
En attraktiv man är attraktiv oavsett om han är bartender (ett låginkomstyrke) VS pilot, sålänge han innehaver universiellt attraktiva egenskaper, som exempelvis just social dominans, som är ett resultat av höga testosteronvärden - Men som även kan vara ett resultat av hans position i den specifika sociala kontexten.
Med det sagt så kan en man onekligen ÖKA sitt attraktionsvärde genom att skaffa sig ett yrke där många ser upp till honom, det är dock inte huvudpoängen i sig.
Du försöker påstå att "fina kvinnor" (pluggar ekonomi, juridik etc) INTE skulle finna karaktärsdrag av aggressivitet och dominans attraktivt: Detta stämmer såklart inte och är lika korkat som att påstå att en framgångsrik man INTE skulle finna en symmetrisk kvinna med feminina drag attraktiv bara för att hon var servitris.
Nu, jag försöker komma fram till en någorlunda objektiv sanning här, så kan du vänligen sluta avbryta det hela med känslomässigt motiverat trams?
|
|
|
2013-08-02, 21:48
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Balongbubba: Jag tror att du vill komma med Sanningen(tm), det är vad jag tror. Och jo, jag tycker att det säger ganska mycket när diskussionen ser ut så här:
|
Ja, jag vill komma så nära sanningen som möjligt, ja, gör detta dig irriterad?
Citat:
Balongbubba: Så här ÄR det. Denna studie bevisar [insert länk].
Trance II: Fast den där studien säger ju snarare det här [insert helt annan slutsats].
Balongbubba: Eh, ja, OK då.
|
Trams, jag har aldrig sagt: "såhär ÄR DET", jag länkade till en studie som pratade om att vad som förutspådde en mans sexuella framgång mest var just dominans, vilket var sant. Enda felet var att jag såg inte skillnaden mellan kvinnors aktiva val och det faktum att dominanta män var mer aktiva i sökandet.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:10.
|

|