2011-05-14, 08:59
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden
massinvandring.. please.. ska vi verkligen ta det till den nivån? 
|
Men är det inte så att "lilla Sverige" tar emot, både i relativa och absoluta mängder, massor av invandrare.. Jag har inget emot mängden per se, men jag upplever att vi, Sverige, inte har resurser att ta hand och hjälpa dom som kommer hit på ett bra sätt.
Förra sommaren mitt under fotbollens högsäsong kommer Amir och Naser till fotbollsträningen en helt vanlig dag och meddelar att dom blir utskickade ur landet nästkommande dag. Då har dom ändå varit här i 4-5 år och väntat typ. Vad är det för skitsystem?
Släpp in lite färre, sköt det snyggare, bättre och mer effektivt. "Kvalitet före kvantitet" för allas skull... Vad tycker kolo om det här tänket?
|
|
|
2011-05-14, 09:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Rasist behöver man inte vara för man röstar på SD, sedan att deras åtgärder är extrema och lär inte fungera i praktiken är en annan sak. Jag tror dock på en politik där en process för hur invandring i Sverige skall skötas behöver ses över. Den har förbättras under Alliansen, inte avsevärt (där av tapp till SD) men bättre än under S. Språkkrav och en process där individen slussas ut i arbetslivet är ett måste. Innan en sådan fungerande process existerar bör kvoten av människor som man tar in ses över. Det är varken rättvist eller humant att ta emot människor och placera dem i miljonprojekt, ge dem pengar och få stå utanför samhället utan jobb och språkkunnande. Detta i sin tur föder utanförskap och rasism. Sedan är det ju i Sverige både tillåtet att tro på Jesus, Mohammed och Tomten enligt grundlagen. Vad jag vet finns det heller inget straff för att trycka eller läsa bibeln, koranen, dags eller kvällstidningar, möjligen borde det väl kanske finnas ett dumhetsstraff om man tror på allt som det skrivs i dem.
|
|
|
2011-05-14, 09:27
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
nja,jag skulle då inte vilja kalla dej för rasist.
jag håller med SD i en hel del utav deras punkter och åsikter och jag ser då mej själv inte som rasist.
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2011-05-14, 09:36
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av kottovic
ÄR det någon i tråden som bor eller är aktiv i ett invandrartätt område?
|
Jag gör.
Citat:
Ursprungligen postat av jikajd
Men är det inte så att "lilla Sverige" tar emot, både i relativa och absoluta mängder, massor av invandrare.. Jag har inget emot mängden per se, men jag upplever att vi, Sverige, inte har resurser att ta hand och hjälpa dom som kommer hit på ett bra sätt.
Förra sommaren mitt under fotbollens högsäsong kommer Amir och Naser till fotbollsträningen en helt vanlig dag och meddelar att dom blir utskickade ur landet nästkommande dag. Då har dom ändå varit här i 4-5 år och väntat typ. Vad är det för skitsystem?
Släpp in lite färre, sköt det snyggare, bättre och mer effektivt. "Kvalitet före kvantitet" för allas skull... Vad tycker kolo om det här tänket?
|
Klart vi har rå. Att de där två blev hemskickade handlar ju knappast om brist på resurser utan att de inte fick uppehållstillstånd godkännt. Det fanns väl helt enkelt ingen anledning att låta dem bo kvar här. De hade ju inte fått stanna även om vi släppte in färre.
|
|
|
2011-05-14, 09:37
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2002
|
SD är inget rasparti för 5 öre.det finns andra partier som inriktar sig på raser.
realist och rasist är två skilda saker.
|
|
|
2011-05-14, 09:43
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Hur läget ser ut i Swe och runt om i världen år 2046 är nog intressant att se.
Vissa Kulturer/Religioner/Grupperingar är ju mer kompatibla än andra.
|
behöver inte gå så lång tid.
http://youtu.be/THrltK9cGo8
|
|
|
2011-05-14, 09:44
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av kettlebellGuden
Jag gör.
|
Och det är frid och fröjd? Då är du den första i detta land förutom politikern Pekgul men hon ändrade sig veckan efter sitt uttalande och flyttade (från Rinkeby)
|
|
|
2011-05-14, 09:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av ryssen
|
Överdramatisering på hög nivå.
|
|
|
2011-05-14, 10:36
|
|
Disce aut discede
Reg.datum: Nov 2009
|
Citat:
|
|
|
|
|
2011-05-14, 10:45
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2004
|
ISLAM
I
Steal
Lie
And
Murder
|
|
|
2011-05-14, 10:50
|
|
Not so innocent
Reg.datum: Nov 2005
|
Rasist är man om man tycker att en viss ras är överlägset en annan. Vilket du inte gör. Det som folk blandar ihop är ras och kulturarv/religion. Det är fel på alla religioner men Islam ligger i sitt eget fack p.g.a dess extrema reglering av hur folk ska leva sitt liv, könssegregeringen och dess intolerans mot kritik. De ytterligheter som kristendomen får stå för vid dagsläget, som motsvarar de muslimska världens allmänna levnadsätt, kallas för sekter och fördöms av samhället. I övrigt är kristendomen ganska tåligt av kritik och man behöver inte frukta för sitt liv om man kallar sin rondellhund av Jesus eller om man gifter sig med en muslim...eller någon annan sort av opassande man som föräldrarna inte samtycker om.
Rasismen kommer ifrån just muslimernas extrema syn på sin religion. För visst blir människorna som står bakom en ideologi ett med den ideologin. Ingen är rasistisk mot tyskar nu för tiden för att dem propaganderade nazismen en gång i tiden.
Jag har läst koranen och tyvärr finns det saker i den som är svårt att hitta en annan tolkning på än det som det står - som agan på kvinnor, fördelning av egendom, och könsdiskrimineringen...etc.
Jag har bott i en muslimsk familj som har varit lagom påverkade av sin kultur, lika mycket som en protestansk familj - att kvinnan ska stå för hushållsarbetet medan männen ska tjäna pengar, kvinnor ska ta hand om barnen o.s.v. Men dem var inte särskilt religiösa heller. Så det är inte nationaliteten eller rasen som är problemmet utan ideologin, religionen dem utövar.
Om islam blir mer öppet för kritik och granskning kommer mycket av det som kallas för "rasism" att försvinna. De kommer man att kalla problemmet med dess rätta namn.
Monotoistiska religioner har ingenting i dagens samhälle att göra!
|
|
|
2011-05-14, 11:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sofia4_4
Jag har läst koranen och tyvärr finns det saker i den som är svårt att hitta en annan tolkning på än det som det står - som agan på kvinnor, fördelning av egendom, och könsdiskrimineringen...etc.
|
Fast det måste du relatera till den tid det skrevs. Exempelvis fördelningen av egendom, vilket då var väldigt provocerande för män vilket resulterade i att han blev jagad ut ur staden. Hade det varit lika fördelning hade han blivit lynchad. Du kan inte säga att det inte går att tolka på andra sätt, om du inte kan den historiska bakgrunden.
|
|
|
2011-05-14, 11:33
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av ekmanc
Det står väl nånting om att homosexuella bör stenas om jag inte missminner mig?
Sen får vi inte glömma att det är våran skyldighet att slå ihjäl våran granne om man ser honom jobba på en söndag 
|
Vilket man ju vill göra när han drar igång gräsklipparn kl 08:00 på en söndag också!!
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2011-05-14, 11:42
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
|
Ja, det där var ju verkligen en objektiv källa. "Whitemedia"
|
|
|
2011-05-14, 11:54
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av kottovic
ÄR det någon i tråden som bor eller är aktiv i ett invandrartätt område?
|
*vinkar*
|
Citat:
Ursprungligen postat av xodd
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:10.
|

|