Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-01, 20:04   #151
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar

PixelMiners avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av JoeyP Visa inlägg
precis som när vägskyltar varnar för kamera
Citat:
Ursprungligen postat av Botrik Visa inlägg
Löses genom att fälla ner solskyddet så ansiktet inte syns? De där hastighetskamerorna är värdelösa.
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Jo det tror jag. Men jag tror fortfarande det påverkar den totala trafiksituationen positivt när folk saktar ner.
Fett Off-topic, men...

Nu råkar jag jobba med sådant där. Och vi har mätt hur folk kör på sträckorna emellan fartkamerorna (med hjälp av de där klassiska "slangarna" över vägen). Vi mätte före och efter man satt kameror på en sträcka.

Och fartkameror, eller ATK (Automatisk Trafiksäkerhetskontroll) som de kallas, sänker medelhastigheten (även mellan kamerorna) med ca 5 km/h (lite beroende på hastighetsgräns), eller ungefär 8%. Men framförallt så tar de minskar mängden av de som kör riktigt fort.

T.ex. på en av vägarna (en 70-sträcka) vi mätte på minskade medelhastigheten ifrån 78 km/h till 73 km/h. Medan de högsta uppmätta farterna (sk. övre kvartil) minskade ifrån 105 km/h till 80 km/h.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-01, 20:46   #152
thenut
Gammelsmalfetsvag

Reg.datum: Sep 2009
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Fett Off-topic, men...

Nu råkar jag jobba med sådant där. Och vi har mätt hur folk kör på sträckorna emellan fartkamerorna (med hjälp av de där klassiska "slangarna" över vägen). Vi mätte före och efter man satt kameror på en sträcka.

Och fartkameror, eller ATK (Automatisk Trafiksäkerhetskontroll) som de kallas, sänker medelhastigheten (även mellan kamerorna) med ca 5 km/h (lite beroende på hastighetsgräns), eller ungefär 8%. Men framförallt så tar de minskar mängden av de som kör riktigt fort.

T.ex. på en av vägarna (en 70-sträcka) vi mätte på minskade medelhastigheten ifrån 78 km/h till 73 km/h. Medan de högsta uppmätta farterna (sk. övre kvartil) minskade ifrån 105 km/h till 80 km/h.
Skitbra mao
thenut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 10:21   #153
oTure
Registered User

oTures avatar

Reg.datum: Dec 2009
Det är många som anmält sig till sm som inte tävlat.
Skumt!
oTure är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-03, 10:38   #154
Fredrik_S
Registered User

Fredrik_Ss avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Oxe Visa inlägg
Likväl så är det ju ett faktum, finns ett fåtal som är anpassade för manliga skönhetstävlingar, det man saknar i genetik måste man ta igen i disciplin.

Inte många som vet vad det innebär att träna tungt, flesta av dom som säger att dom är så jävla seriösa osv är små lata människor som inte har nåt bättre för sig än att klaga och anklaga andra människor..

Och bortförklaringar om att jag har dålig genetik osv, seriöst börja med balett eller konstsim eller nåt som passar dig då ?

//oxe liten fet och kommer förhoppningsvis aldrig börja bygga igen
Ey? snacka inte skit om balett här. Det är åren vid balettstången som i huvudsak byggt upp mina ben och vader....

Gammal 2010-10-03, 11:55   #155
bear.flowertwig
Fluortanten

bear.flowertwigs avatar

Reg.datum: Jan 2003
Från Pro Bodybuilding till trafikövervakning och balett är steget bevisligen inte långt
Gammal 2010-10-03, 12:42   #156
Fidde_Mannen
Registered User

Fidde_Mannens avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av bear.flowertwig Visa inlägg
Från Pro Bodybuilding till trafikövervakning och balett är steget bevisligen inte långt
Haha kläm in Atletic fitness me
Fidde_Mannen är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:40.