Det rullar på bra ser jag, blir det något hemma-sm i höst?
Jodå det hoppas jag! Har lyckats tima in de två eller tre senaste tävlingarna med sjukdom men det vore väl fan om jag var sjuk även då.
Tröjköpet måste bestämmas bara!
Tvekar du om köp av katana kan nya rage x vara en lösning. Lite snällare än katana och kan var värd att prova. Svårt att säga ngt om storleken men styrkehund som väger 96 har både en 44 och 46. Skulle tro att 46 el 48 är mer realistisk för din del.
Tvekar du om köp av katana kan nya rage x vara en lösning. Lite snällare än katana och kan var värd att prova. Svårt att säga ngt om storleken men styrkehund som väger 96 har både en 44 och 46. Skulle tro att 46 el 48 är mer realistisk för din del.
Jag har en rage x 48 som jag verkligen inte får på mig över armarna. Givetvis går det att töja ut den med flaskor och annat men då är det ju inte en 48a i armar längre. Jag har försökt få på min nuvarande tröja med plastpåsar givetvis med efter 30min slitande sitter den fortfarande inte rätt just över armarna. Ska testa en 48a katana och se hur den känns. Funderar även på en 48a katana med 50 i armar och är det för stor i ärmarna får jag sy in den.
Idag testade jag en superkatana 50 & 48. 50an var alldeles för stor (antar att storlekarna är detsamma mellan super och vanliga katana) så den blir det inte. Inzer verkar ha mindre tröjer. 48an rage x (nya varianten med större krage om det nu inte kommit ytterligare en ny) jag har nu fick jag inte på mig över armarna när jag vägde runt 105 än mindre nu när jag väger 111-113. 48an superkatana kändes bra i storleken men då är frågan om man ska ha superkatana, A/S eller S/S 48a...
Senast redigerad av Loftby den 2009-07-14 klockan 18:31.
Beror lite på vad hanterar för vikter. Superkatana är nog lite överkurs eftersom den är extremt stum i botten. Alla på vår klubb anväder A/S även om en del inte har mkt till brygga. Skicka PM till lind79 el mrmac.....
Idag testade jag en superkatana A/s 50a. Det var ju inte direkt några större problem att få på den...
Det var något lyft emellanåt som var rakt och stabilt men de flesta var vingliga, inte pga vikten som tur var. Gick inte högre än 230 som blev det sista. Första lyftet var vingligt, det kom upp men alldeles för vingligt. Andra var mycket bättre. Lätt att trycka och stabilt, en aning rövlyft bara...