Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-25, 21:05   #16456
Kimball
Registered User

Kimballs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Ursprungligen postat av wille005 Visa inlägg
säger ju det!!!!!!!!!!!!
Men det ända viktiga här är ju ps3-spel xD
Gammal 2010-11-25, 22:26   #16457
stolpskott
Banned User

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris Visa inlägg
Ja. Den är odiskutabelt den bästa Xboxen du kan få i dagsläget.
stolpskott är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-25, 22:31   #16458
Wille005
Banned User

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
säger ju det!!!!!!!!!!!!
Men det ända viktiga här är ju ps3-spel xD
Överväger att köpa wii endast pga detta.
Wille005 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 07:04   #16459
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3

snejs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Hur är GT5? Kan någon ge en mini-recension? Typ Lasse?

Edit: såg att det skrivits lite.. Hmm, kanske lika bra att skita it, om det inte är mycket häftigare än prolougen..

Senast redigerad av snej den 2010-11-26 klockan 07:06.
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 08:02   #16460
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av snej Visa inlägg

Edit: såg att det skrivits lite.. Hmm, kanske lika bra att skita it, om det inte är mycket häftigare än prolougen..
http://www.gamereactor.se/recensione...ran+Turismo+5/

Enl många av mina vänner stämmer den där recensionen väldigt väl med iaf deras åsikter.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 08:12   #16461
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel

Lasse Kongos avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av snej Visa inlägg

Jag sitter o stryper negrer just nu på jobbet, men när jag har mer tid i helgen ska jag skriva lite om GT5.

Enslaved verkar precis lika bra som jag trodde dock, vilken härlig känsla i spelet : )
Gammal 2010-11-26, 08:14   #16462
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
http://www.gamereactor.se/recensione...ran+Turismo+5/

Enl många av mina vänner stämmer den där recensionen väldigt väl med iaf deras åsikter.
Jafan, jag gillar inte alls gr längre, men det är fan en av de bättre recensionerna ang GT5, summerar upp det mesta som behövs sägas om spelet, en 7a i betyg känns väldigt rättvist.
Gammal 2010-11-26, 21:00   #16463
spann
Registered User

Reg.datum: Mar 2008
har försökt ladda hem den dära assasins creed 3 demot på PS3, flera gånger nu! instalerat det och så, utan några problem! men kan inte hitta de (kan hitta under typ "sparad data" eller något men där kan man bara läsa liiite info eller radera det), så vart ligger det någonstans? känns skit skumt

får la köpa de istället, men hade vart kul att testa på innan iaf! anyway, heter spannn (3 st n) på PS3 fall någon vill lira nångång! har dock bara fifa11 atm, menmen!
spann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-26, 21:33   #16464
kalajset
Registered User

kalajsets avatar

Reg.datum: Nov 2006
Efter ett antal timmar i GT5 när det sedan faktiskt fungerade, (tja återstår att se hur det kommer fungera ikväll), så är iaf jag ganska kluven. Positiv överraskning är att själva körkänslan är hur bra som helst, faktiskt. Bättre har jag inte spelat på konsol. Äntligen känns spelet faktiskt som en riktigt simulator, åtminstone mer likt än föregående spel i seriens ofta alltför arkadmässiga racing. Det här är riktigt, riktigt bra, även med handkontroll.

Grafiken är dock inget att hurra för när det gäller standardbilarna/banorna. Det känns verkligen nästan exakt som i GT4. Allra värst är dock en sak, något som är OTROLIGT störande: Laddningstiderna är ett skämt. Detta ska tydligen bero på att onlinedelen, (tja, spelet går ju ut online automatiskt), är överbelastad just nu, men det är ändå riktigt uselt. Måste i princip spela utan internetuppkoppling för att det ska vara spelbart överhuvudtaget, om man inte vill stå ut med laddningstider på flera minuter bara för att byta menyer.

Man kan egentligen säga hur mycket som helst i övrigt, men en sak är iaf säker: Får de ordning på onlinedelen, (grafiken får man helt enkelt så ut med), har de ett riktigt jäkla bra spel gällande det mesta. (Spelet snittar fortfarande 86/100 på metacritic, inklusive några fullpottare, av 21 rescensioner).

Senast redigerad av kalajset den 2010-11-26 klockan 21:36.
kalajset är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-27, 11:09   #16465
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Gran Turismo 5 då, kan börja med och säga att jag tror det kommer bli det mest sålda Ps3exklusiva spelet någonsin, med marginal, tycker nästan ALLA köpt spelet =)

Jag spelade bara ett par timmar så egentligen bör man ju ge spelet mer tid innan man kan ge ett ärligt intryck, men men, ett spel ska underhålla mig från början och inte vara allmänt störande, för då tappar Lasse suget och går vidare till andra spel.

Efter en installation från helvetet, när det stod att det var 3 sek kvar så tog det väl 15min till...

Iaf, som många säger så är körkänslan fenomenal, men jag gillar inte menyerna, allt är så förbannat bökigt!

Hatar hissmusiken som spelas i menyer, laddningstiderna är INTE acceptabla år 2010, inte på långa vägar, dessutom ballar ju spelet ur fullständigt nu i början eftersom spelet hela tiden vill koppla upp sig online, vilket inte fungerar nu, PD hade räknat med 500.000 online första veckan typ tror jag, yeah right! Lägg till en nolla efter det, japaner och online är:

Finns så mycket att störa sig på så när jag sitter med spelet känns det som jag får utbrott hela tiden för inget är ju smidigt för 5 öre, MEN!!!!! väl på banan när man kör, då jävlar var det bra och roligt, tyvärr är inte spelet så snyggt som man BÖR kunna förvänta sig, Forza 3 är inte speciellt mycket fulare och ett år gamla SHIFT är fan snyggare.

Ta snacket om interiören i GT5, visst finns det 200 bilar med interiör i GT5 och runt 80 i SHIFT, men interiören är fan sååååå mycket snyggare i tex SHIFT.

Då börjar man undra vad PD gjort med 700mille och 6 års utvecklingstid.

Man skulle kunna skriva hur mycket som helst om spelet, men överlag verkar folk väldigt nöjda, framförallt med körkänslan som sagt, men för mig har det inte mycket att hämta tyvärr, trist och stelt är 2 ord som utmärker Gran Turismo 5, och det säger jag trots att jag är Sonyfanboy...
Gammal 2010-11-27, 11:14   #16466
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Kört någon timma på Enslaved, verkar väldigt lovande, snyggt som fan och en helt underbar känsla i spelet, ingen annan som lirat det?

Finns även ett nysläppt dlc till Enslaved som verkar riktigt kul =)

Gammal 2010-11-27, 11:17   #16467
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Köpte tillbaka SHIFT igår, vet inte varför jag sålde det en gång i tiden, hade väl inte tid att spela, för sjukt jävla grymt är det, hittade en liten minirecension jag skrev på en annan sida för något år sedan haha:

"Årets bilspel och ett av de bättre bilspel jag någonsin spelat, grym grafik, MAKALÖST ljud, riktigt bra kontroll som dessutom går att modifiera efter var mans behag, stort och utmanande singleplayer, dessutom har de kastat in ett levelsystem och diverse utmaningar man kan klara av, så det finns mycket att göra.

Men det som ändå utmärker Shift är känslan, grafiken tillsammans med ljudet och kontrollen gör Shift tillsammans med Borderlands till årets överraskning för min del.

Det här är inget spel man Shiftar bort hö hö......... =/"

Vilken recension haha, men iaf, när man lirar SHIFT så luktar det fan olja och bensin i rummet!!!

Och återigen, viiiilket jävla ljud det är i spelet, rått och brutalt och bara
Gammal 2010-11-27, 11:19   #16468
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Teaser på SHIFT 2 btw:

Gammal 2010-11-27, 12:07   #16469
Lasse Kongo

Lasse Kongos avatar

Orka med GR ibland...

Men läste nyss detta, lite sköj då jag hyllade SHIFT (igen) för en stund sen här : ]

http://www.gamereactor.se/brev/15679...ystation+3%3F/
Gammal 2010-11-27, 16:27   #16470
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3

snejs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Haha du är så rolig Lasse köper och säljer spel, köper tillbaka och håller på. Tok e du
snej är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:31.