Haha åh. Känns som man har influensa i kroppen och blivit överkörd av en ångvält. Får skylla mig själv... hade bara en dags vila mellan marklyften, och igår körde jag två pass i ett + utrustning, och det under väldigt högt tempo då jag kom försent till gymmet . Orkar knappt ens äta :/
Det var inte "överträning" utan faktiskt influensa. Sjuk sedan i söndags. FML.
Tror ändå det här passet bidrog till att det bröt ut. Känt mig småkrasslig under två-tre veckor. Skönt att få det ur systemet nu på riktigt i alla fall.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Det ser mörkt ut nu. Influensa sedan i söndags och magsjuka sedan igår. Det enda jag stoppar i mig nu är en salt- och sockerlösning för att få tillbaka vätskan. Kan ha tappat 2-3 liter då jag förlorat mer vätska än jag fått i mig varje gång jag försökt dricka.
Febern är nu 39,5 på morgonen när den tidigare varit 38 grader på morgonen så var tvungen att ta en paracetamol och hoppas att den inte åker ut innan den hinner verka. Problemet är att om den åker ut (10 min sen intaget) snart vet jag inte om den hunnit få effekt eller ej, och jag får bara ta en var 6:e timme, så det är ett knepigt läge.
Dock fick jag nyss en enorm känsla av välbefinnande (snarare neutralt läge, men relativt till innan) så jag tror den har börjat verka så jag inte hinner nå +40 grader när jag redan är uttorkad.. Borde vara sjuk 2-3 dagar till max, vilket ger ca två veckor till av toppning. Den här vattenlösningen är ju inte det mest anabola heller, men inget annat funkar för tillfället.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Tack!
Ingen aning.. Började som influensa och nu har det väl spridit sig till magen. Du som är sjuksköterska, ska jag ta den här drickan tills problemen slutar och därefter börja äta lite? Hur mycket ska jag dricka? Är ju 3 gram per liter så det blir en del salt, och jag vet inte hur mycket salt jag har förlorat direkt. Ringde sjukvårdsupplysningen men hon snackade mer om att jag skulle äta rostat bröd och morotssoppa, det funkar inte :/. Kör på min wikipedia-drink för tillfället
4 dagars panikdeff, men visst, vätsketömning ger resultat om än väldigt lite. Har lite för mycket späck för att det ska vara lönt
Citat:
Yep! Har inhandlat yoghurt, vitt bröd, någon slags tomat/morots-juice och vitt ris. Nu ska det inmundigas till följande musikvideo, och jag kommer tillfriskna på nolltid!
Citat:
Citat:
Senast redigerad av stevebc den 2010-03-18 klockan 13:49.
Citat:
Hur många kilon har jag tappat? 4-5? Mer? Jag såg väldigt liten och trycktom ut i gymmet. Klen var jag också.
Knäböj
100x17, 130x3x3
Marklyft
170x2x3, 170x1, 200x1
Stångrodd
Blahax3x6
Bänkpress
80x3, 80x2
Har knullat upp min handled så det gjorde riktigt ont. Synd, eftersom bänkpressen var det enda som gick lätt idag. Faktiskt gick det PR-lätt så det var ju själva fan att jag inte kunde gå högre än så här idag.
Citat:
Tröja på
120x2 (andra till bröstet), 130x2x1 (båda till bröstet)
Sedan blev det superset mellan följande med 0 vila från start till mål:
RAW
100x3x3
Stångrodd
75x4x6
Stångcurl
30x4x6
Knäböj
130x3x3
Därefter död.
Hade inte repat mig i knäböjen efter en veckas maginfluensa och 100x17 i lördags. Fortfarande massiv träningsvärk. Så fick sänka vikterna. Men stolt och nöjd över att jag tog mig igenom alla set samt tränade med utrustning utöver det. Samma i bänkpress. Första passet på över ett år med heldräkt i knäböj och tröja i bänk så kändes ovant och jag saknar utlåsningsstyrka. Det är extremt tufft att träna med utrustning i mitt gym så det är något jag skjutit upp till nu... sedan förväntade jag mig inte direkt en veckas frånvaro som förstörde min planering totalt.
Bra pass idag. Nu ska jag bara få tillbaka formen, tonusen och vikten så kommer utrustningen sitta bra. Kände på den idag och det gick bra. Men några rekord kommer det knappast bli tal om på FM. Inte nu.
Citat: