Kollar just nu igenom Ballers med the Rock. Inget mästerverk men skön serie framförallt när man är insatt i NFL och kan dem flesta namn och referenser.
Vet inte riktigt varför men jag diggar den som fan, påminner om Entourage som är en av mina favoriter. Samma lättsamma stämning och samma tempo, eller nåt, kan inte sätta fingret på vad det är.
Citat:
Ursprungligen postat av thatice
Någon som sett och kan ge ett utlåtande angående animal kingdom?
Jag tyckte första säsongen var väl sevärd, över förväntan.
Jag har börjat kolla på Netflixs nya serie "Dirk Gentlys holistiska detektivbyrå (originaltitel: Dirk Gently's Holistic Detective Agency)" baserat på Douglas Adams roman.
Har sett 4 eller 5 avsnitt men tkr den är sjukt bra än så länge.
Avsnitt 3 av nya Vikings säsongen. Jag följde den hårt innan men dessa avsnitten lämnar mig helt kall. Jag är totalt ointresserad, försöker komma på varför. Det kan vara så att jag inte gillar nån av karaktärerna längre.
Sönerna och lagathas krigarkvinnor bryr jag mig inte om, klara inte av tuffa kvinnor som ser ut att ha hållt i en yxa första gången på genrepet.
Ragnars förhållande med sin son bryr jag mig inte om, de tre andra sönerna skiter jag i, romresan är inte kul att följa. Jag har börjat störa mig på alla huvudrollerna inklusive Ragnar, dessutom måste man ha subtitles på för att förstå vad de säger.
Önskar också att de slutade upp med de där ögonförbättringarna, tar mig ur serien direkt.
Dessutom begick de nu för mig kardinalsynden x 3 i detta avsnittet och låtsades ta död på inte mindre än 3 huvudpersoner, bara för att mirakulöst rädda dem i sista stund. Den typen av cocktease är för mig oförlåtligt!
Den är däremot fortfarande snygg och påkostad. Det jag gillar är hur bra de lyckats med sminket på Ragnar och hans son, det ser verkligen ut som att det gått så lång tid som det är tänkt.
Fan, Vikings ja. Tror jag av någon outgrundlig anledning slutade kolla mitt i förra säsongen. Vill gärna ta upp den igen, men vet inte hur långt jag kom. Det kan ju inte ni veta heller i och för sig.
Men den serien är mycket bra enligt mig.
Jag var någonstans där Floki (Skarsgård) blev utsläppt ur grottan. Orkar någon ge mig en hint om vilket avsnitt det kan vara? Är för slapp för att ta upp serien igen annars...
fan, vikings ja. Tror jag av någon outgrundlig anledning slutade kolla mitt i förra säsongen. Vill gärna ta upp den igen, men vet inte hur långt jag kom. Det kan ju inte ni veta heller i och för sig.
men den serien är mycket bra enligt mig.
jag var någonstans där floki (skarsgård) blev utsläppt ur grottan. Orkar någon ge mig en hint om vilket avsnitt det kan vara? är för slapp för att ta upp serien igen annars...
jag tänker ge remaken på The prisoner en ny chans. dissade den hårt när den kom för att den inte var i närheten av känslan i originalet, lade ner efter 2 avsnitt men jag tror nog att den kan vara bra, jag tror det var nån sorts proto test för westworld