2011-12-03, 12:17
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nodan
Har hon obotlig cancer så har hon ju ett stort team runt sig som jobbar med henne, alltså även de psykiska. Så bäst vore att försöka lösa hennes problem den vägen, om inte tjejen själv orkar ta upp det så borde hennes mamma göra det. Vad är det för cancer?
Om hon dessutom är under utredning för asperger så är hon ju redan inne i en karusell av psykiska utredningar och borde även kunnat få hjälp där.
Det låter lite konstigt att hon har sådana stora problem (cancer ffa) och inte får mer hjälp.
|
+1:ar.
Nu säger jag absolut inte att det är så i detta fallet men när jag gick i nian så hade en kompis HIV, hela skolan tyckte väldigt synd om henne och hon fick otroligt mycket uppmärksamhet osv. Nått halvår senare så hade hennes läkare hittat ett botemedel åt henne och hon var frisk. Jag är fortfarande väldigt nära vän med henne (hon är normal idag) men har aldrig riktigt vågat fråga om den där HIV-historien.
|
|
|
2011-12-03, 12:29
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Klart du ska fråga om henne om HIV, om hon och hennes läkare delar med sig av botemedlet så kan det rädda tusentals liv.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2011-12-03, 12:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2002
|
Va?
Hade hiv och blev botad?
Hon hade inte bara feber då?
Senast redigerad av Filthy den 2011-12-03 klockan 12:30.
|
|
|
2011-12-03, 13:17
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Bromsmedicin är inget botemedel mot HIV. Bara något som förhoppningsvis håller sjukdomen i schack och hindrar att hon utvecklar AIDS. kan också vara så att någon blandat ihop Hepatit med HIV :/
Men åter till R3mpuhs flickbekant. Oavsett att hon har professionell hjälp för både sin cancer och sina psykiska besvär betyder inte att hon inte behöver en vän som står utanför allt det där. R3mpuh trivs i hennes sällskap, hon gillar R3mpuh.
Är man obotligt sjuk som barn ger säkerligen det förhållandet med R3mpuh så väldigt mycket mer än alla psykologer och all vårdpersonal i världen. Hon har sin familj, hon har proffs omkring sig, men det är nog väldigt skönt att ha någon som gillar en för den man är och inte för att man råkar vara familj eller får betalt.
Senast redigerad av filmjölk den 2011-12-03 klockan 13:19.
|
|
|
2011-12-03, 13:31
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag kanske missförstod Angel, men jag tolkade det snarare som att hennes bekant var en riktig AW som hittade på att hon hade HIV.
|
|
|
2011-12-03, 13:34
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Jag kanske missförstod Angel, men jag tolkade det snarare som att hennes bekant var en riktig AW som hittade på att hon hade HIV.
|
Jo, jag hoppas att de flesta förstod det.
Förövrigt så hade jag fått för
mig att Rampuh var en smått
efterbliven 22åring, men det visade sig att han var en helt normal 18åring.
Gesendet unter Verwendung meines iPhone.
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2011-12-03, 13:44
|
|
Älskar Balle!
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Men åter till R3mpuhs flickbekant. Oavsett att hon har professionell hjälp för både sin cancer och sina psykiska besvär betyder inte att hon inte behöver en vän som står utanför allt det där. R3mpuh trivs i hennes sällskap, hon gillar R3mpuh.
Är man obotligt sjuk som barn ger säkerligen det förhållandet med R3mpuh så väldigt mycket mer än alla psykologer och all vårdpersonal i världen. Hon har sin familj, hon har proffs omkring sig, men det är nog väldigt skönt att ha någon som gillar en för den man är och inte för att man råkar vara familj eller får betalt.
|
Självklart behöver hon vänner och ffa vänner som står ut med att höra om allt jobbigt och ändå orkar vara "vanliga" vänner.
Men jag tycker att det är fel att dessa vänner ska behöva bli livrädda för att hon ska ta livet av sig när hon beter sig som hon gör. Det kan vara okej om det händer någon gång men eftersom det hänt flera gånger så har hon ju inte fått rätt hjälp av de professionella och man bör se till att få hjälp där.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
|
+1.
|
|
|
2011-12-03, 17:14
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Nu är det sex månader och en dag sedan jag hade sex, eller för övrigt pussade någon på munnen. Det firar jag med ett glas mjölk.
|
|
|
2011-12-03, 17:16
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Nu är det sex månader och en dag sedan jag hade sex, eller för övrigt pussade någon på munnen. Det firar jag med ett glas mjölk.
|
6 panda points!
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2011-12-03, 17:21
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
6 panda points!
|
Berätta mer om dessa panda points.
|
|
|
2011-12-03, 17:27
|
|
Väsby EPA raggare
|
Citat:
Berätta mer om dessa panda points.
|
Inte svårare än att du får 1 panda poäng per månad utan sex
"1. panda points
refering to the number months you haven't had sex. Each month you don't have sex you earn a panda point. Whenever one has collected twelve panda points it will make him panda of the year."
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2011-12-03, 17:32
|
|
Banned User
|
Citat:
"1. panda points
refering to the number months you haven't had sex. Each month you don't have sex you earn a panda point. Whenever one has collected twelve panda points it will make him panda of the year."
|
Vad vinner man som panda of the year? Vad händer om två är panda of the year samtidigt?
|
|
|
2011-12-03, 17:33
|
|
Jag har fel. :(
Reg.datum: Mar 2006
|
Citat:
Vad händer om två är panda of the year samtidigt?
|
Rätt självklart svar: dom har sex.
|
|
|
|
2011-12-03, 17:34
|
|
>>---(knee)--->
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
"1. panda points
|
Här uppe heter det älgar i garderoben.
|
|
|
2011-12-03, 17:34
|
|
Väsby EPA raggare
|
Citat:
Vad vinner man som panda of the year? Vad händer om två är panda of the year samtidigt?
|
Hade du varit min panda of the year kompis hade jag kanske försökt hooka upp dig med lite trefvliga dambekanta 
Jag misstänker att man får dela på äran som panda of the year om man är fler.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:54.
|

|