Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-04-12, 11:20   #1546
Troll
Registered Snoozer

Trolls avatar

Reg.datum: Oct 2006
Det hoppas jag hon vill!!

Situpsmarathon läter jobbigt! Vilka olika varianter körde ni?
Troll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-12, 13:47   #1547
Koettman
Registered User

Koettmans avatar

Reg.datum: Apr 2007
Det låter som du skaffat dig en redig kvinna. Bra så!

Jag ställer samma fråga som du ställde till mig: hur känns träningen rent allmänt?
Koettman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-20, 11:37   #1548
willis
Registered User

williss avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
Det hoppas jag hon vill!!

Situpsmarathon läter jobbigt! Vilka olika varianter körde ni?
Hörde talas om en nybörjartävling i submission wrestling som går snart. Är lite sugen på den och om det blir något så kommer jag be henne följa med och filma såklart!

60 vanliga, 20 ben/röv-lyft, 20 benen i luften och nudda tårna, 20 sneda åt vardera håll, 20 utan böjda ben, 60 andra sneda varianter.

Citat:
Ursprungligen postat av Koettman Visa inlägg
Det låter som du skaffat dig en redig kvinna. Bra så!

Jag ställer samma fråga som du ställde till mig: hur känns träningen rent allmänt?
Japp;
"Ska vi se på film?"
"Var det inte matcher igår?" (UFC: Fight night 24)
"Jo"
"Kan vi inte kolla på det istället?"

Det känns riktigt bra! MMA är så jäkla roligt och jag ser fram emot varje träningspass. Styrketräningen är fortfarande rolig men har helt klart hamnat i skymundan. Formen känns helt okej och resultaten är bra (framför allt i MMA där jag känner att jag är bättre efter ett pass än jag var innan).

130411 - MMA
Mer mark idag. Vi fortsatte drilla triangel och armbar för att dom ska sitta snabbt. Efter det fick vi lära oss omoplata; knepig submission. Kollade på youtubeinstruktioner senare och tycker att Frank Mir har en intressant variant som jag tror inte kräver lika mycket flexibilitet. Vi körde sedan fri rull i 2-minutersronder från guard. Fick köra mot tränaren, Gabbe. Det var galet jobbigt. Han satte en triangel på mig i första omgången. Omgång två så lyckades jag passera hans guard vid ett triangelförsök och ta side, han svepte mig dock ganska snabbt och tog min rygg. Han gick då på en RNC som jag försvarade och sedan tog ronden slut. Han tyckte jag var skitbra men måste tänka på att slappna av mer och explodera bättre. Resterande ronder gick också mycket bra förutom en då jag fick klappa på en giljotin som en kille som tränat i ett år fick till. Passet avslutades säkert med någon jobbig fys för det får vi alltid göra när Gabbe håller i passen. Jag minns dock inte vad.

170411 - Styrketräning
Smalbänk, rodd, knäböj. Bara ett hålligång-pass.

180411 - MMA
Vi övade mycket på thaiclinch idag och nertagning därifrån. Fortsatte med kontroll från nedtagningen som ska hindra motståndaren från att ställa sig upp och eventuellt låta en ta side. Vi lade sedan till en anaconda choke(?) på det. Därefter körde vi mycket sparring där man började i antingen den över- eller underlägsna position man hamnade i från thaiclinch-nedtagningen. Fri rull från de premisserna. Från kontroll lyckades jag alla gånger direkt ta rygg och därefter arbeta mot RNC. Från underläge ställde jag mig på en gång upp, försvarade mot den uppenbara giljotinen och följde sedan upp det med att gå in i clinch. Lyckads därifrån få till både en single leg och ett höftkast och båda direkt ner i side på två olika killar. Kändes riktigt bra och det var jättekul. Det märks att man börjar få ihop mer av ett game, att man kan gå från stående ner på marken och det flyter på bra. Vi avslutade med typ 100 upphopp, 90 sekunders utfallsgång och kast med jämnstor träningspartner.
willis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-21, 19:23   #1549
Troll
Registered Snoozer

Trolls avatar

Grymt kul att du funderar på att tävla lite också!!
Att träningen går och känns bra, samt att du verkar hittat en likasinnad kvinna!!
Gammal 2011-04-21, 23:48   #1550
Koettman
Registered User

Koettmans avatar

Kul att allt flyter på(med kvinna och träning)!

Fö. låter ert situpsmarathon som min klassiska AB-CHAOS. Kan det vara så att jag influerat hela MMA-världen?
Gammal 2011-05-12, 20:01   #1551
Koettman
Registered User

Koettmans avatar

Lever du?

Du får inte idka älgskog för mycket. Det är katabolt ffs!
Gammal 2011-05-14, 18:32   #1552
willis
Registered User

williss avatar

Citat:
Grymt kul att du funderar på att tävla lite också!!
Att träningen går och känns bra, samt att du verkar hittat en likasinnad kvinna!!
Citat:
Kul att allt flyter på(med kvinna och träning)!

Fö. låter ert situpsmarathon som min klassiska AB-CHAOS. Kan det vara så att jag influerat hela MMA-världen?
Citat:
Lever du?

Du får inte idka älgskog för mycket. Det är katabolt ffs!
Jodå jag lever, haft lite stressigt sista tiden bara.

Förmodligen så har du gjort det, en fågel viskade i mitt öra att både Silva och GSP läser din träningsjournal vid tillfälle!

Körde en SW-tävling ett par veckor sedan under optimala förutsättningar och det var riktigt roligt! Har tränat på lite mindre under sista tiden då jag har flyttat in i en trång studentlägenhet på 18kvm. Har i stort sett fått ordning på allt så nu ska jag bara skriva färdigt min kandidatuppsats, en projektrapport och göra en tenta så ska jag kunna träna på som vanligt!

Återkommer senare med en liten tävlingsrapport och lite allmänt om de senaste passen!
Gammal 2011-05-16, 00:02   #1553
Troll
Registered Snoozer

Trolls avatar

Citat:
Lever du?
Precis vad jag också tänkte!

Skönt att du inte blivit ihjälslagen..
Gammal 2011-05-23, 18:58   #1554
willis
Registered User

williss avatar

Har bara nästan blivit ihjälslagen då vi kört full MMA-sparring (med tjocka handskar) de två senaste passen jag har varit på. Fick en förkylning och tränade inget förra veckan och jag missade onsdagspasset veckan innan av någon anledning jag inte minns. Nu är jag tillbaka igen i alla fall och det var full rulle idag.

230511 - MMA

Vi körde mycket boxningsträning idag vilket jag kände att jag behövde. Mycket slag och blockering. Vi sparrades lätt och körde varannan kombination med villkoret att man inte fick backa eller flytta på sig när den andra slog, endast cirkla vid tillfälle. Sedan la vi till lite sparkar och en nedtagning. Passet avslutades med full MMA-sparring med slag, sparkar, lite knän, nedtagning och slag på marken (men att vi ställde oss upp igen efter några sekunder på marken). Riktigt roligt pass i vanlig ordning och det kändes bra. Känner mig ganska säker på marken och jag tar helst sparringen dit, framför allt när man får köra mot killarna som också tränar thaiboxning.
Gammal 2011-05-23, 19:41   #1555
willis
Registered User

williss avatar

Här är ena matchen från SW-tävlingen jag körde!

Killen hade tränat i ~1 år och jag ~3,5 månader så jag är riktigt nöjd med min insats. Nu ska man inte komma med ursäkter men jag är extra nöjd eftersom jag gick upp kl 03 den dagen och kollade på UFC. Åt frukost vid 06.45 ungefär och sen satt jag inne i matchsalen och höll på att svimma fram tills jag fick köra matchen vid 13.30 ungefär
Gammal 2011-05-25, 20:43   #1556
Troll
Registered Snoozer

Trolls avatar

Bra kämpat willis, riktigt kul att se!!
Hur gick de övriga?
Gammal 2011-06-21, 21:31   #1557
Koettman
Registered User

Koettmans avatar

Snyggt! Kan man säga att det rör sig om drygt 3 månader till UFC debut eller!?

Hur ser sommaren ut? Jobb eller bara älgskog?
Gammal 2011-06-27, 20:43   #1558
Troll
Registered Snoozer

Trolls avatar

Citat:

Det är nog "älskg" för hela slanten!!

Glad för din skull willis, men saknar dina inlägg..
Gammal 2011-07-06, 13:43   #1559
willis
Registered User

williss avatar

Citat:
Bra kämpat willis, riktigt kul att se!!
Hur gick de övriga?
Körde bara 2 matcher och de gick ju helt okej men inte bra ändå
Orkade inte fler efter det eftersom jag bara ätit någon macka 7 timmar innan matcherna..

Citat:

Citat:
Det är nog "älskg" för hela slanten!!

Glad för din skull willis, men saknar dina inlägg..
Det blir hårdträning nu under sommaren, lite jobb samt en del älskog. Tänkte köra igång journalen ordentligt igen till hösten!
Gammal 2011-07-06, 22:40   #1560
Troll
Registered Snoozer

Trolls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av willis Visa inlägg
Det blir hårdträning nu under sommaren, lite jobb samt en del älskog. Tänkte köra igång journalen ordentligt igen till hösten!
Låter bra. slit inte ut dig bara!!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:22.