Citat:
Ursprungligen postat av Troll
Det hoppas jag hon vill!!
Situpsmarathon läter jobbigt! Vilka olika varianter körde ni?
|
Hörde talas om en nybörjartävling i submission wrestling som går snart. Är lite sugen på den och om det blir något så kommer jag be henne följa med och filma såklart!
60 vanliga, 20 ben/röv-lyft, 20 benen i luften och nudda tårna, 20 sneda åt vardera håll, 20 utan böjda ben, 60 andra sneda varianter.
Citat:
Ursprungligen postat av Koettman
Det låter som du skaffat dig en redig kvinna. Bra så!
Jag ställer samma fråga som du ställde till mig: hur känns träningen rent allmänt?
|
Japp;
"Ska vi se på film?"
"Var det inte matcher igår?" (UFC: Fight night 24)
"Jo"
"Kan vi inte kolla på det istället?"
Det känns riktigt bra! MMA är så jäkla roligt och jag ser fram emot varje träningspass. Styrketräningen är fortfarande rolig men har helt klart hamnat i skymundan. Formen känns helt okej och resultaten är bra (framför allt i MMA där jag känner att jag är bättre efter ett pass än jag var innan).
130411 - MMA
Mer mark idag. Vi fortsatte drilla triangel och armbar för att dom ska sitta snabbt. Efter det fick vi lära oss omoplata; knepig submission. Kollade på youtubeinstruktioner senare och tycker att Frank Mir har en intressant variant som jag tror inte kräver lika mycket flexibilitet. Vi körde sedan fri rull i 2-minutersronder från guard. Fick köra mot tränaren, Gabbe. Det var galet jobbigt. Han satte en triangel på mig i första omgången. Omgång två så lyckades jag passera hans guard vid ett triangelförsök och ta side, han svepte mig dock ganska snabbt och tog min rygg. Han gick då på en RNC som jag försvarade och sedan tog ronden slut. Han tyckte jag var skitbra men måste tänka på att slappna av mer och explodera bättre. Resterande ronder gick också mycket bra förutom en då jag fick klappa på en giljotin som en kille som tränat i ett år fick till. Passet avslutades säkert med någon jobbig fys för det får vi alltid göra när Gabbe håller i passen. Jag minns dock inte vad.
170411 - Styrketräning
Smalbänk, rodd, knäböj. Bara ett hålligång-pass.
180411 - MMA
Vi övade mycket på thaiclinch idag och nertagning därifrån. Fortsatte med kontroll från nedtagningen som ska hindra motståndaren från att ställa sig upp och eventuellt låta en ta side. Vi lade sedan till en anaconda choke(?) på det. Därefter körde vi mycket sparring där man började i antingen den över- eller underlägsna position man hamnade i från thaiclinch-nedtagningen. Fri rull från de premisserna. Från kontroll lyckades jag alla gånger direkt ta rygg och därefter arbeta mot RNC. Från underläge ställde jag mig på en gång upp, försvarade mot den uppenbara giljotinen och följde sedan upp det med att gå in i clinch. Lyckads därifrån få till både en single leg och ett höftkast och båda direkt ner i side på två olika killar. Kändes riktigt bra och det var jättekul. Det märks att man börjar få ihop mer av ett game, att man kan gå från stående ner på marken och det flyter på bra. Vi avslutade med typ 100 upphopp, 90 sekunders utfallsgång och kast med jämnstor träningspartner.