Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-15, 09:57   #1546
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av GurraGo Visa inlägg
Haha, är du igång med dina ungtuppar nu igen ? Hur unga måste de vara för att bli kallade det? Och hur gammal är herrn själv ?
Jag har upptäckt att jag inte är den enda på Kolo som reagerar på ungtupparna och bicepsmaffian. De här såg ut att vara 15-16 år. Jag själv är 27 år gammal och har börjat planera mitt liv som pensionär med shuffleboard och tennis i Florida.

Citat:
Ursprungligen postat av GurraGo Visa inlägg
Kul i alla fall att du har bättre förutsättningar i år än förra året. Såg att du då tvingades bryta SM vilket ju du ju kanske kan undvika i år (om du springer?).
Ja, det är kul att jag har lite bättre grund att stå på. Förra årets SM är ett sår som aldrig kommer läka helt.
Gammal 2008-02-15, 10:47   #1547
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Reg.datum: Apr 2006
Vänta ett tag nu, ska du springa SM i år?

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-15, 11:45   #1548
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
Vänta ett tag nu, ska du springa SM i år?
Det har jag väl inte sagt?

Å andra sidan har jag inte heller sagt att jag inte ska springa det.
Gammal 2008-02-15, 11:54   #1549
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Tyckte att du låtit så negativ till en start i år, så jag utgick från att du aldrig anmälde dig.

Tur för mig att jag kommer ihåg vad du heter och kan kolla startlistorna...

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
Gammal 2008-02-15, 12:00   #1550
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Tyckte att du låtit så negativ till en start i år, så jag utgick från att du aldrig anmälde dig.
Jag var väldigt negativ och är fortfarande rätt omotiverad till längre löpning. Dessutom blev det ett så stort antiklimax förra året när träningen hade gått bra och loppet gick åt helvete. Tanken i år har varit att springa helt förutsättningslöst, om jag ens springer.

Citat:
Tur för mig att jag kommer ihåg vad du heter och kan kolla startlistorna...
Jag är förvånad att du inte gjorde ditt detektivarbete tidigare. Det var lite irriterande att det blev fullt så fort. Pga den tidiga anmälan får vi se om jag verkligen kommer utnyttja min plats. I vilket fall som helst ville jag inte riskera att ångra mig senare och stå där utan en startplats.
Gammal 2008-02-15, 13:10   #1551
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Jag har förstått, genom att prata med mer erfarna löpare, att vill man satsa på en bra tid är SM ett ganska illa valt lopp, då det är ett av de mest kuperade marathonloppen i Europa (undantaget bergsmaror och annat suspekt). Plus att det är så mkt folk. Tidssatsningar görs med fördel på smålopp som Växjö marathon och sånt. Så nu tänker jag skylla på det i fortsättningen

Gammal 2008-02-15, 14:31   #1552
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Jag har förstått, genom att prata med mer erfarna löpare, att vill man satsa på en bra tid är SM ett ganska illa valt lopp, då det är ett av de mest kuperade marathonloppen i Europa (undantaget bergsmaror och annat suspekt). Plus att det är så mkt folk. Tidssatsningar görs med fördel på smålopp som Växjö marathon och sånt. Så nu tänker jag skylla på det i fortsättningen
Skönt. Då har jag också något att skylla på. Efter förra året påmindes jag om hur jobbigt det är att överhuvudtaget ta sig runt.
Gammal 2008-02-18, 08:07   #1553
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Lördag

Sociallöpning

7,6 km
4:47 min/km

Lite bättre tempo idag. Första delen gick snabbare än vanligt. När jag ökade tempot på slutet putsades genomsnittstempot till lite. Avslutades med kallbad och bastu. Det var för övrigt ovanligt kallt. Minusgrader i luften gjorde att mitt hår var nära att frysa och stegen ner i vattnet var full med istappar. Min oförmåga att tåla värme har tidigare avhandlats i samband med misslyckad löpning. I en bastu är det extra tydligt. Trots att jag häller i mig vätska och min svettningsfunktion fungerar utmärkt så tål jag inte lång tid innan jag måste ut och kyla av mig i vattnet. Om Göteborgsvarvet och/eller maran går i för varmt väder blir det glass istället för löpning.
Gammal 2008-02-18, 09:23   #1554
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Noodles Visa inlägg
Jag kollade förresten hur min löpträning såg ut förra året. Pga skadeuppehållet hade jag som mest sprungit 8 km vid den här tidpunkten förra året. Utöver det hade jag inte alls samma grund av kontinuerlig löpning som jag har haft nu. Mitt första långpass (20 km) kom 25/3. Efter det fick jag till en träningsvår som jag var riktigt nöjd med. Nu är jag inte lika stressad längre. Självklart innebär inte det att jag ska vänta till slutet av mars med långpassen det här året.
Det måste varit en positiv överraskning? Få se att du ligger bättre till träningsmässigt än du trodde. Även om din motivation till längre pass tryter lite så skulle jag inte tro att konditionen är sämre, både en del kvalitetspass, en del kortare distanspass och mycket tennis. Så även om du inte ökat så tror jag inte du har tappat heller.

Häftigt att du är anmäld till maran igen!

Citat:
Sociallöpning

7,6 km
4:47 min/km
Vi spinner vidare på diskussionen från min journal här: Nå, hur är det med diskussionerna under löpningen?
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-18, 10:00   #1555
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Det måste varit en positiv överraskning? Få se att du ligger bättre till träningsmässigt än du trodde. Även om din motivation till längre pass tryter lite så skulle jag inte tro att konditionen är sämre, både en del kvalitetspass, en del kortare distanspass och mycket tennis. Så även om du inte ökat så tror jag inte du har tappat heller.
Konditionen är nog minst lika bra som förra året. Jag är också övertygad om att jag är en bättre löpare. Framför allt kan jag mer om löpträning nu och har ytterligare ett år av erfarenheter. Satsningen inför LL är något av det mest lyckade jag har gjort träningsmässigt och trots en medioker tid märkte jag att jag hade gjort något rätt.

Den stora frågan är hur det står till med långpassformen. Den frågan skulle ha besvarats igår om jag inte hade varit upptagen med annat. Kommande helg åker jag bort. Om jag tar ett långpass helgen efter det klarar jag förra årets träning med lite marginal.

Citat:
Häftigt att du är anmäld till maran igen!
Ja, det kan bli intressant. Det förutsätter ändå inte att jag kommer springa den. Jag ville som sagt inte missa chansen om jag nu skulle hitta formen och motivationen.

Citat:
Vi spinner vidare på diskussionen från min journal här: Nå, hur är det med diskussionerna under löpningen?
I lördags var det minimalt med diskussioner eftersom truppen var begränsad och vi försökte hålla lite högre tempo. Veckan innan gick det så lugnt i början att vi hann prata alldeles för mycket.
Gammal 2008-02-18, 10:01   #1556
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Förreste glömde jag rapportera om ett kort besök på gymmet i fredags:

Roddmaskin

Intervaller

Totalt 5,5 km

Jag ville ge kroppen en liten genomkörare innan jag skulle äta massor god mat.
Gammal 2008-02-18, 10:10   #1557
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ja, det kan bli intressant. Det förutsätter ändå inte att jag kommer springa den. Jag ville som sagt inte missa chansen om jag nu skulle hitta formen och motivationen.
Det kan nog vara ett klokt beslut. Du har ju åtminstone något att lägga upp träningen inför, således kommer du med största sannolikhet få bra träningskvalité eftersom din träning inför loppen brukar vara imponerande oavsett hur loppet ifråga går.

Skulle du mot förmodan bestämma dig för att skippa loppet kanske en eventuell köpare av startplatsen finns i ett träningsforum nära dig...

Citat:
I lördags var det minimalt med diskussioner eftersom truppen var begränsad och vi försökte hålla lite högre tempo. Veckan innan gick det så lugnt i början att vi hann prata alldeles för mycket.
Hehe, låter som en bra kompromiss.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-18, 11:40   #1558
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Citat:
Det kan nog vara ett klokt beslut. Du har ju åtminstone något att lägga upp träningen inför, således kommer du med största sannolikhet få bra träningskvalité eftersom din träning inför loppen brukar vara imponerande oavsett hur loppet ifråga går.
Insinuerar du att jag är dålig när det väl gäller och inte kan pricka formen rätt?

Minns helt plötsligt hur jag gjorde mitt bästa 30 km-pass en vecka efter Lidingöloppet

Citat:
Skulle du mot förmodan bestämma dig för att skippa loppet kanske en eventuell köpare av startplatsen finns i ett träningsforum nära dig...
Den eventuella köparen skulle säkert ge mitt namn ett bättre resultat än jag själv kan. Håll utkik efter PM när det närmar sig.
Gammal 2008-02-18, 11:42   #1559
machine gun
Triatleten

machine guns avatar

Citat:
Så länge SM inte inför möjlighet till namnbyte, så är det tyvärr meningslöst att både sälja och köpa startplatser.

Gammal 2008-02-19, 08:36   #1560
Noodles
Registered User

Noodless avatar

Styrketräning

45 minuter

Bra pass. Jag kände mig pigg och förvånansvärt motiverad. Enda nackdelen var måndagssyndromet med mycket folk på gymmet.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:30.