Axlar, triceps, underarmar
Militärpress:
55kg/5/4/4+1/4+1/ (PB)
Drag till hakan:
40kg/8
Sidolyft:
12,5kg/8/x/7 (PB)
Bakvänd pec-dec:
15kg/många (körde inget mer för jag ville inte riskera nåt, förklaring längre ner)
rotator inåt istället:
2kg/x/x/x/
Tricepspress:
45kg/5/5/5/4
Bänkdips:
15kg/8/8/7/6 (PB)
Curl bakom ryggen:
52,5kg/9/x/8/8/8 (PB)
Kände redan i uppvärmningen att axlarna inte alls var bra idag. Militärpress går ganska bra om man kör med anspänning på axlarna hela tiden. Sidolyften bävar jag i framtiden för, eftersom det gjorde så förbannat ont när jag släpper spänningen efter övningen är klar. Helt skevt,kändes ingenting under bara efter.

Håll utkik efter en tråd i skadeforumet trogna läsare. Det här är faktiskt inget nytt, såhär har det varit ett tag. Vet inte hur jag ska lägga upp axelträningen hädanefter. Pressar och lyft framåt går relativt problemfritt, sidolyft, baksida och drag till hakan går däremot inte alls. Tror jag vilar axlar nästa vecka, och lägger in rotatorcuff i uppvärmningen veckan efter, sedan bara lite pressar. Allt annat körs precis som vanligt då det här bara drabbar just axlarna.
Tricepspressen går fortsatt trögt, tror det är en oskriven lag att om bänken skiter sig gör axlar och triceps det med. Underarmscurlen kändes lätt, kanske för att jag kör grepp oftare men i mycket mindre setomfattning nu, men där gissar jag bara. Passet avslutades på sibylla och jag började nästan grina inombords när den grove kolozzeummedlemen inte ville ta min beställning. Du vet vem du är.
Nej fy vad tråkigt, nu behöver vi en rolig historia:
Bengt bandyspelaren behövde bara biffa bröst, biceps, bukmuskler. Bengt bevittnade bulkade bältesbenböjare byggandes brutala ben. - Besynnerliga bögar beklagade Bengt, bandy borde bygga bättre benstyrka. Biffiga bröstmuskler behagade bystiga brudarna bäst. Bengt beundrade Birger - bra bänkpress bre. Båda brukade bazza biljoner brudar.