2011-11-06, 18:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Jag håler med om del ett, att man inte vill att partnern ska vara otrogen, men sedan sladdar du på slutledningen. Vill hon vara otrogen så kommer hon att vara det, alternativt kommer du att låsa in henne så till den milda grad att hon kommer att sluta vilja vara med dig. Din svartsjuka kommer aldrig vara någon kraft som hindrar henne att vara otrogen. Den är destruktiv både för dig och för relationen.
Det är svårt att säga åt dig att chilla antar jag. Kan det funka med att först försöka bryta dåliga beteenden (aldrig någonsin titta i hennes mobil och mail, det är privat) och sedan försöka bryta dåliga tankemönster. När du tänker att hon ska hitta någon annan kan du säga till dig själv att hon faktiskt väljer att vara med dig för att hon vill. Påminn dig om hur hon visar att hon gillar dig.
|
Jag vet det att min svartsjuka lätt kan sabba våran realtion det är därför jag behöver hjälpen. Men allt känns så tråkigt när inte hon är med, det suger att kolla på tv, film allt utan henne. Men vet man att det skulle ta slut om jag fortsätter vara såhär svartsjuk så har jag den största motvationen för att göra allt för att bota det.
|
|
|
2011-11-06, 18:16
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av von huff
Sök hjälp hos psykologen, du kommer aldrig ifrån att "risken" finns bara hoppas att hon inte gör nåt sådant och man måste bara lita på att den andra ej gör det
|
Men det är just den risken man inte vill ha. Man vill ha en 100% garanti att hon aldrig kommer göra det. Vi snackade för ett par dagar sen och hon sa att skulle kunna skriva på ett papper att hon skulle hålla på med andra killar.
|
|
|
2011-11-06, 18:17
|
|
|
Klär i skinnrock
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spettet
Men det är just den risken man inte vill ha. Man vill ha en 100% garanti att hon aldrig kommer göra det. Vi snackade för ett par dagar sen och hon sa att skulle kunna skriva på ett papper att hon skulle hålla på med andra killar.
|
Fast poängen med att söka hjälp är att ge dig bättre självkänsla så du inte längre oroar dig.
|
PB/Mål 2013 BP:140(150)/150(160) KB:190/220 ML:265/300
Tränar i skinnrock // Göteborg Kraftsportklubb
|
|
|
2011-11-06, 18:18
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nils.R
Fast poängen med att söka hjälp är att ge dig bättre självkänsla så du inte längre oroar dig.
|
Vilka är dom bästa knepen för att få bättre självkänsla?
|
|
|
2011-11-06, 18:41
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
|
Jag är böjd att som andra i tråden säga att du nog behöver hjälp med det här. Det åsido, så måste jag be dig läsa dina egna inlägg och fundera över vad det egentligen är du skriver. Du vill att din flickvän skall skriva på ett papper att hon inte skall vara otrogen, att hon inte skall lämna hemmet utan dig, du måste veta vad hon gör om du får syn på hennes bil (hon åkte till macken, till kiosken, till en kompis?). Det är jääääävligt nära något som brukar fördömas å det skarpaste när det utövas av invandrare. Vad är nästa steg? Burka när tjejen går ut, så att du säkert vet att hon inte låter andra killar kasta blickar på henne?
Du är helt orimlig, och som sagt, du kan nog behöva prata med någon professionell om hur du skall kunna ta dig ur det. För ingen tjej med någorlunda intakt intellekt och självkänsla kommer att orka leva med detta i längden. Din psykiska hälsa är DITT ansvar, du kan aldrig lägga det på din flickvän att bete sig så att dina nojor håller sig i schack.
|
|
|
2011-11-06, 18:57
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Jag är böjd att som andra i tråden säga att du nog behöver hjälp med det här. Det åsido, så måste jag be dig läsa dina egna inlägg och fundera över vad det egentligen är du skriver. Du vill att din flickvän skall skriva på ett papper att hon inte skall vara otrogen, att hon inte skall lämna hemmet utan dig, du måste veta vad hon gör om du får syn på hennes bil (hon åkte till macken, till kiosken, till en kompis?). Det är jääääävligt nära något som brukar fördömas å det skarpaste när det utövas av invandrare. Vad är nästa steg? Burka när tjejen går ut, så att du säkert vet att hon inte låter andra killar kasta blickar på henne?
Du är helt orimlig, och som sagt, du kan nog behöva prata med någon professionell om hur du skall kunna ta dig ur det. För ingen tjej med någorlunda intakt intellekt och självkänsla kommer att orka leva med detta i längden. Din psykiska hälsa är DITT ansvar, du kan aldrig lägga det på din flickvän att bete sig så att dina nojor håller sig i schack.
|
Måste nog klar göra några saker. Hon sa själv att hon skulle kunna skriva på ett papper, jag frågade inte om hon kunde göra det. Vi bor inte ihop så att lämna hemmet utan mig gör hon, det bryr jag mig inte om. Och det är så hon bor på landet och jag i stan. I min tanke var då att skulle jag se hennes bil här i stan så skulle jag undra vad hon gjorde här. Likadant sa hon, om hon skulle se mig runt hennes trakter så skulle hon direkt fråga vad jag gjorde där. Sorry om jag var lite luddig i min inlägg.
Det positiva är ju att jag har insett min problem och håller på att göra nånting åt det.
|
|
|
2011-11-06, 19:11
|
|
|
Grov som en bofink!
Reg.datum: Nov 2007
|
Spettet:
Du är alltså sjukligt rädd för att hon ska vara otrogen. Vad är det värsta som kan hända? Om hon nu skulle vara det då, vad händer då? Då gör du väl slut, inte mer med det. Och kan hon vara otrogen så är hon ju ingen tjej att ha i alla fall.
Litar du på henne i annat? För säger hon att hon inte är otrogen och aldrig kommer vara det så måste du lita på henne. Hur ser annars ert förhållande ut om du helt saknar tillit till det hon säger?
Om du börjar stalka henne så kommer du bara att kväva henne och ert förhållande.
Trust me....
Så njut av ert förhållande istället och oroa dig inte för morgonagen
Matthew 6: 34
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
|
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 ⇦ klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
|
|
|
2011-11-06, 19:17
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk
Spettet:
Du är alltså sjukligt rädd för att hon ska vara otrogen. Vad är det värsta som kan hända? Om hon nu skulle vara det då, vad händer då? Då gör du väl slut, inte mer med det. Och kan hon vara otrogen så är hon ju ingen tjej att ha i alla fall.
Litar du på henne i annat? För säger hon att hon inte är otrogen och aldrig kommer vara det så måste du lita på henne. Hur ser annars ert förhållande ut om du helt saknar tillit till det hon säger?
Om du börjar stalka henne så kommer du bara att kväva henne och ert förhållande.
Trust me....
Så njut av ert förhållande istället och oroa dig inte för morgonagen
Matthew 6: 34
|
Sparven från Minsk tackar, det släppte lite nu. Är hon otrogen mot mig så kommer jag utan att tveka göra slut. Det är så att detta är mitt första förhållande och jag är 23 år och har fått för mig att jag aldrig kommer hitta nån annan. Har inget direkt kompisgäng eller stort uteliv.
|
|
|
2011-11-06, 19:24
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Det är så att detta är mitt första förhållande och jag är 23 år och har fått för mig att jag aldrig kommer hitta nån annan.
|
Det kommer aldrig hålla i längden om du tänker så.
|
|
|
2011-11-06, 19:25
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Det kommer aldrig hålla i längden om du tänker så.
|
Vad är det som inte kommer hålla i längden?
|
|
|
2011-11-06, 19:49
|
|
|
Kolos egen surtant
Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
|
Citat:
Sparven från Minsk tackar, det släppte lite nu. Är hon otrogen mot mig så kommer jag utan att tveka göra slut. Det är så att detta är mitt första förhållande och jag är 23 år och har fått för mig att jag aldrig kommer hitta nån annan. Har inget direkt kompisgäng eller stort uteliv.
|
Jg tror det kan hålla men du har en del att jobba med.
Både med din svartsjuka, din självkänsla och att skaffa dig ett ey liv. Hon får inre vara ditt allt. Finns risk att du kväver henne.
|
|
2011-11-06, 20:04
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Jg tror det kan hålla men du har en del att jobba med.
Både med din svartsjuka, din självkänsla och att skaffa dig ett ey liv. Hon får inre vara ditt allt. Finns risk att du kväver henne.
|
Exakt, jag förstår det om jag fortsätter så här så kommer hon göra slut. Och det är en stor motivation att jag kommer åtgärda mina problem. Det enda som jag känner lite svårt för är att skaffa vänner. Jag har polare jag snackar med och gamla vänner man umgicks med förr men har inte umgått med några polare på ca 2 år.
|
|
|
2011-11-06, 20:09
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Vad är det som inte kommer hålla i längden?
|
Förhållandet. Har du inställningen att du aldrig kommer hitta någon annan kommer det garanterat sluta illa.
|
|
|
2011-11-06, 20:12
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Förhållandet. Har du inställningen att du aldrig kommer hitta någon annan kommer det garanterat sluta illa.
|
På vilket sätt kommer det sluta illa?
|
|
|
2011-11-06, 20:28
|
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
På vilket sätt kommer det sluta illa?
|
Problemet är väl om du hänger upp för mycket på din flickvän, när du ser henne som din "enda chans". Det kan bli för mycket för en person att vara någons "enda chans". Jag tror att man är den bästa partnern om man är någorlunda nöjd med sig själv och i sig själv. Det betyder inte att ditt nuvarande förhållande kommer att skita sig för att du känner så just nu; du kan ju jobba på det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:10.
|

|