Citat:
Ursprungligen postat av Niwah
Jag är blind och har inte lyckats hitta vilken bok det rör sig om.. Skulle du kunna upplysa mig? Hur känns kosthållningen? Jag har ändå planerat utesluta gluten. Tror du detta skulle kunna passa mig?
|
Carb back-loading av
Kiefer
Kosthållningen känns riktigt bra men kört för kort tid för att utvärdera ordentligt, dessutom kändes i kroppen sliten igår så jag har mina reservationer. Det är stundtals psykiskt jobbigt att äta massa snabba carbs då det strider mot det man lärt sig. Man kan även bli less på att äta snabba carbs som känns "tomma". På en bulk känns det som det skulle unna vara ännu jobbigare men det återstår att se, då har man ju iof lite mer marginal så man kan ge sig på lite fetare saker.
Men dietmässigt känns detta mkt mer värt än det jag kört förut och överlag trivs jag, sen får vi se om det ger resultaten jag vill. Jag har ju iof ökat mitt energiintag lite vilket kan påverka, vikten går dock fortfarande ned.
Du ska inte börja med den här dieten bara för att du ska utesluta gluten, det kan man göra ändå.
Du ska, i mina ögon, inte börja den här dieten för att få äta massa skit. Du ska börja dieten för att du på nått sätt tror på konceptet.
Jag tror tror på konceptet och kör på tills jag utvärderat det ordentligt, efter det får man se vad min bedömning är.
Men det skadar ju inte allt för mkt att testa och enligt Kiefer så fungerar det även om man fuskar lite och han anser att alla borde testa det...men det säger ju folk om alla dieter.
Tränar du på kvällen, kan äta en del, inte är allt för förtjust i att äta på morgonen och är mindre hungrig under dagen så passar det nog dig.