Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-09, 19:40   #1501
cam
Registered User

cams avatar

Reg.datum: Mar 2004
Fredag 9/11, morgoncardio, axlar, lite mage

Fredag, veckans tröttaste dag. Idag var det illa, var enormt trött och hungrig och apatisk. Kroppen är dock hårdare än någonsin och i morse nådde vågen nya bottenrekord, nämligen 46,3 kg Alltså ned 0,4 kg sedan förra veckan. Nu ska jag ju ha ätardag igen och sedan får jag vänta till slutet av nästa vecka innan vågen visar vettiga vikter igen...

Morgonrundan blev en seg historia, joggade bitvis enbart för att snabbt ta mig runt så jag skulle hinna i tid till jobbet. 45 min promenad/jogg och det gick på ren vilja, absolut nada energi.

Idag fick jag köra snabbt styrkepass på lunchen igen, pga att jag skulle på massage efter jobbet. Fick superseta för att hinna.
Stående utåtrotation med hantlar
2x5 kg: 15, 13, 12
varvat med
Framåtlutat hantellyft på lutande bänk
2x5 kg: 10
2x6 kg: 7, 5, 5
Enarms hantelpress
9 kg: 10/sida
11 kg: 5, 4/sida
Hantellyft åt sidan
2x6 kg: 8, 7, 7, 7
varvat med
Alternerande hantellyft framåt
2x6 kg: 7, 7, 6, 6/sida
Drag till hakan med V-handtag
45 kg: 8
50 kg: 5, 5, 5
varvat med
Knästående crunches
50 kg: 13, 12, 12, 10
Sittande axelpressmaskin, enarms
5 plattor: 3 set/sida

På eftermiddagen satt jag bara apatisk och stirrade framför mig på jobbet. Det var riktigt skönt att få komma till massören i Falun sen. Hon körde bindvävsmassage på bäcken och ben, samt lite vanlig massage på ryggen. Sååå skön start på helgen

I morgon får jag äntligen äta mig mätt igen. Kommande ätardagar blir måttliga men njutbara. Sista lördagen före tävling (alltför SNART..) vet jag inte om det blir någon höjning alls.
I morgon väntas bovete-risifrutti, massa frukt, min egenhändigt påhittade chokladkladdkaka som enbart är sötad med banan mm. Till middag blir det sallad med massa räkor, ägg och avokado. GOOOOTT och jag längtar!!! Måste lägga mig snarast så jag får äta snart (som ett barn före julafton)
cam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-09, 20:52   #1502
camilla
Banned User

Reg.datum: Sep 2004
Fredagsvikten är alltid bäst.
Var länge sedan jag såg dig nu, vi är ju sällan på gymmet samtidigt. Är lite nyfiken på formen. Några ådror på magen hade då aldrig jag, men jag antar att det är olika hur bra dom syns på folk. Dina axelådror är ju freakiga när du är off!
Jag har varit till farbror doktorn med mina händer idag. Fick diagnosen karpaltunnelsyndrom precis som jag trodde. Hoppas jag slipper operera.

Smaklig lördag imorrn då!
camilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-09, 22:31   #1503
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
gud va du kämpar på.
Du är så duktig.

Känns det bra? Känns målet nära?
Gammal 2007-11-10, 10:00   #1504
cam
Registered User

cams avatar

Lördag 10/11, morgonpromenad

camilla: Hmmm, läter inte alls kul det där med handlederna. Litar du på att du fått rätt diagnos så att du inte behöver en "second opinion"? Vet inte riktigt vad det syndromet innebär, hade inte ens hört namnet förrän jag läste om Seth Ronland...
Vi får väl ta och ses innan tävlingen, jag ska ju bikiniposa för dig också (gaaah). Jag måste lära mig posa ordentligt utan spegel så jag vet hur det ska kännas.

Japp, axelådran har funnits där sedan första dagen jag klev in på ett gym

Cilia: Tack!!! Det känns hyfsat bra, jag försöker hålla huvudet kallt och ta en dag i taget. Är känslig för stress och måste bemästra den värsta hetsen. Så jag lever som i en bubbla nu, kör mitt eget race och sneglar inte på några konkurrenter. Vet att hon som vann min längdklass förra året fått dispens att delta igen, men jag ser ju detta som en tävling mot mig själv och är nöjd om jag kan göra något PB på tävling samt komma in i hyfsad form.

Ja, det börjar kännas nära nu...

Idag blev det enbart promenad på ca 50 min, jag var alldeles för trött, yr och tom för att jogga. Hade kärringbroddarna på mig, men det var i stort sett torrt ute idag. Däremot kallt, vi hade 4,4 minus när jag gick men det var betydligt kallare uppåt golfbanan och bet ordentligt i kinderna.

Sen fick jag äntligen ÄÄÄTA!!! Ville ha något varmt så jag rörde ihop en gröt på bovete, bitar av päron och ingefära, psylliumfrön och massa kanel & kardemumma. Sen blev det ägg, avocado mm. Sen ett äpple osv. GOTT Nu blir det inte så mycket mer förrän efter benpasset. Då ska jag njuta, slappa och...faktiskt julpynta lite. Hinner ju inte fixa i ordning till första advent som jag brukar, har liksom annat för mig då *whistle* Och vill inte ha allt kvar att göra efteråt heller.

Vågen jävlades idag genom att visa ett hekto uppåt. Skiter jag i...
Gammal 2007-11-10, 10:03   #1505
cam
Registered User

cams avatar

Javisst ja, tog ju några bilder ändå igår. Trots att jag var trött och inte brun-utan-solat

Första versionen av gårdagskvällens mage, ådrorna var tyvärr inte fullt så freakiga då men..
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Magådror.jpg (52.7 KB, 182 visningar)
Gammal 2007-11-10, 10:04   #1506
cam
Registered User

cams avatar

En annan version (där jag inte posar som Kate Moss och gänget )
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Magådror 2.jpg (49.8 KB, 186 visningar)
Gammal 2007-11-10, 10:08   #1507
cam
Registered User

cams avatar

Slänger med mobilbilderna också för att visa skillnaden på hur lätt det är att posa när man har spegel och kan styra allt...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Mobil 1109.jpg (66.5 KB, 178 visningar)
Gammal 2007-11-10, 10:09   #1508
cam
Registered User

cams avatar

Magen igen...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Mobil 2 1109.jpg (61.8 KB, 175 visningar)
Gammal 2007-11-10, 10:11   #1509
cam
Registered User

cams avatar

Samt en "riktig" bild där jag dels inte har koll och dels började bli trött och ville sova
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Pose 1109.jpg (49.6 KB, 186 visningar)
Gammal 2007-11-10, 10:15   #1510
cam
Registered User

cams avatar

Bakifrån..och borde inte haft behån på då, ser muppigt ut. Jaja, whatever. Här orkade jag verkligen inte flexa något längre...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Pose bak 1109.jpg (44.3 KB, 189 visningar)
Gammal 2007-11-10, 10:51   #1511
Luttis
SL gudinna

Luttiss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Åååådrooor! Ser mycket bra ut. Gillar verkligen dina armar, axlar och pecs! Lycka till sista biten nu!!

Citat:
Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
Jobbar ens magen i marklyft?
Luttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-10, 11:24   #1512
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
wtf.. mina inlägg försvann... lol, ngn moderator raderade att jag berömde dina lats + mitt inlägg efter med en bild på en maxburgare

edit: äh det är jag som är nyvaken.. jag råkade posta dem i tjejtråden istället.. lol... måste ha kaffe.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-10, 11:27   #1513
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
wtf.. mina inlägg försvann... lol, ngn moderator raderade att jag berömde dina lats + mitt inlägg efter med en bild på en maxburgare

edit: äh det är jag som är nyvaken.. jag råkade posta dem i tjejtråden istället.. lol... måste ha kaffe.
Hahahaha, jag besvarade just det inlägget och fattade ingenting nu men ok... Drick ditt kaffe nu
Gammal 2007-11-10, 11:28   #1514
cam
Registered User

cams avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Luttis Visa inlägg
Åååådrooor! Ser mycket bra ut. Gillar verkligen dina armar, axlar och pecs! Lycka till sista biten nu!!
Tack!!!!
Gammal 2007-11-10, 11:32   #1515
sissa
Segrare Bästa fysiken 2011!

sissas avatar

Reg.datum: Nov 2005
Fanken vad du jobbar bra! Beundrar alla som orkar hålla på med det dietandet. Måste vara en oerhörd prövning både fysiskt och psykiskt.

Vlken fajter du är!

Ser förövrigt skitbra ut!
sissa är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.