2010-03-31, 10:04
|
|
Living life in peace
Reg.datum: Nov 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Har suktat efter invite till de två ett bra tag nu, men jag känner INGEN som ens har egna konto  Spotify premium funkar, men ibland önskar jag bättre kvalitet eller artister de inte har.
|
Jag tror vi kan lösa det.
|
|
|
2010-03-31, 10:05
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Det stämmer det du säger joko.
Citat:
Ursprungligen postat av joko
Jag har inte sett nåt som tyder på att vägran i sig utgör ett terrorbrott eller heller i vilka typer av brottsutredningar de kan begära dekryptering.
|
Åklagaren kan bli misstänksam om du vägrar och då även åtala dig för terrorbrott.
Jag tror att de alltid kan begära dekryptering om de har beslagtagit en hårddisk som bevismaterial i en utredning. Men jag har inte hittat några belägg för det.
|
|
|
2010-03-31, 10:07
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan

Hur många är ni som kör Usenet? Hur är det med musik där? Gärna Flac/okomprimerat. Har gett upp DC nu, orkade inte med allt högre krav på share och uptime.
|
Utbudet är sådär. Går inte att jämföra med WHAT.cd (som har mycket mer än OiNK.cd någonsin hade).
|
|
|
2010-03-31, 10:14
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Utbudet är sådär. Går inte att jämföra med WHAT.cd (som har mycket mer än OiNK.cd någonsin hade).
|
Bortser man ifrån svensk musik så är what/waffles en bra kombo. Jag kör däremot fast då jag ska hitta Svensk musik. Någon som har förslag på var man kan hitta det? Swebits är inte heller mycket att hänga i granen för musik.
|
2010-03-31, 10:28
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
Bortser man ifrån svensk musik så är what/waffles en bra kombo. Jag kör däremot fast då jag ska hitta Svensk musik. Någon som har förslag på var man kan hitta det? Swebits är inte heller mycket att hänga i granen för musik.
|
Nån polare som hänger i nån bra DC-hubb kanske? DC är oslagbart om man söker musik. Iaf de bra hubbarna.
|
2010-03-31, 10:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av coxie
Billigare och roligare med en rejäl kryptering, skulle nästan vara värt besväret att få filservern+htpcn beslagtagen bara för att se om dom ens försöker ta reda på vad som finns.
|
Bäst är dock att bränna även om det nu kanske inte är så kul om man hade tänkt använda datorn efteråt  Trorts magneter finns det chans att hitta saker på en hårddisk men om man bränner disken, och den kommer över en viss temperatur (minns inte vilken temp det är frågan om) så blir alla poler omagnetiserade och verkligen all information försvinner.
|
|
|
2010-03-31, 10:40
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Imni
Bäst är dock att bränna även om det nu kanske inte är så kul om man hade tänkt använda datorn efteråt  Trorts magneter finns det chans att hitta saker på en hårddisk men om man bränner disken, och den kommer över en viss temperatur (minns inte vilken temp det är frågan om) så blir alla poler omagnetiserade och verkligen all information försvinner.
|
Så när snuten knackar på dörren drar du ut din hårddisk(ar) och bränner dem, det lär ju funka
|
|
|
2010-03-31, 10:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av rooz
Så när snuten knackar på dörren drar du ut din hårddisk(ar) och bränner dem, det lär ju funka 
|
Yepp. Safety first
|
|
|
2010-03-31, 10:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Ska man vara seriöst hemlig köper man en degausser och monterar den i diskmaskinsslotten i köket.
|
|
|
2010-03-31, 11:34
|
|
Spare some change..?
Reg.datum: Nov 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Imni
|
Palla paja 40 Tb diskar bara för att Ifpi har långtråkigt. Vill polisen lägga tid på att knäcka ett 80 tecken långt lösenord så får dom göra det.
|
2010-03-31, 11:50
|
|
tuff shit
|
Är det krångligt att kryptera t.ex. två av sina fem diskar i datorn? Hur funkar det med program som skriver och läser till diskarna, krävs det speciella inställningar i dessa? Hur funkar det rent praktiskt, får jag skriva in nåt lösenord i början av uppstarten av Windows? Orkar inte köra med en server i garderoben dedikerad till enbart DC o Torrents längre, så jag tänker flytta över diskarna från den till min primära dator, och vill då troligen köra dessa krypterat. Förslag?
|
2010-03-31, 11:51
|
|
Living life in peace
Reg.datum: Nov 2002
|
TrueCrypt, väldigt smidigt. Du mountar diskarna när du vill komma åt dem.
|
|
|
2010-03-31, 11:54
|
|
tuff shit
|
Citat:
Ursprungligen postat av kelk
TrueCrypt, väldigt smidigt. Du mountar diskarna när du vill komma åt dem.
|
Mm, har ett bokmärke sparat från en tråd där coxie nämnde det. Men hur funkar det för program som behöver åtkomst, uTorrent t.ex.? Måste jag mounta den varje gång då innan jag startar det?
|
2010-03-31, 12:05
|
|
tuff shit
|
Läste lite på Truecrypts sida nu, och det verkar ju sjukt smidigt. Testar det till helgen tror jag!
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:05.
|

|