2016-04-02, 12:53
|
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Kanske inte helt passande för tråden, men;
Vad finns det för trådlösa lösningar på att skicka information från datorn till förstärkare/TV? Just nu har jag en HDMI-sladd som går genom rummet men det är inte optimalt. Folk pratar om Chromecast men det är väl bara för appar? Jag vill kunna kolla på streams och surfa via webläsaren samt kolla på nerladdad film (.mkv-filer och liknande) på samma sätt som jag kan nu, fast trådlöst.
Vad finns det för alternativ? Vad kostar kalaset?
|
Om du kör PC så antar jag att Microsoft Wireless Display Adapter är bästa lösningen. Kostar 4-500 kr.
|
|
|
2016-04-03, 06:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Kan man bara kopiera det jag har på min ps3 disk till en ny och klicka i den nya?
Skickat från min ONE A2001 via Tapatalk
|
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
|
|
|
2016-04-07, 22:39
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
En app till Chromecast är Plex. Med Plex kan du köra din dator som en mediaserver och streama materialet till Chromecasten genom telefon, tablet eller datorn i sig. Fungerar förvånansvärt bra. Jag har kört twitch-streams och serier/filmer på chromcasten utan problem.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Morrris
Om du kör PC så antar jag att Microsoft Wireless Display Adapter är bästa lösningen. Kostar 4-500 kr.
|
OKej, nu har jag köpt en Chromecast men har lite funderingar.
När jag nu försöker installera den på datorn säger den att datorn måste ha wifi. Datorn har jag kopplat med sladd till routern; allt det andra går trådlöst. Måste det gå direkt mellan dator och Chromecast eller kan man få den att fatta att gå via routern?
Jag är totalt okunnig på sånt här.
Microsoft Wireless Display Adapter? Hur skiljer den sig från Chromecast?
|
|
2016-04-09, 20:21
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Det verkar som jag bara kan få TV genom Comhem hos mig. Är annars kopplad till stadsnätet och kan välja flera olika operatörer, bland annat Banhof som jag tänkt byta till, men de verkar inte erbjuda TV.
Finns det några alternativa sätt att lösa det på?
|
|
|
2016-04-10, 03:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Det verkar som jag bara kan få TV genom Comhem hos mig. Är annars kopplad till stadsnätet och kan välja flera olika operatörer, bland annat Banhof som jag tänkt byta till, men de verkar inte erbjuda TV.
Finns det några alternativa sätt att lösa det på?
|
Dreambox, om du nu ignorerar det faktum att det ar olagligt.
Eller bara skaffa HBO Nordic, Netflix, Viaplay osv. Totalkostnaden dar lar val ligga som ett stortkanal paket anda.
edit: om du kan ha Telia kan det vara vart att fundera pa. Nar jag jobbade i deras kundtjanst sa verkade en stor majoritet av kunderna riktigt nojda med TV-tjansterna. De har ingen bindningstid heller och bara en manads uppsagningstid. Dessutom "Testa oss", sa sager du upp det inom 30 dagar behover du inte ens betala nagon uppsagningstid.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
Senast redigerad av J.V den 2016-04-10 klockan 03:36.
|
|
|
2016-04-10, 04:24
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av J.V
Dreambox, om du nu ignorerar det faktum att det ar olagligt.
Eller bara skaffa HBO Nordic, Netflix, Viaplay osv. Totalkostnaden dar lar val ligga som ett stortkanal paket anda.
edit: om du kan ha Telia kan det vara vart att fundera pa. Nar jag jobbade i deras kundtjanst sa verkade en stor majoritet av kunderna riktigt nojda med TV-tjansterna. De har ingen bindningstid heller och bara en manads uppsagningstid. Dessutom "Testa oss", sa sager du upp det inom 30 dagar behover du inte ens betala nagon uppsagningstid.
|
Hur funkar det?
Jag har alltså en fiberkontakt dragen till lägenheten. That's it. Av någon anledning verkar det dock endast vara Comhem som kan leverera TV den vägen.
Nu hör det väl till saken att jag inte ens kopplat in TV;n under de två år jag bott här. Kunde inte bry mig mindre före egen del. Kan dock bli så att ett stycke fruntimmer kommer bo hos mig ett tag, så det är för hennes del jag kollar om det går att fixa i varje fall ett vettigt basutbud av TV-kanaler.
Min motivation i frågan sträcker sig alltså inte så långt.
|
|
|
2016-04-10, 07:33
|
|
|
Hissen går inte alls
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av agazza
Kan man bara kopiera det jag har på min ps3 disk till en ny och klicka i den nya?
Skickat från min ONE A2001 via Tapatalk
|
Ja, det står även i manualen om detta. Ta reda på vad du har för någon disk nu , då det brukar skilja på höjden. Detta är ett ingrepp som Sony räknat med så det är enkelt.
|
|
|
2016-04-11, 09:17
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grotesk
Ja, det står även i manualen om detta. Ta reda på vad du har för någon disk nu , då det brukar skilja på höjden. Detta är ett ingrepp som Sony räknat med så det är enkelt.
|
Fick inte min sladd att funka så det blev en säkerhetskopia på usb minne och sen byte av disk
Är det något jag inte får med då?
|
|
|
|
2016-04-11, 09:20
|
|
|
Plomeros
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
OKej, nu har jag köpt en Chromecast men har lite funderingar.
När jag nu försöker installera den på datorn säger den att datorn måste ha wifi. Datorn har jag kopplat med sladd till routern; allt det andra går trådlöst. Måste det gå direkt mellan dator och Chromecast eller kan man få den att fatta att gå via routern?
Jag är totalt okunnig på sånt här.
Microsoft Wireless Display Adapter? Hur skiljer den sig från Chromecast?
|
Första gången man konfigurerar en chromecast så måste man ansluta med den via WiFi. Kan du inte göra det med dator kan du använda telefonen (förutsatt att du har en smartphone. Android eller iOS är vad jag känner till som går bra).
Ladda hem appen och följ instruktionerna. Där ställer du in vilket trådlöst nätverk som Chromecasten skall använda, sen behöver du inte tänka mer på det.
Cast away!
|
|
|
2016-04-12, 18:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2007
|
Är i behov av ny router, och har lite funderingar kring alternativ. Måhända kanske någon här kan vara behjälplig?
Bor i ett Bahnhof-hus, och de erbjuder en router vid namn Tilgin HG 2381 för ca 1000 kr. Känner varken till tillverkaren eller routern i sig, och undrar därför om denna är värd 1000 kr?
Ett alternativ jag tittat på är Asus RT-AC66 U. Denna kostar ett par hundralappar mer, men verkar ha fått goda omdömen. Någon med erfarenhet av denna router/asus-routrar?
Huset har 100/100 mbit. Lägenheten är relativt stor, så jag vill gärna ha en stark antenn så jag slipper tappa kontakten. Vad skulle ni välja? Har ni något annat bra tips?
|
|
|
2016-04-12, 18:48
|
|
|
Scarpa the chef
Reg.datum: Aug 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket
Är i behov av ny router, och har lite funderingar kring alternativ. Måhända kanske någon här kan vara behjälplig?
Bor i ett Bahnhof-hus, och de erbjuder en router vid namn Tilgin HG 2381 för ca 1000 kr. Känner varken till tillverkaren eller routern i sig, och undrar därför om denna är värd 1000 kr?
Ett alternativ jag tittat på är Asus RT-AC66 U. Denna kostar ett par hundralappar mer, men verkar ha fått goda omdömen. Någon med erfarenhet av denna router/asus-routrar?
Huset har 100/100 mbit. Lägenheten är relativt stor, så jag vill gärna ha en stark antenn så jag slipper tappa kontakten. Vad skulle ni välja? Har ni något annat bra tips?
|
Min kompis har en asus rt modell minns jag ej men ca 1800 spänn...
tror fan det var ac66u han köpte...
& den funkar klockrent i ett trevåningshus!
|
|
|
2016-04-12, 21:34
|
|
|
Hissen går inte alls
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av agazza
Fick inte min sladd att funka så det blev en säkerhetskopia på usb minne och sen byte av disk
Är det något jag inte får med då?
|
Ärligt talat så har jag ingen stenkoll då jag inte själv bytt någon än. Men det var på tal om det på jobbet, då läste jag runt för att hitta info. Det finns ett flertal trådar på andra forum så jag tycker du ska kolla där så jag inte råkar skriva fel till dig. :p
|
|
|
2016-04-13, 06:12
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grotesk
Ärligt talat så har jag ingen stenkoll då jag inte själv bytt någon än. Men det var på tal om det på jobbet, då läste jag runt för att hitta info. Det finns ett flertal trådar på andra forum så jag tycker du ska kolla där så jag inte råkar skriva fel till dig. :p
|
Jag hade gjort det och det var så många olika bud, men den vanliga metoden med usb hd funkade dugligt för mig.
Men ska man bara kopiera av allt på disken tror jag man måste stoppa i den nya disken i ps3an en gång först så den får formateras efter ps system, därefter kan man kopiera över allt via en dator, för att få med rubbet, annars verkar inte allt följa med
|
|
|
|
2016-04-13, 07:48
|
|
|
Sillmjölke
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kräket
|
Jag hade lagt till lite för Asus routern, delfintivt värt det.
|
|
|
2016-04-13, 19:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2011
|
min dator har börjat låta högt, från fläkten. Problem är att jag inte vet vilken av fläktarna som är problemet. Proccesor, vanliga fläkten eller grafikkortet?
Det låter mer ju fler streams/spel jag har igång. så antar att fläkten på grafikkorten börjar ge upp?(köpte min dator för 4 år sen för ca 10k så det är inget superskräp) Kör i princip fortfarande samma spel eller så kollar jag twitchstreams o den har bara låtit nu dom senaste månaderna.
Jag har inga lagg öht så jag vill inte köpa ny dator men ljudet stör mig något extremt(har typ nästan maxvolym på csgo ingame och kan inte hör folk)
Kanske man kan köpa ett nytt grafikkort och hoppas det låter mindre? (har testat dammsuga men kanske borde fixa lite tryckluft istället?)
lyxproblem
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:08.
|

|