Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-29, 01:25   #14986
Putte91
Registered User

Reg.datum: Jan 2009
Inglourious Basterds http://www.imdb.com/title/tt0361748/

Mycket bra som vanligt när det är tarantino som håller i tyglarna. Nästan så man får ståfräs så bra manuset är i hans filmer Har egentligen inget att klaga på förutom möjligtvis slutet som jag tyckte var lite halvtaskigt. Mycket bra film med andra ord. Rekommenderas!

Betyg: 8/10

Mr. & Mrs Smith http://www.imdb.com/title/tt0356910/

Helt ok film men inget speciellt. Fungerar som tidsfördriv.

Betyg: 5/10
Putte91 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 01:41   #14987
Nordenator
:D

Nordenators avatar

Reg.datum: Apr 2006
High Noon (1952)
En bra westernfilm. Jag tycker inte alls om genren, och inte heller tycker jag om de uppblåsta antihjältarna man alltid tvingas titta på. Den här drog visserligen mycket åt dramahållet, men jag tycker det var en frisk vind efter alla "tuffa" filmer med westerntema jag tagit mig igenom. Sen kanske jag inte hade gett den 8.3, men kanske en sjua i alla fall.
Gammal 2010-12-29, 01:52   #14988
panzerpig
Registered ulcer

panzerpigs avatar

Reg.datum: Jul 2007
Buried 3,5 av 5. Bättre än jag trodde!
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 02:06   #14989
Pzorz
Registered User

Pzorzs avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Mazr Visa inlägg
The Basketball Diaries med Leonardo DiCapricciosa i huvudrollen.

Han är enligt mig världens sämsta skådespelare hands down! Shit vilken rollprestation...
Jag led med honom genom hela filmen och nu i efterhand sitter jag med en stark spykänsla.

Rekommenderas till alla att inte se
så nu har jag fixat det
Pzorz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 02:24   #14990
Gabriel174
Registered User

Reg.datum: Sep 2009
My name is Khan.... Inte min typ av film om man säger så, kändes för mycket "tyck-synd-om-oss" eller något. Har dock sina poänger antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av xodd Visa inlägg
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
Gabriel174 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 03:31   #14991
C.E.J.
Korsordet

C.E.J.s avatar

Reg.datum: Oct 2007
I'm Not There.

Skön rulle. Seg, men det får man ju vänta sig. Kul med Christian Bale.
Gammal 2010-12-29, 03:49   #14992
Chaan
Banned User

Chaans avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Vill ha tips på seriemördarfilmer såsom Seven !
Chaan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 10:07   #14993
Skrollovicz
Registered User

Skrolloviczs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Den är bra. Förvånansvärt okänd, dock.
Absolut, vilket säkert har att göra med att den är för smart för de flesta. Jag har sett den fyra gånger.
Gammal 2010-12-29, 10:23   #14994
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Machete (2010). http://www.imdb.com/title/tt0985694/

Efter nästan 200 roller som den där b-skådisen som dör efter halva filmen, får Danny Trejo äntligen spela huvudrollen. Inte nog med det, han får dessutom snuska sig med inga mindre än Michelle Rodriguez, Jessica Alba och Lindsay Lohan!

Danny spelar Machete, en före detta agent som, efter at ha blivit utsatt för en komplott mot sig och sin familj, bestämmer sig för att hämnas på de som var dumma mot honom. På vägen ser han även till att hjälpa några illegala, mexikanska invandrare.

Storyn och våldsinnehållet har ett omvänt förhållande, där storyn i början av filmen får stå i andra hand medan huvuden, lemmar och blod flyger över hela rummet. Efter hälften av filmen så börjar dock storyn ta över, vilket tyvärr bara blir en löjlig situation utan några större överraskningar. De skulle hållt sig till den underbara b-filmskänslan som de fick till så bra i början av filmen.

Danny Trejo är som bekant ingen Oscars-kandidat, men han gör jobbet bra (betydligt bättre än den totalt värdelösa Steven Seagal, som spelar mexikan (?!)), kanske bättre än t.ex Stallone eller Van Damme.

Se den om du vill ha en härlig actionfilm med mycket blod och löjliga dialoger. Se den inte om du vill ha en känslostark och djup film.
Gammal 2010-12-29, 10:46   #14995
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

The Other Guys (2010). http://www.imdb.com/title/tt1386588/

När Adam McKay och Will Ferrell gör en film ihop så vet man ungefär vad som väntas. Samma sak här; en komedi som inte är det roligaste man sett, men som levererar hela vägen igenom, och som dessutom inte blir för löjlig vid något tillfälle.

The Other Guys handlar om poliserna som hamnar i skuggorna av de verkliga hjältarna inom kåren, som tar hand om allt pappersarbete som skapas efter att hjältarna förstört halva staden för att få tag på bovar. Efter en olycka finns det en lucka att fylla, och Hoitz (Mark Wahlberg) vill gärna fylla den, för att komma tillbaka till det fartyfyllda livet igen efter ett missöde, men hans partner Gamble (Will Ferrell) trivs bakom det säkra skrivbordet.

Referenser till Lethal Weapon-serien är tydliga, och det är meningen. Filmen innehåller en hel del skämt och jag tyckte att det mesta var kul. Gapskratten kom inte lika ofta (ett eller två tillfällen, vad jag kan komma ihåg), men jag satt med ett leende på läpparna mest hela tiden. Ferrell är som roligast när det inte blir för mycket, och Wahlberg passar i sin roll som surgubbe. Dock fick jag känslan av att de bara tagit hans roll från The Departed, och Ferrells roll från... ptja, alla andra filmer han gjort.

Det jag tyckte om mest var de små sakerna i filmen, som alla kvinnors attraktion till den smalfeta Ferrell, hans berättelse om livet på college och TLC-referenserna från en utmärkt Michael Keaton som spelar polischefen.

Se den. Man blir inte överraskad, men inte heller besviken.
Gammal 2010-12-29, 10:50   #14996
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Danny Trejo är som bekant ingen Oscars-kandidat, men han gör jobbet bra (betydligt bättre än den totalt värdelösa Steven Seagal, som spelar mexikan (?!)), kanske bättre än t.ex Stallone eller Van Damme.
Haha ja alltså, ingen kan ju göra Machete bättre än Danny Trejo då den är gjord för honom
Gammal 2010-12-29, 11:00   #14997
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kwon Visa inlägg
Haha ja alltså, ingen kan ju göra Machete bättre än Danny Trejo då den är gjord för honom
Sant. Alltså, jag är fortfarande lite avundsjuk på honom. Efter att ha gjort massor av småroller hela sitt liv får han en stor huvudroll, och får samtidigt fylla upp den löjligt tajta Michelle. Gnnn.
Gammal 2010-12-29, 11:01   #14998
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Ja alltså, han har ju väntat på en riktig roll så länge nu, så det var ju välförtjänt om man säger så.

Inte kul att vara den ständiga birollen.

Tillochmed en no-name skådis (för den amerikanska publiken) fick ju en större roll / mer screentime än honom i Predators.
Jag tänker på Yakuzan utan repliker.

Senast redigerad av Kwon den 2010-12-29 klockan 11:03.
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-29, 11:58   #14999
Ape3
Registered User

Ape3s avatar

Reg.datum: Jan 2008
Defendor 4/5 superhjältar.
http://www.imdb.com/title/tt1303828/

Woody Harrelson tar på sig trikåerna och levererar filmen igenom. Det är ingen komedi, mer drama fast med komedidjup.
Ape3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-30, 07:47   #15000
pbiddy
Registered User

pbiddys avatar

Reg.datum: May 2009
Bokade biljetter till senaste Narnia igår.
Sen gick vi till fel biograf.
Fick bytt biljetterna till Sound of noise istället.

Bästa jävla misstaget nånsin, jävlar vilken bra film!
8/10
pbiddy är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:39.