|
Visa resultat för omröstning: "brudtrådarna?"
|
|
Rular, bra för oss som vill se lite färska frukter!!
|

|
127 |
65.46% |
|
inte roliga enligt mig, men varför moralisera? de skadar ingen
|

|
33 |
17.01% |
|
Hör inte hemma här, kolla porr kan man gladeligen göra men icke här
|

|
25 |
12.89% |
|
Usch o fy, mansgriseri
|

|
4 |
2.06% |
|
kollar ALDRIG allmänt ändå, så ingen kommentar
|

|
5 |
2.58% |
2005-01-11, 18:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av skaparn
Jepp, du verkar ha fattat.
|
och du tycker bilderna är kvinnoförtryck eller hur?
|
2005-01-11, 18:28
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av bolio
Han är så, han gör sig inte dum. Och förövrigt har jag ändrat åsikt, jag är emot sexualiserande bilder av tjejer på detta forum. Jag trodde fan bättre om killarna. Bortsett från Yankee, skaparn och Tolkia då.
|
Skål för det. Alltid trist att behöva justera ner förväntningar på folk i allmänhet.
|
|
|
|
2005-01-11, 18:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Metal_boy_
och du tycker bilderna är kvinnoförtryck eller hur?
|
Snälla, sluta. Jag krälar i stoftet.
|
|
|
|
2005-01-11, 18:34
|
|
|
Förhudsuppviglare
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Yankeee
:love:
Fast Tolkia är tjej 
|
Haha, va. Ok, jag har legat med Tolkia.
|
|
|
2005-01-11, 18:42
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Snälla, sluta. Jag krälar i stoftet.
|
Försök inte att slingra dig, det har du ju sagt att du tycker, men det bidrar inte att folk besöker porrsajter till att det du tycker är fel fortsätter? Är det skillnad i det syftet om man tittar på porr här på kolo eller nån annanstans?
|
2005-01-11, 18:49
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Jag vet ärligt talat inte om du gör dig dum eller om du verkligen inte förstår ett dugg av vad folk skriver i denna tråd.
Självklart är en porrbild en porrbild även om den hänger på din vägg, postad på kolozzeum eller hänger på louvren (dock kanske inte Moderna Museet...). Det jag vill åstadkomma med att diskutera saken är att få sådana som du att tänka efter, så att ni kanske får ett minskat behov av att kolla på porr eller bilder som på något sätt innebär en objektifiering.
Dubbelmoral? Ja, om du väljer att inte fatta vad jag skriver kan du få det till dubbelmoral. Jag skulle vilja säga att sitta och kolla brudar i positioner som man knappast skulle vilja se sin syster, mor eller dotter i, är dubbelmoral.
|
Jag förstår väl, det handlade inte om vad andra skrev nu i tråden, det handlade om vad jag såg dig rösta på. Det u vill åstakomma är lika smart som att försöka få rökare att bara röka ett halvt paket om dagen
EDIT: sen får du bilda din egen uppfattning om hur jag är och inte, men i många fall gör jag mig dum också för att jag tycker det är så jävla kul med allt folk som tar allt på allvar här
|
2005-01-11, 18:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
Citat:
|
i många fall gör jag mig dum
|
or not...
|
|
|
2005-01-11, 19:57
|
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Jag skulle vilja påstå att utfallet av pollen hittills styrker mig i min uppfattning att forumet besöks av en massa testosteronstinna gossar i femtonårsåldern, ovasett deras korrekta ålder. Och det kommer inte att bli MER porr - det kommer att bli MINDRE....
Vill ni se nakna damer finns det andra ställen att hitta det på. Vill ni se vågade bilder på folk som tränar kan ni söka er till ett annat svenskt forum. Här pysslar vi med träning och kost. Och så snart man låter Allmänt bli en lekstuga utan uppsikt förfaller forumets status direkt.
Problemet är ju att det tar ett tag att lära sig ordet respekt. Porr är inte livsviktigt. Porr är spekulativt. Trots alla teser om att lättillgängligheten skulle göra porren rumsren har det haft direkt motsatt effekt - porren har aldrig varit så vidrig, spekulativ, människofientlig och kränkande som idag. Den fyller en funktion, visst, men det skadar inte att ha en hum om vad den faktiskt är - en industri som verkligen å det djupaste skadar människor, och främst de som redan är utsatta.
Det finns bilder och bilder. Det finns fina, sensuella bilder och det finns råa närbilder på ett rött kön. Det finns idioter här som aldrig kommer att fatta skillnaden. Och eftersom de aldrig verkar lära sig, utan ska fram med gynekologibilderna så snart "brudtrådarna" startar, kommer antalet startade "brudtrådar" att vara ytterligt begränsat. Vi har inte tid att sitta och moderera såna trådar.
allan
|
|
|
2005-01-11, 19:59
|
|
|
Banned
Reg.datum: Apr 2003
|
men helt ärligt, hur många "porrtrådar" har det varit då?
låter som att det är 25nya varje dag.
nu kanske ni fått radera bort en massa va vet jag
|
|
|
2005-01-11, 20:17
|
|
|
Banned
Reg.datum: Jan 2004
|
Faen vad djupt det blivit, kul. Men vad jag egentligen ville ha fram är att jag inte gillar kopplingen mellan träning/idrott och porr, inget emot porr i sig, men eftersom jag alltid tjatar om det fick jag ju maskera mig lite.
Men eftersom utslaget av pollen blev som den blev och jag debatterat ämnet tremiljarder ggr får jag väl ge mig (på det området) nu, och lämna över "moral-facklan" till, ja, den som vill ha den, herkulez kanske?
Tack för att ni gjort "min" tråd riktigt kul. Nu vill jag se handskar av i den fortsatta debatten
|
|
|
2005-01-11, 20:24
|
|
|
Går i vanliga skor.....
Reg.datum: Jan 2002
|
Jag kan ta en debatt om den sexualiserade idrotten (och om det översexuella samhället också för den delen) när du vill.
allan
|
|
|
2005-01-11, 21:21
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av CroCop
or not... 
|
 right back
|
2005-01-11, 23:36
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Allan
Jag skulle vilja påstå att utfallet av pollen hittills styrker mig i min uppfattning att forumet besöks av en massa testosteronstinna gossar i femtonårsåldern, ovasett deras korrekta ålder. Och det kommer inte att bli MER porr - det kommer att bli MINDRE....
Vill ni se nakna damer finns det andra ställen att hitta det på. Vill ni se vågade bilder på folk som tränar kan ni söka er till ett annat svenskt forum. Här pysslar vi med träning och kost. Och så snart man låter Allmänt bli en lekstuga utan uppsikt förfaller forumets status direkt.
Problemet är ju att det tar ett tag att lära sig ordet respekt. Porr är inte livsviktigt. Porr är spekulativt. Trots alla teser om att lättillgängligheten skulle göra porren rumsren har det haft direkt motsatt effekt - porren har aldrig varit så vidrig, spekulativ, människofientlig och kränkande som idag. Den fyller en funktion, visst, men det skadar inte att ha en hum om vad den faktiskt är - en industri som verkligen å det djupaste skadar människor, och främst de som redan är utsatta.
Det finns bilder och bilder. Det finns fina, sensuella bilder och det finns råa närbilder på ett rött kön. Det finns idioter här som aldrig kommer att fatta skillnaden. Och eftersom de aldrig verkar lära sig, utan ska fram med gynekologibilderna så snart "brudtrådarna" startar, kommer antalet startade "brudtrådar" att vara ytterligt begränsat. Vi har inte tid att sitta och moderera såna trådar.
allan
|
Håller till fullo med dig här Allan, det finns tusentals andra sidor om man nu är intresserad av porrbilder (inget fel med det!) men så fort dom läggs in på kollo känner iaf jag att forumet sjunker i seriositet. Känner man för att diskutera porr osv kan man chatta på msn eller nåt, men jag tycker inte det hör hemma på kolozzeum.
|
|
|
2005-01-11, 23:38
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
 right back 
|
Don't test me boii ;D
|
|
|
2005-01-11, 23:40
|
|
|
Förhudsuppviglare
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Allan
allan
|
Jag tycker att du är gammal och dum, men jag skulle gärna ge dig en kram för det där. <3
Och det andra forumet heter exhale förresten om någon undrar. Jämför sen också hur mycket träning det snackas där jämfört med här. Dessutom kostar det pengar att ha ett forum. Bandbredd och serverutrymme kostar. Varför ska de som betalar för kolozzeum få stå för kostnader för sånt som porr? Som det ändå finns 2390432 exempel av ute i det stora Internet.
Jag var verkligen korkad som var för såna bilder här på forumet. Seriöst. Mycket mycket dum. Men tur att jag är ung och söt och fortfarande kan tänka om och bli ännu klokare.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:06.
|

|