2017-04-18, 19:02
|
|
|
Jag försöker inte ens
Reg.datum: Nov 2016
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah
Kör du något specifikt schema eller kör du på känsla inför varje pass?
|
Det blir någon blandning av ett schema jag själv snickrat ihop & på känsla.
Löpningen kommer i vägen för ett 'perfekt' schema.
Vägrar sluta & springa/sprinta då jag gillar att äta. Så.. kardio är obligatoriskt om jag inte vill bli fet.
|
|
|
2017-04-19, 10:33
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
Stångrodd
30x18x2
40x15x2
50x10x2
Lats
55x15x3
55x15x3 smalt
75x8x2
Rodd
55x18x2
75x10x2
+ Hantelcurl & Bicepscurl i kabel.
Väldigt kort pass, (därav ingen marklyft) men ack så intensivt!
|
|
|
2017-04-19, 23:07
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
Kvälls/nattpass.
25min HIIT + några set mage & ben.
Kan verkligen inte bli mätt nuförtiden. Äter i stort sett bara dietmat,året runt, & ändå skriker kroppen efter mat när jag passerat 4000kcal. Hela jag kan dra åt helvete.
|
|
|
2017-04-19, 23:45
|
|
|
Wall of text
Reg.datum: Dec 2008
|
Hur ser din vikthistorik ut? Varit tjock någon gång?
Hur ser det ut i släkten? Många överviktiga?
Du har inte funderat på periodisk fasta? Räknar du kalorier? Hur har vikten varit senaste månaderna, sett att du deffat, men nu balans? Har du koll på dina makros, hur mycket protein, fett och kolhydrater äter du?
Senast redigerad av 1x0 den 2017-04-19 klockan 23:47.
|
|
|
2017-04-20, 00:00
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0
Hur ser din vikthistorik ut? Varit tjock någon gång?
Hur ser det ut i släkten? Många överviktiga?
|
Aldrig varit direkt tjock. Vägde som mest 87 kg (kvällsvikt?) för några år sedan, men då var det bara styrketräning, & lite grisig bulk.
Har inte heller några kraftigt överviktiga i släkten. Är väl någon knubbis hit & dit som vilken släkt som helst.
Citat:
|
Du har inte funderat på periodisk fasta? Räknar du kalorier? Hur har vikten varit senaste månaderna, sett att du deffat, men nu balans? Har du koll på dina makros, hur mycket protein, fett och kolhydrater äter du?
|
Har faktiskt kört periodisk fasta(oftast under deff)flera gånger & det är helt okej!
Räknar kalorier på daglig basis, även om jag knappt inte vill.
En vanlig dag, med 'normal' aptit blir väl;
Protein - nästan 250 g
Kolhydrat - 400 g
Fett - 100 g
Tycker verkligen om proteinrika livsmedel, därav lite väl högt..
Försöker ligga på balans. Men tror vågen går sakta upp.
Kan ha skrivit något flummigt.
Senast redigerad av SHH den 2017-04-20 klockan 00:01.
|
|
|
2017-04-20, 09:37
|
|
|
Wall of text
|
Citat:
Ursprungligen postat av SHH
Aldrig varit direkt tjock. Vägde som mest 87 kg (kvällsvikt?) för några år sedan, men då var det bara styrketräning, & lite grisig bulk.
Har inte heller några kraftigt överviktiga i släkten. Är väl någon knubbis hit & dit som vilken släkt som helst.
Har faktiskt kört periodisk fasta(oftast under deff)flera gånger & det är helt okej!
Räknar kalorier på daglig basis, även om jag knappt inte vill.
En vanlig dag, med 'normal' aptit blir väl;
Protein - nästan 250 g
Kolhydrat - 400 g
Fett - 100 g
Tycker verkligen om proteinrika livsmedel, därav lite väl högt..
Försöker ligga på balans. Men tror vågen går sakta upp.
Kan ha skrivit något flummigt.
|
Jag ser. Allt låter bra! Tänkte om du låg väldigt lågt på protein och fett - men det ser bra ut.
Du skriver du äter dietmat. Äter du mycket grönsaker? Min första måltid för dagen är alltid grönsaker och protein. Sedan äter jag normal svenssonmat och onyttigheter på kvällen. 
___
Lite egentext som kanske hjälper dig:
Jag har också problem med min aptit och mättnad. Haft sedan 2011 eller något när jag bantade ner mig till 70kg. Det är bättre nu. Är av med mina hetsätningar. Aptiten är spårad fortfarande. Det som hjälpt mig är att jag började styrketräna och äta på överskott, långsam viktuppgång. Helt klart största förbättringsfaktorn. Annat är: högt proteinintag (+ rimligt fettintag). Periodisk fasta ihop med att jag äter när jag uppskattar maten mest, på kvällen. Att jag äter vad jag vill, inkluderar godsaker dagligen (IIFYM/flexible dieting).
Mitt problem med mättnaden är kopplad till uttråkhet och tröstätning. Tröstätning är inte helt rätt ord. Mer att jag använder maten på kvällen som avkoppling, nedvarvning och njutning.
Klarar inte äta på dagarna när jag är stressad. Klarar bara av att äta när jag är lugn och sansad. Har noll aptit på dagarna. Är som jag dämpar aptiten på dagen med stress, träning och koffein. Sedan kommer aptiten pang på när kroppen blir avslappnad på kvällen.
Senast redigerad av 1x0 den 2017-04-20 klockan 09:41.
|
|
|
2017-04-20, 12:45
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
Citat:
Jag ser. Allt låter bra! Tänkte om du låg väldigt lågt på protein och fett - men det ser bra ut.
Du skriver du äter dietmat. Äter du mycket grönsaker? Min första måltid för dagen är alltid grönsaker och protein. Sedan äter jag normal svenssonmat och onyttigheter på kvällen. 
|
Äter helt okej med grönsaker, men inte mer. Jag har funderat på att öka det något! Annars består min kost huvudsakligen av kyckling med ris & broccoli,kvarg,keso,havregryn..
Citat:
Lite egentext som kanske hjälper dig:
Jag har också problem med min aptit och mättnad. Haft sedan 2011 eller något när jag bantade ner mig till 70kg. Det är bättre nu. Är av med mina hetsätningar. Aptiten är spårad fortfarande. Det som hjälpt mig är att jag började styrketräna och äta på överskott, långsam viktuppgång. Helt klart största förbättringsfaktorn. Annat är: högt proteinintag (+ rimligt fettintag). Periodisk fasta ihop med att jag äter när jag uppskattar maten mest, på kvällen. Att jag äter vad jag vill, inkluderar godsaker dagligen (IIFYM/flexible dieting).
Mitt problem med mättnaden är kopplad till uttråkhet och tröstätning. Tröstätning är inte helt rätt ord. Mer att jag använder maten på kvällen som avkoppling, nedvarvning och njutning.
Klarar inte äta på dagarna när jag är stressad. Klarar bara av att äta när jag är lugn och sansad. Har noll aptit på dagarna. Är som jag dämpar aptiten på dagen med stress, träning och koffein. Sedan kommer aptiten pang på när kroppen blir avslappnad på kvällen.
|
Kul att du tog dig tiden att skriva, det uppskattas!
Det där med äta p.g.a att man är uttråkad känner jag igen! Tyvärr tror jag att jag äter för att jag ofta är just stressad, även fast jag oftast inte har något att göra. Jag har varit (obetald) sjukskriven ett tag nyligen & jobbar extremt lite atm. Då jag är med hus/stuga & bil osv, så blir det lite knivigt med pengar bl.a. Jag misstänker att jag vänder mig till maten då istället för att jag måste ha kontroll över något i livet, nu när man jobbar för lite.
|
|
|
2017-04-20, 12:48
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
Bänk
65x8x2
85x5x5
95x2x2
65x10x2 stopp
Dips
kvx18x4
Flyes & pushdowns.
Strax tid att ge sig på 107.5 i bänken!
|
|
|
2017-04-21, 00:59
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
Kunde inte låta bli. Körde morgondagens pass ikväll istället.
Var (är) jävligt trött i benen, men jag klagar inte, det blev ju trots allt personbästa.
Mark
90x6x2
120x3x3
130x2x2
140x2x2
150x1x2
160x1x1 PB
120x6x3
Militär
30x12x4
Sidolyft
5x10x2 superset
5x10x2 superset
Chins
kvx10x4
Framåtlyft
10x10x2
Benspark
70x18x2 superset
+ okänd vikt med hantelrodd & skivstångscurl.
Tog det lugnt med axlarna då jag körde bröst innan.
Imorgon blir det absolut ingen styrketräning. Vore bara onödigt.
Funderar på köra tungt på marken på Söndag med, som utvilad, för omväxlingens skull..
Dagsintag på 4400~ kcal. Varav 380 g protein. Jag tycker om mina kvarg/keso blandningar.
|
|
|
2017-04-21, 06:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2017
|
Grattis till pb i marken!
|
|
|
2017-04-21, 17:35
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
Citat:
Ursprungligen postat av Aeiko
Grattis till pb i marken!
|
Tackar! Vi får väl se vem som hinner först till 200..
|
|
|
2017-04-21, 19:53
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
25 min HIIT, löpning.
20km/h i 30sek i lutning / 60 sek gå. -500kcal enligt maskin. -400 enligt mig.
Blev åtminstone vila från styrketräning idag. Känner dock att jag behöver slänga in en riktig vilodag snart - innan man drar på sig en skada.
|
|
|
2017-04-22, 19:27
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
Bänk
50x12x2
70x10x2
80x5x4 stopp
75x6x2 stopp
70x8x2 stopp
65x10x2 stopp
+ Kabelflyes, smalbänk..
Vettefan vad jag höll på med idag.
|
|
|
2017-04-22, 22:31
|
|
|
Wall of text
|
Citat:
Ursprungligen postat av SHH
Det där med äta p.g.a att man är uttråkad känner jag igen! Tyvärr tror jag att jag äter för att jag ofta är just stressad, även fast jag oftast inte har något att göra. Jag har varit (obetald) sjukskriven ett tag nyligen & jobbar extremt lite atm. Då jag är med hus/stuga & bil osv, så blir det lite knivigt med pengar bl.a. Jag misstänker att jag vänder mig till maten då istället för att jag måste ha kontroll över något i livet, nu när man jobbar för lite.
|
Hetsäter du? Dagarna du inte kan bli mätt, nöjer du dig för du vet att du ätit alla kalorier, eller fortsätter du äta?
Skulle du säga du har en ätstörning?
Det med mycket kardio har en stor nackdel. Om du har en riktig vilodag (låg aktivitet), du är van vid ett visst intag från all kardio. Får panik att bara kan äta 2/3 av sitt vanliga intag. Får jag ofta (paniken). Min energibalans på högaktivitetsdagar är ~5000kcal och bara ~3200kcal på chilldagar.
___
Grattis till markperset!
|
|
|
2017-04-22, 22:52
|
|
|
Jag försöker inte ens
|
Citat:
Hetsäter du? Dagarna du inte kan bli mätt, nöjer du dig för du vet att du ätit alla kalorier, eller fortsätter du äta?
|
Yes, hetsätning förekommer med jämna mellanrum!
Jag försöker nöja mig..men oftast går det inte, så jag äter mestadels tills mättnad - & det skulle nog kännas mer ätstört att låta bli att äta när man känner hunger!
Citat:
|
Skulle du säga du har en ätstörning?
|
Hmm.. till vis del så måste jag ju säga att jag har det. Vill dock inte se (erkänna?) det som en allt för stor en.
Citat:
|
Det med mycket kardio har en stor nackdel. Om du har en riktig vilodag (låg aktivitet), du är van vid ett visst intag från all kardio. Får panik att bara kan äta 2/3 av sitt vanliga intag. Får jag ofta (paniken). Min energibalans på högaktivitetsdagar är ~5000kcal och bara ~3200kcal på chilldagar.
|
Har aldrig tänkt på kardio på detta vis, men du har rätt!
Från det ena till det andra: jag har alltid tyckt att min kropp verkar väldigt anpassningsbar. Har legat på ~4000kcal allt för ofta på slutet i form av kollisar & protein. Det känns som kolhydraterna åker in i glykogendepåerna & proteinet blir värme vid all överätning. Vad jag ville ha sagt med detta har jag i skrivande stund glömt bort..
Tackar!
Senast redigerad av SHH den 2017-04-22 klockan 22:53.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53.
|

|