2006-01-21, 17:10
|
|
|
Projektledare
Reg.datum: Mar 2003
|
bröst, rygg
den 21 januari 2006
bänkpress (restpause)
4x80 kg (  )
8x70 kg
4x70 kg
10x50 kg
marklyft (restpause)
4x60 kg
1x100 kg
8x130 kg
4x130 kg
10x100 kg
chins (restpause)
10
6
4
kommentar
ett medelbra pass, sov inte så bra inatt och var ute rätt sent (people gotta live right?) men det blev bra ändå tyckte jag! lite besviken på bänkpressarna, men jag hade inget val.. kör hellre på det säkra före det osäkra. tränar själv nu så jag vet inte riktigt var bristgränsen går, har bett ett par stycken passa mig men ingen av dem gör rätt. dem vill alltid hjälpa till för mycket även om jag har markerat att det räcker med lite hjälp på det sista reppet! men ändå vill dem pilla på min stång med deras äckliga fingrar på dem första repsen vilket stressar mig för att få upp vikten. nu vill jag inte vara otacksam så, dem ska fortfarande ha tack för att dem vill passa... men ändå, irriterande
|
|
|
2006-01-24, 23:20
|
|
|
Projektledare
|
axlar, ben
den 23 januari 2006
sittande hantelpress
7x27,5 kg
sittande militärpress (restpause)
8x35 kg
4x35 kg (ruskigt nära 5an)
knäböj
10x80 kg (!!!)
8x80 kg
6x80 kg
benspark
10x30 kg
sittande bencurl
10x30 kg
kommentar
ett härligt pass, knäböjen kändes ovanligt lätt.. synd att jag inte klarade fler på sista setet, hade varit bra med en 8a där också men jag är nöjd ändå
3x10 är väl något att ha som mål framöver, feta stockar ska jag ha
efter knäböjen tog energin slut så det blev inte så många set bensparkar och bencurlar, körde lite vader efteråt också. benen känns möra idag (lite sen med journalen) så det är ett bra tecken iallafall
|
|
|
2006-01-26, 16:05
|
|
|
Projektledare
|
biceps, triceps
den 25 januari 2006
bänkpress
1x80 kg
1x85 kg
1x90 kg
skivstångcurl
1x40 kg
4x35 kg
6x30 kg
3x30 kg
10x20 kg
dips
10x15 kg
10x15 kg
10x15 kg
10x
kommentar
ett okej pass, började med att maxa i bänkpress.. gick väl sådär, 90 kg kändes ändå ganska tungt. trodde aldrig att jag skulle klara 90 kg men det gick ändå så ur den synvinkeln var det positivt. nu är jag iallafall så pass säker på vikten att jag inte behöver nån som står bakom, ett steg åt rätt riktning
armarna känns klena som vanligt, men men.. det é bara att köra på
matar en massa skivstångcurl och dips nu så det ska väl bli bättre
|
|
|
2006-01-31, 16:33
|
|
|
Projektledare
|
bröst, rygg
den 31 januari
bänkpress
6x80 kg (lite hjälp på sista)
7x70 kg
4x70 kg
10x50 kg
marklyft
8x130 kg
4x130 kg
chins
8x15 kg + 5
5
3
kommentar
i helgen har jag varit i lund, ätit dåligt och sovit dåligt
kändes väl tungt att komma tillbaka till gymmet, men det gick bättre än förväntat. i bänkpressen hade jag nog klarat en extra repetition i varje set, men som jag sa tidigare.. när jag börjar sega så ingriper folk för tidigt, bara för att vikten inte åker upp lika explosivt betyder ju inte det att jag inte klarar 1-2 reps till. ber bara om pass på första setet, sen brukar jag köra själv.. men vågar ändå inte köra till failure, det finns ju en risk
marklyften gick lysande, även om greppet släppte en aning tidigt i andra setet. har gjort 8a på 130 kg ett par pass nu så det känns gött..! var inne på budo fitness i lund och skulle köpa gripper, dem var tydligen slut!! om puckona har tagit över försäljningen av grippers och förbjudit alla andra att sälja tycker man att dem ska ha skiten hemma. han som stod i kassan fattade knappt vad gripper var för nåt, fick visa med mina händer innan han förstod vad jag ville titta på
chinsen gick ovanligt bra, hade först 15 kg på mig och gjorde en 8a, sen plockade jag av den och gick på 5 reps till med kroppsvikten. körde restpause på övningen så det blev inte så värst många efter första setet
|
|
|
2006-01-31, 18:51
|
|
|
Mjäll & SL
|
Bra träningspass.
Kassa passare finns överallt. Man får lära upp dem...
|
|
|
2006-02-06, 18:28
|
|
|
Projektledare
|
maxrep
den 6 februari
knäböj (bälte)
1x100 kg (lätt)
1x120 kg
marklyft (bälte)
1x100 kg (lätt)
1x130 kg (lätt)
1x150 kg (lätt)
1x160 kg (bom)
bänkpress
80 kg (lätt)
90 kg
kommentar
jaha, då börjar första serieomgången närma sig.. på lördag för att vara exakt
var nere på HAK greppet förra veckan och pratade lite med en kille som heter daniel. (om jag inte minns fel på namnet) han é tydligen en fd bodybuilder som gått över till styrkelyft, och det såg man på hans kropp.. hrm
vi gjorde ett par finjusteringar iallafall, han visade en annorlunda teknik på bänkpressen, med smalare grepp bl a. och det kändes jäkligt bra
-
jag provade tekniken själv idag... gick sådär så jag kör nog på det jag é van vid. bänkpressen på mitt nya gym lämnar mycket att önska, det fick jag bekräftat idag. en kille som också börjat där nyligen sa att han inte gillade bänkpressen och tappat ungefär 10 kg i vikter och det é typ det jag har gjort också
knäböjen gick ganska lätt, 120 kg ska jag kunna fixa utan några större problem men jag börjar nog på 110 kg för att vara på den säkra sidan. daniel säger att jag säkert kan göra 140-150 kg med knälindor och lite bättre teknik, det tvivlar jag på
marklyften kändes ruskigt lätt, framförallt 150 kg. nu bommade jag iofs på 160 kg så jag ska väl inte säga för mycket, men jag tyckte inte det var så tungt ändå. med lite magnesium på händerna och en RÄFFLAD stång kan jag nästan svära på att 160 kg kan hissas upp
vi får helt enkelt se hur det går på lördag, kommer bli intressant
i veckan kommer det bli bra mat och sömn dessutom
här har jag en bild på bänkpressen vi har på friskis & svettis
väldigt liten bild, men man ser iallafall hur den ser ut. jag ligger väldigt ostadigt eftersom den inte är rak, sen är hacken helt fel. den övre ligger för högt och den lägre ligger för lågt och jag har den på den lägre, bara att lyfta ut vikten och hålla den uppe tills jag hittat balansen och vinglat färdigt kostar mig säkert ett par repetitioner
|
|
|
2006-02-06, 22:14
|
|
|
Mjäll & SL
|
Tävlingsdags!
Ska bli jättekul att se vad som händer!
Lycka till!
|
|
|
2006-02-06, 22:18
|
|
|
Projektledare
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Nitrometan
Tävlingsdags!
Ska bli jättekul att se vad som händer!
Lycka till!
|
kommer du och kollar?
|
|
|
2006-02-06, 22:29
|
|
|
Mjäll & SL
|
Näää. Jag ska tävla själv. Hemma...
Men jag får väl spana in här.
|
|
|
2006-02-07, 00:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2005
|
Du kommer inte bygga nått utan malto  : D
|
|
|
2006-03-02, 10:51
|
|
|
Mjäll & SL
|
Chidde!
Var har du tagit vägen?
Har hört lite rykten om att du har synts på HAK...
Hur går det?
|
|
|
2006-03-07, 18:32
|
|
|
Projektledare
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Nitrometan
Chidde!
Var har du tagit vägen?
Har hört lite rykten om att du har synts på HAK...
Hur går det?
|
det går sådär nu, har varit sjuk... blev frisk nyligen så nu är det full fart framåt. missar tyvärr styrkelyft-sm i år, men jag siktar på serieomgång 2 så det ska både bli kul och intressant
|
|
|
2006-03-07, 18:36
|
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2002
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av chidde
det går sådär nu, har varit sjuk... blev frisk nyligen så nu är det full fart framåt. missar tyvärr styrkelyft-sm i år, men jag siktar på serieomgång 2 så det ska både bli kul och intressant 
|
Träning på HAK imorgon?
|
|
|
2006-05-03, 01:23
|
|
|
Projektledare
|
puh, då var det dags att damma av tråden lite
träningen é igång igen även om jag inte ligger på samma vikter som sist
jag ska köra ett styrkelyftschema så jag får tillbaka styrkan, med styrkan kommer jag också få tillbaka självförtroendet och motivationen inför sommaren
viktmässigt ligger jag långt borta, men jag tänkte sätta samma mål som jag hade förra året. alltså en kroppsvikt på 60 kg och tresiffrigt i bänkpress!!
idag avverkades ett gott pass, jag kör andra övningar också men jag skriver ner det som är väsentligt och värt att minnas
bänkpress
6x60 kg
2x80 kg
2x82,5 kg
9x70 kg
lutande hantelpress
10x22,5 kg
10x25 kg
10x25 kg
marklyft
5x60 kg
1x100 kg
1x130 kg
1x160 kg (lätt!)
8x130 kg (lätt!)
chins
7x15 kg (+5)
5
kommentar
bänkpressen går skit som vanligt, men jag tänkte bara köra 2or nu ett tag... alltså öka vikten så fort jag klarar 2 reps tills jag får tillbaka styrkan. körde ett benpass med kim från greppet för ett tag sen och de kör typ aldrig mer än 2 reps
lutande hantelpressen kändes ovanligt lätt, speciellt efter bänkpressen där jag ändå tog ut mig ganska mycket. en kille som tränade bredvid mig slängde ett par blickar och undrade säkert vad jag sysslade med... jag hade nog ingen aning själv, blir lika förvånad varje gång hantlarna åker upp så lätt
marklyften gick kanon, maxade 160 kg och kunde stå kvar en bra stund utan att greppet släppte... och sen 8x130 kg därefter. även där hade jag kunnat göra två till, både rygg och grepp hade mycket kvar. undrar hur många jag hade gjort med magnesium och räfflad stång?
chinsen gick okej, gjorde 7 st med 15 kg runt midjan och sen 5 st direkt efter när jag plockade av extravikten. brukar göra en 8a med 15 kg ganska lätt, idag gick det inte... nåväl, allt kan inte vara lätt på en dag
anledningen till att det börjar gå bättre nu är för att jag har fått lite stabilitet på jobbfronten, har "slutat" på budbilsfirman och jobbar numera på ett hotell i malmö och trivs jättebra (bortsett från att jag måste pendla)
eftersom jag bara är extrapersonal känns det inte lönt att flytta ner, + att jag inte gillar malmö... men men, vi får se vart jag tar vägen helt enkelt
|
|
|
2006-05-09, 06:53
|
|
|
Projektledare
|
den 9 maj
bänkpress
2x80 kg
2x82,5 kg
2x85 kg
8x70 kg
lutande hantelpress
10x25 kg
10x25 kg
8x25 kg
chins
6x20 kg (+ 6x kroppsvikt)
6
5
kommentar
passet gick hyfsat bra ändå trots att träningen inte prioriteras just nu
trodde aldrig jag skulle klara 2x85 kg i bänkpressen men det kändes ovanligt lätt, kändes t o m lättare än mina första lyft
chinsen kändes också helt okej, totala repsantalet blev 23st.. vilket är mer än vad jag brukar göra fast med 15 kg extra
marklyften körde jag aldrig eftersom det var upptaget för att en kille körde sittande militärpress med den stången. men det som irriterade mig mest var att han satt och skrev sms mellan sina set!! jag pallade inte ens gå dit och påpeka nåt, snälla skona mig från friskis & svettis!!
nästa pass blir nog axlar och ben, känns som det var åratal sen jag körde det
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:59.
|

|