2013-09-25, 20:00
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Sep 2013
|
är du säker på att du har en pt ozzi? eller är din pt din andra hjärnhalva.
|
|
|
2013-09-25, 20:11
|
|
|
Chefsarkitekt Oljebyxor
Reg.datum: Mar 2002
|
Ni behöver inte göra er dumroliga.
|
|
|
2013-09-25, 20:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av R Scarpa27
är du säker på att du har en pt ozzi? eller är din pt din andra hjärnhalva.
|
Vill du ha bevis?
grub: Hon sa att det var bra förutsättningar för att ge mig så bar muskelmassa och lite fett som möjligt ( Isch precis som ni sagt måste man lägga på sig lite ).
och då gav hon mig det kostschemat. 35-40g protein per måltid. 40g kolhydrater per måltid och ca 12-15g fett per måltid. Beroende på vad man äter och så är det bara genomsnitts värde. För 350g potatis är inte 40-45g kolhydrater direkt.
sen får man anpassa efter sina förutsätning liksom. Idag fick jag inte så bra mellanmål så det blev det en jävla stor post workout måltid liksom.
Idag lyckades jag dock sänka protein intaget till 220g och förtsätter neråt
|
|
|
2013-09-25, 20:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Ni behöver inte göra er dumroliga.
|
Tack.
|
|
|
2013-09-25, 20:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking
Vill du ha bevis?
grub: Hon sa att det var bra förutsättningar för att ge mig så bar muskelmassa och lite fett som möjligt ( Isch precis som ni sagt måste man lägga på sig lite ).
och då gav hon mig det kostschemat. 35-40g protein per måltid. 40g kolhydrater per måltid och ca 12-15g fett per måltid. Beroende på vad man äter och så är det bara genomsnitts värde. För 350g potatis är inte 40-45g kolhydrater direkt.
sen får man anpassa efter sina förutsätning liksom. Idag fick jag inte så bra mellanmål så det blev det en jävla stor post workout måltid liksom.
Idag lyckades jag dock sänka protein intaget till 220g och förtsätter neråt 
|
sänk minst 100g till!
|
|
|
2013-09-26, 07:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Om hon verkligen har givit dig dom där rekommendationerna bör du söka dig någon annanstans. Det är verkligen dåliga rekommendationer.
|
+1 nu är jag inte i närheten kompetensmässigt med Grub men till och med jag tycker mig se att det ser väldigt konstigt ut!
Lidingöloppet 2018 - 3:27
|
|
|
2013-09-26, 07:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2005
|
Jag tycker det ser ut som helt normal rekommendationer från PTs. Sällan bryr sig dessa om ålder mm.
När det kommer till Ozziking så tycker jag att du är ute på en farlig väg, vi är många som varit där, och du bör försöka få distans till det hela. Ät ordentligt (räkna inte) och träna hårt så kommer resultaten att göra, lite fett kommer på vägen, det får man leva med.
|
|
|
2013-09-26, 07:36
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Det där ser ut som ett random dietschema för instagramtränande. Sluta nu upp med att lura dig själv, för oss lurar du inte. Ät normalt, träna för att det kul och var inte rädd för mat.
|

Väl talat scratch.
|
|
|
2013-09-26, 08:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av AronP
[...] lite fett kommer på vägen, det får man leva med.
|
Och är det något du kan är det att bli av med fett.  Blir inga problem att bli av med när det är dags. Men det dröjer.
|
|
|
2013-09-26, 08:36
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av andeem
Och är det något du kan är det att bli av med fett.  Blir inga problem att bli av med när det är dags. Men det dröjer.
|
Absolut, bra tillägg.
|
|
|
2013-09-26, 08:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Är det fortfarande bara jag som ser problematiken med att rekommendera Ozzi att träna? Det är för fan som att be en alkis dricka endast ett par mellanöl. Om Ozzi KUNDE sköta sin kost och träning utan att bli manisk i det tillstånd han befinner sig så hade han väl gjort det?
|
2013-09-26, 08:55
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av TomasB
Är det fortfarande bara jag som ser problematiken med att rekommendera Ozzi att träna? Det är för fan som att be en alkis dricka endast ett par mellanöl. Om Ozzi KUNDE sköta sin kost och träning utan att bli manisk i det tillstånd han befinner sig så hade han väl gjort det?
|
Jag har inte noterat att han har några direkta problem med träningen, däremot kan problem överföras så helt riskfritt är det väl inte. Jag vet inte vad som är bäst, att förbjuda honom helt från allt eller att angripa där det största problemet verkar vara. Det är väl ingen här som har den kunskapen eller känner honom tillräckligt bra egentligen. Jag tycker inte jämförelsen med alkis fungerar.
|
|
|
2013-09-26, 09:20
|
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Eftersom det finns en dietist som du har haft kontakt med så återta den kontakten, där fick du vad det verkar vettiga råd och hjälper inte det så sök mer hjälp.
Det går nämligen inte att ge några konkreta råd annat än att söka hjälp inom vården och sluta anlita PT:n.
|
|
2013-09-26, 09:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av AronP
Jag har inte noterat att han har några direkta problem med träningen, däremot kan problem överföras så helt riskfritt är det väl inte. Jag vet inte vad som är bäst, att förbjuda honom helt från allt eller att angripa där det största problemet verkar vara. Det är väl ingen här som har den kunskapen eller känner honom tillräckligt bra egentligen. Jag tycker inte jämförelsen med alkis fungerar.
|
Problemet är ju kopplat till hans extrema kroppsfixering. Så att lägga till ytterligare en aktivitet som som är direkt i anslutning till det känns bara helt helt fel. Det är ju redan vedertaget att rådande skönhetsideal är en bidragande orsak till ÄS så att hänga på gym och träningsforum kan väl inte direkt anses som bra?
Ok, det är som att be en alkoholist att röka gräs istället för att dricka sprit. Problemet kvarstår - personen är obehandlad. Ozzi (om du läser några sidor tillbaks) tyckte själv att mina jämförelser med alkoholism var rätt träffande:
Citat:
|
Ursprungligen postat av TomasB
För att han inte är helt frisk från sin ätstörning. Det är just det som skiljer honom från en person som har helt sunt förhållande till mat.
Kontrollerandet, manipulerandet. Den maniska besattheten.
Bara idén att han tycker att han "kan äta utan att väga" (Men naturligtvis inte gör det) är skäl att anta att allt är tipptop tycker jag säger det mesta. Lite som en alkoholist (ledsen för att jag drar samma jämförelse men det är väldigt mycket som är likt) som påstår sig "kunna kontrollera den mängd han/hon dricker men inte gör det".
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Ozziking
Det är en bra jämnföring, tror du förstår min noja nu då :-)
Anledningen till att jag "försvarar det" Är för att jag är rädd för att ni typ skulle " Blocka " mig för det + att det är jävla pinsamt faktiskt.
|
|
2013-09-26, 09:25
|
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Eftersom det finns en dietist som du har haft kontakt med så återta den kontakten, där fick du vad det verkar vettiga råd och hjälper inte det så sök mer hjälp.
Det går nämligen inte att ge några konkreta råd annat än att söka hjälp inom vården och sluta anlita PT:n.
|
+1
Dessa trådar ploppar upp då och då och slutar alltid med att TS kämpar för att få "rätt" svar som passar bäst och sedan urspårning med diverse tips och råd som ofta stjälper mer än hjälper.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:01.
|

|