Hejsan, ny vecka och nu är det dags att köra en rejäl träningsperiod. Är riktigt sugen att kötta på ordentligt i december efter en veckas sjukdom. Hade dock ont i huvudet idag då jag skulle till gymmet men det sket jag fullständigt i, idag skulle det tränas.
Marklyft:
100x6 varje minut i 10 minuter. Klarade alla hyfsat enkelt, dom två sista seten var ganska tunga men ändå nöjd. Låg på ungefär 15 sekunder varje minut.
Bicepscurl med rak stång:
20x20
10x30
6x40
7x40
8x40
7x40
Efter detta blev huvudvärken för jobbig och jag rundade av lätt besviken på passet. Dock är jag väldigt nöjd med mina chins, när jag började köra chins ordentligt för ett par månader sen så tog jag knappt 10 stycken. Nu kändes det som att jag har fler i mig om jag bara fortsätter nöta på, KUL!
Bra träningsfilosofi det du skrev i början! Skönt klipp när du gick på händer o var på väg in o börja riva ner lite grejer i köket. Du får köra lite challenge med tompee där.
__________________ Journalen här på forumet sedan september 2012 Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
Bra träningsfilosofi det du skrev i början! Skönt klipp när du gick på händer o var på väg in o börja riva ner lite grejer i köket. Du får köra lite challenge med tompee där.
Tack så mycket str! Haha ja vad gör man inte för att stå några sekunder extra, kanske dock är dags att börja öva någon annanstans än i lägenheten
Jo jag och tompee ska ju spendera nyår tillsammans så förhoppningsvis ska vi ha en liten tävling då, bara tomas axel blir bra. Men det är nog tur att han inte kan träna på det nu, jag ligger rejält efter men det är bara öva öva öva.
Blev ett tidigt träningspass idag då jag skulle köra ben, tänkte att det är bra att köra det tidigt så hinner jag vila längre då vi inte har någon innebandy idag. Benträningen är alltid jobbig att motivera sig till för mig men jag har bestämt mig att jag ska köra varje vecka nu och jag ska fan öka också.
Ben
Benböj:
8x70
5x80
5x80
3x90 RPB +2
5x80
5x80
Benpress:
15x75
8x100
8x100
8x120
8x120
8x120
(Märkligt hur mycket tyngre denna benpress är i jämförelse med den i Piteå)
Benspark:
10x35
8x40
8x40
8x40
Lårcurl:
10x30
10x35
8x40
8x40
8x40
Avslutade med lite spänsthopp. Jag är nöjd bara jag kör ben just nu men det kändes ändå skönt att trycka upp 3 på 90, hoppas att jag kan öka varje pass nu för det borde finnas mycket att hämta i benen då jag har varit ganska dålig att prioritera dom, dels för att jag inte tycker om att träna ben men även för att jag har haft svårt att hitta tid för det när jag har så mycket innebandy, vill inte vara seg när jag tränar det.
Imorgon är det bröst igen, tänker köra på nu varje dag och ta en vilodag då jag känner att det behövs. Men efter ett tags sjukdom så vill jag bara träna,träna,träna!
Känner samma känsla med benen när man är mitt i fotbollssäsongen. Kör man ett hårt benpass så kommer följande träning/match bli så mycket tyngre och man kommer prestera sämre. Och man vill ju prestera så bra som möjligt på planen
Känner samma känsla med benen när man är mitt i fotbollssäsongen. Kör man ett hårt benpass så kommer följande träning/match bli så mycket tyngre och man kommer prestera sämre. Och man vill ju prestera så bra som möjligt på planen
Tack Öhman! Känns skönt att chinsen blir bättre då jag anser mig riktigt dålig på det, men det börjar ta sig
Ja benen är luriga, men nu tänker jag skita i det och bara köra på. Får bara se till att ladda bättre mentalt inför varje innebandypass och intala mig själv att jag inte är seg
Tricepspress med rep över huvudet:
10x30
8x40
8x40
8x40
8x40
Fan va härligt, fortsätter öka på hantelpressen hela tiden. Om det är mitt huvud som kuggar upp eller mina muskler vet jag inte men det är så jävla skönt. Är en människa som verkligen hatar att förlora och ger allt för att jag ska vinna. Detta är ju ingen livsviktig tävling men det är ruskigt bra för motivationen ändå, jag pressar mig lite mer bara för att vinna
Här kommer filmen, zizou du får gärna kommentera hur mitt djup ser ut men det är detta djup jag alltid har kört och tycker mig gå nog djupt men säg till om i vill att det ska vara ännu djupare. Vet ju inte hur djupa du kör
Fyfan, riktigt fläskigt! Grattis! Nu är man en bit bakom
Själv försöker jag ju köra full ROM i alla övningar. Så här ser mina ut;
En aning djupare tror jag. Men för mig spelar det ingen större roll hur du ska köra Så för min del får du köra på som du gör nu! Själv tycker jag det bara känns riktigt konstigt när jag ska köra grundare, så då blir det helt konstigt så jag fortsätter på samma bana! Det är ju lite av en smaksak enligt mig.
Ruskigt bra form!! Starka hantelpressar också för den delen
Tackar Måsse! Formen är helt ok faktiskt men nu är jag riktigt sugen att bygga lite mer massa.
Angående djupet så är dom nog något grunda så jag ska köra djupare nästa pass bara för att se hur det går.
Citat:
Ursprungligen postat av XFactor
Brutalt hantelpressat mannen!
Tack Xet!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Zizou
Fyfan, riktigt fläskigt! Grattis! Nu är man en bit bakom
Själv försöker jag ju köra full ROM i alla övningar. Så här ser mina ut;
En aning djupare tror jag. Men för mig spelar det ingen större roll hur du ska köra Så för min del får du köra på som du gör nu! Själv tycker jag det bara känns riktigt konstigt när jag ska köra grundare, så då blir det helt konstigt så jag fortsätter på samma bana! Det är ju lite av en smaksak enligt mig.
Och formen ser riktigt bra ut!
Ja dina är ju definitivt djupare så jag ska absolut prova köra djupare bara för att det ska bli samma förutsättningar. Är ju dock van att köra lite grundare men det blir ju bara ännu en utmaning att gå djupare