2010-06-01, 21:14
|
|
Värmdökungen
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Ursprungligen postat av skaparn
Så ska det kännas.
|
Naturligtvis. Idag var det klubbträning igen, fick min första punka efter 5 km men det var snabbt fixat. Ska nog pytsa i lite mer luft i bakdäcket trots att jag inte väger 77 kg som vissa andra.
Blandade grus med "leta efter nya stigar". 200 myggbett senare hade jag skramlat ihop 29 km till.
Imorgon måste mina nya prylar komma, har tröttnat på att inte ha någon bakbroms.
|
|
|
2010-06-06, 20:26
|
|
Värmdökungen
|
Vi var 5 tappra på KM och jag hade bokat sistaplatsen. Tanken var att det skulle bli en bra genomkörare inför Lida och det blev det. Banan var på ca 1 km och vi åkte max antal varv på en halvtimme, jag åkte 8 och han som vann 10. Men så tävlar han i elit också. Jag är nöjd med insatsen och sistaplatsen gav jag bort till en med kedjehaveri.
Rullade sammanlagt 32 km idag.
|
|
|
2010-06-08, 22:09
|
|
Värmdökungen
|
38 km med klubben, stora delar var tekniskt stig. Riktigt kul och idag var det ingen som hängde av mig, helt klart bästa passet hittills.
Fyndade en kolfiberstolpe för 300 spänn igår, stor skillnad i komfort faktiskt, riktigt nöjd. En ny styrstam blev det också. Nu börjar cykeln kännas riktigt bra.
|
|
|
2010-06-10, 21:51
|
|
Värmdökungen
|
31 km med klubben, vi körde tekniskt och tog det rätt lugnt. Alla ska köra Lida på söndag och det här var nog en lagom uppladdning för min del. Just det, numera har jag även klubbtröja. Seriöst värre.
|
|
|
2010-06-10, 21:52
|
|
Värmdökungen
|
Och igår var jag på gymmet, lite beachträning som vanligt.
|
|
|
2010-06-14, 10:45
|
|
Värmdökungen
|
Jaha, igår klarades Lida loop av, 6,5 sköna mil. Hala rötter och en trilskandes sadelstolpe var negativt, det fina vädret positivt. Och sen var det ju kul också. Tiden blev 3.50, lite sämre än jag velat men jag är rätt nöjd ändå. Jag tappade i skogen där bakändan gled på varenda jävla rot och sen tappade jag några minuter på att stanna och rätta till sadeln.
|
|
|
2010-06-20, 21:43
|
|
Värmdökungen
|
4 mil på cykeln igår, efter en mil i skogen blev det lite asfalt ut till Stavsnäs vinterhamn. Jag tror det ska göra mig till en bättre cyklist. Vi får se.
Sen blev det bröllop, min bästa vän stadgade sig och nej, han heter inte Daniel.
|
|
|
2010-06-23, 12:30
|
|
Värmdökungen
|
En liten löprunda i förrgår, det var ett tag sen. Sprang väl runt 8 km, ramlade pladask som en 2-åring och fick se en söt liten rådjursunge. Det gick rätt bra även fast benen är mer vana vid cykeln nu för tiden.
Igår cyklade jag, först 3 mil blandad terräng och sen kom jag igång på riktigt och körde en mil i riktigt högt tempo på min "vanligast" runda. Det har aldrig gått så fort förut och det kändes riktigt bra.
41 km sammanlagt. Mitt nya Race King däck känns riktigt bra, betydligt bättre rull än Nobby Nic och jag har inte haft något problem med fästet.
|
|
|
2010-06-23, 14:21
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av JJ
En liten löprunda i förrgår, det var ett tag sen. Sprang väl runt 8 km, ramlade pladask som en 2-åring och fick se en söt liten rådjursunge. Det gick rätt bra även fast benen är mer vana vid cykeln nu för tiden.
Igår cyklade jag, först 3 mil blandad terräng och sen kom jag igång på riktigt och körde en mil i riktigt högt tempo på min "vanligast" runda. Det har aldrig gått så fort förut och det kändes riktigt bra.
41 km sammanlagt. Mitt nya Race King däck känns riktigt bra, betydligt bättre rull än Nobby Nic och jag har inte haft något problem med fästet.
|
Åh, jag är lite sugen på att köpa ett par långloppsdäck till min skogsmulle. Anmälde mig till Mörksuggan igår (! - ska du köra?) så nu är alla medel tillåtna i syfte att kompensera för en kondition som inte är vad den en gång varit.
Har du de flashigaste Race King-däcken med black chili och supersonic och allt vad de heter? Vi har en budgetvarian på jobbet utan alla tillägg för halva priset, men jag vet inte om man verkligen vågar köra ett lopp i dem med tanke på punkarisken. Trivs kanoners i mina Nobby Nic annars, till vardags kör jag mestadels i lite mer stök än långloppsterräng.
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2010-06-23, 21:11
|
|
Värmdökungen
|
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
Åh, jag är lite sugen på att köpa ett par långloppsdäck till min skogsmulle. Anmälde mig till Mörksuggan igår (! - ska du köra?) så nu är alla medel tillåtna i syfte att kompensera för en kondition som inte är vad den en gång varit.
Har du de flashigaste Race King-däcken med black chili och supersonic och allt vad de heter? Vi har en budgetvarian på jobbet utan alla tillägg för halva priset, men jag vet inte om man verkligen vågar köra ett lopp i dem med tanke på punkarisken. Trivs kanoners i mina Nobby Nic annars, till vardags kör jag mestadels i lite mer stök än långloppsterräng.
//Kristin
|
Naturligtvis ses vi i Dalarna, jag är anmäld.
Jag har supersonic (2.2. i bredd) fram. En klubbkamrat har punkat sina rätt mycket jämfört med sina Racing Ralph, men han väger 90 pannor också. Jag gillar den stora luftkammaren och de rullar riktigt bra. Bak har jag kvar mitt Racing Ralph. Rocket Ron däcken verkar också bra.
|
|
|
2010-06-24, 21:49
|
|
Värmdökungen
|
34 km, typ samma runda som sist minus sista snabbsvängen. Lite segare idag men benen känns rätt ok. Mitt största problem är att jag måste höjja snittfarten, jag tenderar att ta det lite väl lugnt ibland.
|
|
|
2010-07-02, 21:02
|
|
Värmdökungen
|
Jaha, lyxliv på Muskö och Gotland nån vecka, man vänjer sig snabbt att ha ett badrum med bubbel knutet till sovrummet.
Sprang en runda på Gotland och idag hade jag lite bråttom så det blev en timme landsväg på hojjen.
|
|
|
2010-07-04, 15:27
|
|
Värmdökungen
|
53 km i skogen igår, nån grusväg här och där. Var tänkt som en genomkörare inför Mörksuggan och det kan man väl lugnt säga att det blev.
|
|
|
2010-07-04, 15:41
|
|
special snowflake
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av JJ
53 km i skogen igår, nån grusväg här och där. Var tänkt som en genomkörare inför Mörksuggan och det kan man väl lugnt säga att det blev.
|
Aaah panik. Jag har inte cyklat i över 2 h på jag vet inte hur länge. Blir ett långpass i Dalaterrängen på tisdag och om jag överlever det ska jag väl kunna skyffla mig runt Mörksuggan också. Hoppad jag.
//Kristin
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
|
Brevis esse laboro, obscurus fio
|
|
|
2010-07-05, 20:27
|
|
Värmdökungen
|
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
Aaah panik. Jag har inte cyklat i över 2 h på jag vet inte hur länge. Blir ett långpass i Dalaterrängen på tisdag och om jag överlever det ska jag väl kunna skyffla mig runt Mörksuggan också. Hoppad jag.
//Kristin
|
Du lär nog klara dig bra som vanligt. För min del blir det åtminstone lätt att slå förra årets tid.
Idag har jag fått hjulen riktade, köpt nya cykelbrallor, stjärtsalva och ny sadelstolpe. Imorgon kör jag sista passet, sen vilar jag mig i form.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:54.
|

|