Blir lite irriterad av hur många som myglar undan för tv avgiften. Å ena sidan känns det ju bra att göra rätt för sig och följa lagen, men samtidigt är man student och pengarna växer ju inte direkt på hög.
Att betala den här räkningen som kommer var tredje månad på 500, är det värsta av allt. När man vet att klasskompisarna och tusentals andra myglar sig ifrån den trots att dem tittar minst lika mycket som mig.
Om inte annat så kan ju ni som myglar med tv avgiften glömma en politisk karriär!
Det värsta av allt som hänt är ändå när jag en gång flyttade men det blev totalt knas med adressändringen. Tv avgiften som jag var helt säker på hade sagts upp (bodde hemma hos föräldrarna ett halvår) fortsatte tydligen att komma till en annan adress. Plötsligt dimper det ned att jag ska betala tv avgift. Efter en del telefon samtal är det bara att ge upp och betala. Helt omöjligt att få det upphävt trots att jag hela tiden bott hos mina föräldrar som betalar tv avgift. Så där fick man betala dubbelt tv avgift...
Och sedan finns det dem som inte betalar alls...