Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-17, 20:19   #136
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Mycket av det goda här märker jag o då syftar jag inte på träningen
Kör hårt nu trasslet!

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 20:34   #137
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Reg.datum: Nov 2004
Ähhh, två dagar, vad är väl det om hundra år ? gjorde ju mina burpeesar ändå.
Trassel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 07:11   #138
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Imorse var det kallt att cykla. Blev underställ och tjock tröja, sen tror jag att det måste inhandlas någon slags mössa som får plats under hjälmen, för jag antar att det inte är okej att byta ut hjälmen mot en mössa på vintern..

Låg bakom en buss ett tag och efter det kändes halsen som om man dragit i sig två paket cigg en kväll-GUD så hälsosamt det måste vara att cykla till jobbet Michael Jackson kanske inte är så fel ute med sitt munskydd.

Ont i kroppen har jag efter passet igår, blåmärken på knäna för att jag inte orkade göra riktiga armhävningar och dunsade ner på mina stackars knän. Men skönt är det.. ja inte knäna men resten!
Gammal 2008-09-18, 07:28   #139
Per B
Förortsbygge

Per Bs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Trassel Visa inlägg
Imorse var det kallt att cykla. Blev underställ och tjock tröja, sen tror jag att det måste inhandlas någon slags mössa som får plats under hjälmen, för jag antar att det inte är okej att byta ut hjälmen mot en mössa på vintern..
Nej, klart man ska ha hjälm... SÄRSKILT på vintern.

Citat:
Låg bakom en buss ett tag och efter det kändes halsen som om man dragit i sig två paket cigg en kväll-GUD så hälsosamt det måste vara att cykla till jobbet Michael Jackson kanske inte är så fel ute med sitt munskydd.
Det är väl nackdelen med att cykla i stadstrafik, att man drar i sig en massa avgaser och annat skit. Själv har jag det så bra att jag bor och jobbar så till att jag knappt behöver beblanda mig med biltrafik alls på min tur till jobbet.

Bra jobbat med träningen också. Såna där burpees måste jag prova på också.
Per B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-18, 12:06   #140
Cilia
Kolos egen surtant

Cilias avatar

Reg.datum: Sep 2003
Ort: (_/_)= small ass, (__/__) = big ass s= smile, S= big smile, g= grin, eg= evil grin, (.)(.) = stiff pez nipples
Citat:
Boxpass på gymmet, astungt. Körde med en kille som har kört där ett tag och börjar bli riktigt stark och eftersom jag aldrig kan hålla käft så får jag ta att han tar i. Fick den ordentliga vettextrasekänslan när jag gick hem.
Det är ju dom det är kul att köra mot så man får ta i lite.
Jag älskar när handen och fingrarna skakar så jag inte kan dricka ur ett glas.

Citat:
sen tror jag att det måste inhandlas någon slags mössa som får plats under hjälmen, för jag antar att det inte är okej att byta ut hjälmen mot en mössa på vintern..
Jag har sånna där öron som man trär på sig. Jag tycker det räcker. Går att köpa på t ex Naturkompaniet, kostar inte många kronor. Jag tycker även en tunn mössa blir bylsig under hjälmen och den värmer iaf lite. Det är öronen som blir kalla.
Gammal 2008-09-18, 12:15   #141
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Jag vet, jag fräser och svär under passet men när jag släpar mig hemåt till maten och soffan så småler jag lite hela tiden

Hmm, hade såna där "öron" när jag red förut, men de satt så illa, ska se om jag kan hitta dem och få dem att sitta bättre, storken gav mig väldigt väldigt små öron..kan aldrig jobba som alv
Gammal 2008-09-18, 17:58   #142
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Cilia Visa inlägg
Jag har sånna där öron som man trär på sig. Jag tycker det räcker. Går att köpa på t ex Naturkompaniet, kostar inte många kronor. Jag tycker även en tunn mössa blir bylsig under hjälmen och den värmer iaf lite. Det är öronen som blir kalla.
pics? .. hehehhehe...

Journalen
Gammal 2008-09-18, 19:14   #143
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Sådär, Cyklade 2*1 mil, tog mig till gymmet, kände mig fortfarande som en wettextrasa, fick göra om mitt pass lite, för vissa muskler var helt enkelt inte vid liv.

Så det blev ett överkroppspass med lite allt möjligt. Började med åtta burpees, snart kommer jag behöva ta en paus när jag gör dem för det börjar bli sjukt jobbigt.

Bänkpress
stång 10
40 kg 6,5,5
Supersetade med benlyft
Flyes snedbänk
10 kg 7,8,8
Rackchins
6,6,5,5
Militärpress smith
25 kg 5,4,4
Flyes baksida axel hantlar
4 kg 10,12,10
Latsdrag smalt grepp
35 kg 10
40 kg 5
blev sur
45 kg 3,4
Bicepscurl, en tass i taget i CC, vet inte vad som tog åt mig riktigt.
10 kg 12
12,5 kg 8,6,4, sen gjorde jag två reps en jäkla massa gånger.
Hammercurl med rep i cc
20 kg 10
25 kg 8
27,5 kg 7
30 kg 5,5
Sneda crunch på boll 2 set

Efter gårdagens box så funkade varken triceps eller rumpan, känns nästan som om höger triceps fått sig en smäll för den gör galet ont. Men överlag ett bra pass kändes det som. trött och nöjd över tre pinnar.
Gammal 2008-09-18, 19:36   #144
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Braaaaa pass där, way to go!! =)

Journalen
Gammal 2008-09-18, 19:41   #145
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Vet du vad som lyfte kvällen ?

Det kom en kille och ville köra emellan mina lats. hihi och.. jo han satte sig ner och tog tag i greppet men fick inte ner det , hihihi, sen sa han: Fan va tungt du kör, så sänkte han å fortsatte.

Okej, han var ju inte så stor, men inte heller nån 15-årig förstagångsgymmare, men ändå MOI orkade mer Myyyyys
Gammal 2008-09-19, 08:08   #146
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Okej, gick upp imorse, men lite försent så det blev en lite kortare löptur än tänkt från början. 30 min, 157 i medelpuls, var uppe på 174 i de sista backarna och själv såg jag aldrig att pulsen var under 160 men klockjäveln har väl rätt.

Gjorde 5 burps innan å 4 efter, benen började protestera över hoppen fram å tillbaka, tur att tanten som bor under mig är döv, det var inte så graciöst. Nåja, nöjd att jag kom ut.

Sen mopeden till jobbet, blir lite lycklig nu när det är kallare och mina MCSTÖVLAR kommer fram, watch and weep, hur tuffa är de inte? Nästan så man kan tro att jag tillhör nån sån där mcklubb

Givetvis hade jag två lager till på mig på mopeden samt skidhandskar, done freezing.
Bifogade bilder
Filtyp: jpeg DSC00034.jpeg (43.1 KB, 81 visningar)
Gammal 2008-09-19, 08:31   #147
Eldhroka
Kinky Member

Eldhrokas avatar

9 burpees? Då gör du resterande 3 i kväll då?
Eldhroka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-19, 08:37   #148
Trassel
Registered User

Trassels avatar

Nejdå, jag ligger lite efter jag vågar inte vara med i den riktiga utmaningen!
Gammal 2008-09-19, 08:52   #149
Per B
Förortsbygge

Per Bs avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Vet du vad som lyfte kvällen ?

Det kom en kille och ville köra emellan mina lats. hihi och.. jo han satte sig ner och tog tag i greppet men fick inte ner det , hihihi, sen sa han: Fan va tungt du kör, så sänkte han å fortsatte.

Okej, han var ju inte så stor, men inte heller nån 15-årig förstagångsgymmare, men ändå MOI orkade mer Myyyyys
Sånt kan man leva på länge.

Bra pass också det där. Men vad är "rackchins"?

Citat:
Sen mopeden till jobbet, blir lite lycklig nu när det är kallare och mina MCSTÖVLAR kommer fram, watch and weep, hur tuffa är de inte? Nästan så man kan tro att jag tillhör nån sån där mcklubb
Grymma stövlar... har du dem på gymmet också?
Per B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-19, 08:55   #150
Trassel
Registered User

Trassels avatar

rackchins, jo det har jag fått lära mig av Luttis journal att man kör i typ smithmaskin, antingen lägger man fötterna på en bänk framför och sen drar man sig upp, orkar man inte det har man fötterna på golvet, ju längre ner du har stången desto jobbigare blir det.

Rätt skönt att köra några såna som variation till chinsen jag försöker mig på, eftersom jag fortfarande måste köra i fuskmaskin å dra av vikt..

Skulle kanske gjort succe med dem på gymmet skrämt bort folk från de vikter jag behöver.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:36.