Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans
Jag är mest trött på att folk drar folk över en kam. ”Folk på Flashback är [sätt in valfritt negativt epitet]” har man ju hört några gånger, oftast från folk som påstår sig aldrig vara inne på Flashback för den delen. För helvete, i en så stor grupp människor kommer det finnas alla sorters personligheter.
Påminner om ”på Tinder är folk oseriösa”. Jaså, jag måste missat rutan där det stod ”Obs! Registrera bara om du är oseriös”.
|
Du har givetvis rätt i att vi inte kan dra samtliga användare av ett forum med en enda stor kam och på båda dessa forum finns alla olika människor även om Kolozzeum då dragit till sig människor med ett specialintresse i träning och kost.
Båda forumen har ju dock gemensamt att normalfördelningen av användare är något skev jämfört med samhället i stort då båda forumen har en merparten av användare som är unga svenska män som gärna framför sina åsikter som de kanske inte lika säkert gjort i verkliga livet. Jag tor att både Kolozzeum och Flashback för många fungerar som någon form av ventil.
Kolozzeum vinner både idag men kanske framför allt historiskt på att det finns en större gemenskap och inkludering med Flashback är betydligt mer opersonligt. Jag upplever det som att på Kolozzeum fäster man större vikt på vem som säger något än på Flashback.
Nackdelen med Kolozzeum är att vi har för få användare som orkar och kan ge sig in i långa och intressanta diskussioner. Kanske för att många av de som faktiskt stod för detta numera är bannade elelr hittat umgänge på annat håll men även för att vi allt som ofta vet att dessa trådar förr eller senare kommer stängas pga någon gör ett övertramp.