Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-17, 21:44   #16
ed1234
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Det beror ju givetvis på att den genomsnittliga koloiten är extremt mycket mer intelligent än Flashbackaren. Så är det bara.
Var kolozzeum mindre intelligent 2012 tror du?
ed1234 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 21:50   #17
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Flashback lärde mig framförallt en sak och det var hur man ska sålla bland folk som vet vad de pratar om, folk som tror de vet vad de pratar om, samt troll.
Kul när man hittar de riktigt kunniga i de många olika ämnena på flashback.
Men det var bättre förr - faktiskt ganska mycket bättre. Särskilt i träningsdelen.
Gammal 2021-06-17, 21:50   #18
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ed1234 Visa inlägg
Var kolozzeum mindre intelligent 2012 tror du?
Tror mer att genomsnittsåldern är högre på kolo än flashback och därmed har användarna i genomsnitt en annan åskådning på livet
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 22:00   #19
ed1234
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Tror mer att genomsnittsåldern är högre på kolo än flashback och därmed har användarna i genomsnitt en annan åskådning på livet
Jag tror du har fel. Detta förvisso anekdotiskt baserat på trådar om hur man ska fördela sitt pensionsuttag eller bygga bastu hemma i källaren, men uppenbart att koloiterna skulle vara äldre är det inte!
ed1234 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-17, 22:02   #20
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ed1234 Visa inlägg
Jag tror du har fel. Detta förvisso anekdotiskt baserat på trådar om hur man ska fördela sitt pensionsuttag eller bygga bastu hemma i källaren, men uppenbart att koloiterna skulle vara äldre är det inte!
ok, du får gärna tro så
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-18, 07:18   #21
bigtraps
Registered User

Reg.datum: Feb 2004
De flesta trådar på FB. Brukar sluta med att allt beror på sossar och invandrare.
Även i ämnen som inte har med politik att göra.
Ruskigt tröttsamt
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-18, 07:25   #22
G.W
Registered User

G.Ws avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av bigtraps Visa inlägg
De flesta trådar på FB. Brukar sluta med att allt beror på sossar och invandrare.
Även i ämnen som inte har med politik att göra.
Ruskigt tröttsamt
Här brukar trådarna ju utmynna i att det är kvinnors fel generellt (fler singelmän och färre kvinnor här än på FB), samt att allt på något sätt är MM sports fel som inte loggar in på admin-kontot.
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-18, 08:28   #23
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Bästa forumet är familjeliv, någon borde trolla där och länka hit

"Mina barn har börjat vara elak med varandra, vad ska jag göra?
Jag har två grabbar, 4 och 5 år, och igår så knuffade den yngre pojken den äldre, det har aldrig hänt förut och jag vet inte vad jag ska göra"

Vänta på svar och börja kalla alla för white trash
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-06-18, 08:57   #24
mangs
I´m just kidding. Or am I?

mangss avatar

Reg.datum: Oct 2001
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag är mest trött på att folk drar folk över en kam. ”Folk på Flashback är [sätt in valfritt negativt epitet]” har man ju hört några gånger, oftast från folk som påstår sig aldrig vara inne på Flashback för den delen. För helvete, i en så stor grupp människor kommer det finnas alla sorters personligheter.

Påminner om ”på Tinder är folk oseriösa”. Jaså, jag måste missat rutan där det stod ”Obs! Registrera bara om du är oseriös”.
Du har givetvis rätt i att vi inte kan dra samtliga användare av ett forum med en enda stor kam och på båda dessa forum finns alla olika människor även om Kolozzeum då dragit till sig människor med ett specialintresse i träning och kost.

Båda forumen har ju dock gemensamt att normalfördelningen av användare är något skev jämfört med samhället i stort då båda forumen har en merparten av användare som är unga svenska män som gärna framför sina åsikter som de kanske inte lika säkert gjort i verkliga livet. Jag tor att både Kolozzeum och Flashback för många fungerar som någon form av ventil.

Kolozzeum vinner både idag men kanske framför allt historiskt på att det finns en större gemenskap och inkludering med Flashback är betydligt mer opersonligt. Jag upplever det som att på Kolozzeum fäster man större vikt på vem som säger något än på Flashback.
Nackdelen med Kolozzeum är att vi har för få användare som orkar och kan ge sig in i långa och intressanta diskussioner. Kanske för att många av de som faktiskt stod för detta numera är bannade elelr hittat umgänge på annat håll men även för att vi allt som ofta vet att dessa trådar förr eller senare kommer stängas pga någon gör ett övertramp.
Gammal 2021-06-18, 09:33   #25
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Flashback or Reddit är varandras motpoler, går knappt att ha en diskussion ibland.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:18.