Aldrig sett Doctor Who, men nu finns plötsligt säsong 8, 9 och 10 på SVT Play.
Är det bara att hoppa in på säsong 8 och slökolla?
Nån särskild bakgrundsinfo man bör ha med sig först?
Nån som kan summera säsong 1-7 på några rader?
Jag kikade på en liten lista som någon rekommenderar. Det är fyra avsnitt man avverkar innan man 'börjar om'. Se om du kan hitta dessa titlar bland säsongerna:
1. The Runaway Bride.
2. Blink (älskar detta avsnitt. Det är så oerhört spännande.)
3 & 4. Silence in the Library/Forest of the Dead.
Sen får man nog vara beredd på att effekterna kan vara skrattretande billiga ibland. Men det är en serie med mycket charm, bitvis riktigt spännande avsnitt, och några snyftare ibland.
Såg 15min av The Rain. 15min var 15min för mycket. Otroligt dåligt skådespel till grad att det blev ren komedi. Första dödsscenen var så fantastiskt överspelad och dålig att vi skrattade. Lite spolning bara för att se ännu värre skådespeleri och manus, sen fick det vara nog. Trist, hade hoppats på något liknande tyska Dark. Dark har bra manus och barnskådisarna är mycket bra.
Tycker de flesta nordiska produktioner har överlag otroligt dåliga skådespelare. Allting känns stelt och som att de läser rakt från manus.
Antagligen har det mest att göra med att du vet hur nordbor talar och beter sig i verkligheten medan när du ser amerikanska produktioner så är det svårare för dig att bedöma. Just i fallet Rain så är ju problemet mest att manuset är dåligt.
Antagligen har det mest att göra med att du vet hur nordbor talar och beter sig i verkligheten medan när du ser amerikanska produktioner så är det svårare för dig att bedöma. Just i fallet Rain så är ju problemet mest att manuset är dåligt.
Det handlar också om att USA har en gedigen lista potentiella skådisar man kan jobba sig igenom, och en etablerad kultur kring kameraarbete. Vi i Norden är överlag sämre, dels bara genom casting, men också produktionsmässigt. Det är mer än ett manus som är skrattretande styltigt.
Citat:
Ursprungligen postat av Klein
Nja, har mer att göra med att man trycker ut så mycket mer i USA, och det som "anses bra" kommer vidare till oss och resten. Men saker som görs direkt i Sverige eller Norden är det först vi som ratar eller skickar vidare ut i världen.
T.ex. vi får inga dåliga asiatiska filmer i Sverige för de tar bara inte "bra", samma sak med att USA får inga dåliga svenska filmer. Enda filmer som typ gått på bio där smått är Snabba Cash, Millenium-filmerna, En man som heter Ove...
Men det är som sagt, 90% är skit, vi filtrerar bort skiten till USA, och de filtrerar bort skiten till oss, kvar ger man varandra guldkornen och tycker att man själv gör skit.
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
Aldrig sett Doctor Who, men nu finns plötsligt säsong 8, 9 och 10 på SVT Play.
Är det bara att hoppa in på säsong 8 och slökolla?
Nån särskild bakgrundsinfo man bör ha med sig först?
Nån som kan summera säsong 1-7 på några rader?
Skummaste skit jag sett, jag pallade exakt 5 minuter!