Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-13, 18:54   #68461
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Jag skulle nog bli sugen på att dissa en person om de reagerar på det sättet om jag inte svarar direkt. Jag kanske är upptagen eller behöver tänka på svaret och om då personen spammar massa needy meddelanden under tiden så blir man inte så sugen.
+yupp.. på jobbet kan jag ibland bara kolla av mobilen och då läser jag men svarar inte av förklarliga skäl. Hade jag sedan hittat massa msgs ytterligare om att ses så hade jag troligtvis uppfattat personen som creepy och blockat. Det är en sak om man inte svarat på flera dagar, men på samma dag rimmar illa med mig som kollar telefonen max 2 ggr/dag. Mina vänner har lärt sig att det är bättre att ringa och att skriva på messenger är bara en chansning.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-13, 18:55   #68462
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning

Diomedea exulanss avatar

Reg.datum: Dec 2012
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
+yupp.. på jobbet kan jag ibland bara kolla av mobilen och då läser jag men svarar inte av förklarliga skäl. Hade jag sedan hittat massa msgs ytterligare om att ses så hade jag troligtvis uppfattat personen som creepy och blockat. Det är en sak om man inte svarat på flera dagar, men på samma dag rimmar illa med mig som kollar telefonen max 2 ggr/dag. Mina vänner har lärt sig att det är bättre att ringa och att skriva på messenger är bara en chansning.
Om frågan är "ska vi ses ikväll?" Då hade du inte lagt sex sekunder på ett "sorry, kan ej"?
Min bantning just nu!
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-13, 18:56   #68463
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag hade definitivt inte dissat...

Om nån hade ställt frågan "vill du ses i kväll" hade jag definitivt svarat inom nån timme så den inte sitter och väntar.
innehåller inte meddelandet "DIN MAMMA LIGGER DÖENDES" så klickar jag det bara som läst och fokuserar vidare på jobbet.. jag får ofta gå tillbaka och läsa senare på kvällen vad någon nu egentligen ville.

Journalen
Gammal 2017-12-13, 18:56   #68464
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Ironin är stark.

Jag kanske är lite liknande Dio, men för mig gick det som följer:

- Skrev friskt med en dam.
- Dam slutar helt plötsligt svara.
- Jag ger det 24 timmar och skickar sen en liten tjing för att ta upp konversationen igen.
- Inget svar.
- Ger det 24 timmar till och skickar sen bara ett konstaterande att det verkade som om andra höll hennes uppmärksamhet bättre. På det en lyckhälsning för hennes 2017 och utsikter för 2018 (varför bli sur, liksom?)
- Damen svarar helt plötsligt och har tydligen haft fullt upp med packning och flyttstädning. Tinder har legat begravet.

Jahopp. Då är det igång igen då! Dubbeltänket är att allt annat föll igenom för henne, men samtidigt känns det som psykopatbeteende att spekulera och anta så vilt.
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-13, 18:57   #68465
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
innehåller inte meddelandet "DIN MAMMA LIGGER DÖENDES" så klickar jag det bara som läst och fokuserar vidare på jobbet.. jag får ofta gå tillbaka och läsa senare på kvällen vad någon nu egentligen ville.
Om man frågar nån om den vill ses brukar det innebära att man börjar göra planer, det är elakt att inte låta den personen veta det inte är någon idé att göra de planerna.
Min bantning just nu!
Gammal 2017-12-13, 18:58   #68466
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg

Jahopp. Då är det igång igen då! Dubbeltänket är att allt annat föll igenom för henne, men samtidigt känns det som psykopatbeteende att spekulera och anta så vilt.
Då ska du vara glad att du inte har mina FBI-stalker gener. Jag hade legat i en buske utanför hennes hus för att kolla varför hon inte svarade.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-13, 18:58   #68467
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Om frågan är "ska vi ses ikväll?" Då hade du inte lagt sex sekunder på ett "sorry, kan ej"?
nej jag läser oftast inte hela meddelandet utan gör bara en snabb uppfattning om det är något kritiskt och är det inte det så läser jag det senare på dagen och läser det fullständigt.. är det något datingrelaterat så parkerar jag det som "icke kritiskt" och tänker mig att vi har ju gott om tid att prata om sådant även efter jobbet. Jag har inte 24/7 kundservice på mitt singelliv med 1 tim responstid utlovad per SLA-definition.

Journalen
Gammal 2017-12-13, 18:59   #68468
PatekPhillipe
Registered User

PatekPhillipes avatar

Reg.datum: Apr 2017
Citat:
Om man frågar nån om den vill ses brukar det innebära att man börjar göra planer, det är elakt att inte låta den personen veta det inte är någon idé att göra de planerna.
Tjejen i fråga var säkert bara ute efter en sak, uppmärksamhet.
PatekPhillipe är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-13, 19:00   #68469
Angel
Ge mig nått fint nu!

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
nej jag läser oftast inte hela meddelandet utan gör bara en snabb uppfattning om det är något kritiskt och är det inte det så läser jag det senare på dagen och läser det fullständigt.. är det något datingrelaterat så parkerar jag det som "icke kritiskt" och tänker mig att vi har ju gott om tid att prata om sådant även efter jobbet. Jag har inte 24/7 kundservice på mitt singelliv med 1 tim responstid utlovad per SLA-definition.
Man borde börja med det som tillägg i alla meddelande "SLA enligt avtal 24 timmar"
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-13, 19:01   #68470
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Då ska du vara glad att du inte har mina FBI-stalker gener. Jag hade legat i en buske utanför hennes hus för att kolla varför hon inte svarade.
Det sker tillräckligt av sånt mellan öronen. Jag vill känna att det ändå finns en viss mognad hos mig, vi har ju ändå bara surrat och skojsat lite. Det finns alltid hundra anledningar till varför jag inte är så häftig som jag tror . (Men jag vill ändå tro att jag är rätt fräsig.)
Rahf är inte uppkopplad  
Gammal 2017-12-13, 19:02   #68471
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Nej, men du kräver att personen ska läsa vad du skriver, mitt under kanske arbetstid och dessutom ge svar som om du ställt in en tidsinställd bomb. Svara inom 2 tim, annars...

Jag förklarar att jag läser inte ens halvhjärtat msgs som kommer dagtid medan jag jobbar, jag förväntar mig att den jag träffar också förstår att jag har ett jobb att sköta. Hade jag kommit hem från jobbet och fått tre påminnelser så hade jag blockat. Noll respekt för mitt jobb typ

Journalen
Gammal 2017-12-13, 19:02   #68472
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Tjejen i fråga var säkert bara ute efter en sak, uppmärksamhet.
Det verkade inte så enligt vad hon skrev tidigare... Hon var nog bara en extremt känslig person som blev kränkt om man för tidigt föreslår träff. Har stött på såna förut.
Min bantning just nu!
Gammal 2017-12-13, 19:04   #68473
Diomedea exulans

Diomedea exulanss avatar

Citat:
Nej, men du kräver att personen ska läsa vad du skriver, mitt under kanske arbetstid och dessutom ge svar som om du ställt in en tidsinställd bomb. Svara inom 2 tim, annars...

Jag förklarar att jag läser inte ens halvhjärtat msgs som kommer dagtid medan jag jobbar, jag förväntar mig att den jag träffar också förstår att jag har ett jobb att sköta. Hade jag kommit hem från jobbet och fått tre påminnelser så hade jag blockat. Noll respekt för mitt jobb typ
Ja, tre påminnelser, vad hemskt...
Min bantning just nu!
Gammal 2017-12-13, 19:05   #68474
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Jag kan vidareutveckla det, jag kollar oftast mobilen en enda gång efter lunch och det är när jag ska lägga mig. Andra kollar mobilen var 5'e minut. Jag kan gå förbi den, se att något har hänt /badoo/tinder/facebook/messenger/instagram som vanligt, radera notifieringen och när jag ska sova då tar jag fram mobilen och kollar vad som hänt under dagen. Är det något viktigt så RINGER folk mig och frågar om jag ska med på något och får svar direkt. Annars kollar jag på kvällen vad som har hänt överlag. Alla nyttjar sociala medier och mobilen på olika sätt.

Journalen
Gammal 2017-12-13, 19:06   #68475
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Alltså, Dio, tre påminnelser på en arbetsdag är ju en radioaktiv skylt som glöder "desperation." Jag tänkte till både en och två gånger med mina 24 timmar, och funderar fortfarande på om det skickar fel signaler.

Sen är jag nog lite mer tonåring än Skuggan. Men så har jag inte samma respekt för min arbetsplats heller.
Rahf är inte uppkopplad  

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:39.