Tråden där vi berättar om konstiga småfantasier vi har i vardagen
Jag tänkte vi kunde ha en tråd ungefär som den om tvångstankar, men istället berättar vi om små fantasier som inte faller under tvångstanker, som vi kanske använder för att fördriva tiden, eller som bara dyker upp på egen hand utan förvarning.
Jag kom på idén häromdagen när jag satt på toa och stirrade på avloppsbrunnen till duschen, och sedan låtsades att jag telekinetiskt lyfte upp den och vecklade ihop den till en strut. Det är en återkommande toalettfantasi, som jag av någon anledning brukar ägna mig åt när jag är på dass.
En fantasi jag brukade ha förut när jag låg på mage i sängen och inte kunde somna var att det öppnades runda hål i ryggen på mig som missiler skjöts ut från. En variant på den var att jag låtsades att mina ryggkotor förlängdes och blev till rörliga insektsliknande lemmar. (Den sistnämnda är förmodligen inspirerad av filmen Species, där en alien förvandlar sig till en vacker kvinna som i en scen avslöjar sin sanna natur genom att just låta tentakelliknande utskott växa från ryggraden.)
Brukar få bilder framför mig att det är stora hål i huden, utan att det kommer ut något blod, man ser klart och tydligt rätt in, med twisten att i hålet är det miljontals maggots och maskar som äter upp musklerna.
Det här har jag också fått ibland, fast bara slag och nästan plågsamt svårt att hålla igen, och har inte nånting med ilska eller att man inte tycker om personen etc. Är det någon speciell sorts person som det blir så för dig?
Den här tråden får mig att tänka på filmen Vuxna Människor.
Frank, du får krypa in i öppna spisen som straff.
Mig med.
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
Det här har jag också fått ibland, fast bara slag och nästan plågsamt svårt att hålla igen, och har inte nånting med ilska eller att man inte tycker om personen etc. Är det någon speciell sorts person som det blir så för dig?
Jag minns två specifika fall med en lärare samt en kompis pappa... Så jag antar att det gäller snälla, auktoritära personer som man absolut inte vill göra bort sig inför.
Jag minns två specifika fall med en lärare samt en kompis pappa... Så jag antar att det gäller snälla, auktoritära personer som man absolut inte vill göra bort sig inför.
Det är nästan exakt samma typ som för mig, lugna, självsäkra auktoritära personer som man antagligen hade fått stryk av men som sannolikt inte ens hade slagit tillbaka. Skumt är det iallafall
Igår hade jag en riktigt härlig fantasi där jag skrämde en 13 åring så illa att han sket på sig framför sitt gäng. Jag var ute på min promenad och snöt mig ungefär när jag gick förbi ett gäng tuffingar, kanske 5 6 st i 12-14 årpldern. Precis när jag gick förbi hörde jag den tuffaste av dem fråga
"hittade du några SNORKRÅKOR ELLER?! "
Och jag fick sån jävla lust att vända mig om blixtsnabbt, hugga tag i hans jackkrage och slita med honom 15 meter mot en container och samtidigt vinnie Jones svära åt honom på engelska tills hans ringmuskel gav vika och han sprejade ner sina kallingar med gårdagens skollunch.
Tyvärr var det enda jag fick fram:" ja det fick jag, din lilla skit"
Att snorungar har mage att tilltala en random skäggig 38 åring på 1.86 på det viset är sanslöst.
Mer fredliga fantasier är att jag är spindelmannen och luskar ut hur jag skulle kunna ta mig till olika otillgängliga platser. När jag spelade dying Light funderade jag mycket på hur jag skulle överleva om jag skulle bli zombie attackerad. Det var kul eftersom det var i julas, och vissa hade ju belysning som hade samma Lila sken som sade zones på natten.
Jag brukar ofta fantisera om hur jag gör illa mig. När jag går förbi en bil när det är halt brukar jag alltid börja visualisera hur jag halkar och slår huvudet i dragkroken t.ex.
Eller om jag håller i en kniv eller papper börjar jag tänka på äckliga sätt man kan skära sig på, typ mellan fingrarna, mungipa och att ramla med kniven och få den i kroppen.
En återkommande grej är att det störtar ett flygplan precis utanför mitt hus, rätt ner i centrum. Då skulle jag ha första parkett och det vore en häftig upplevelse.
En annan grej jag har svårt att släppa är hur nedslagsplatsen skulle se ut om man släppte en stor elefant från tiotusen meters höjd? Tänk vilken makaber syn att se den falla.
Ibland på bussen eller tåget tänker jag att om det plötsligt på en sekund införs ett dekret om att nästa kvinna du vidrör måste du leva hela livet med. Och det gäller alla. Vem hade jag valt då? Och framför allt, hade jag hunnit först till den jag har valt ut eller sitter hon närmare nån annan som också hade gått på henne?
Kan nog komma på fler.