Till att börja med förstår jag inte det här klagomålet:
Citat:
Ursprungligen postat av galtasar
Som många andra nämt så blev det lite väl mycket humor inbakat.
Den där comic-relief-roboten sa väl typ åtta grejer som var menade att vara roliga, men utöver det var den ju nästan komplett humorbefriad?
För att fortsätta så tyckte jag det var den utan tvekan bästa Star Wars-filmen sedan episod 4-6. Möjligen även bättre än 4-6, men jag kan inte uttala mig objektivt om det, jag började dyrka 4-6 i för tidig ålder.
Skönt att den inte var en kopia av en tidigare film, som episod 7, som var en nästan pinsamt exakt rip-off av fyran. Skönt att den inte var en lekstuga av specialeffekter, som 1-3. Eller töntig. Eller hade överdrivet mycket easter eggs, som 7:an (det var kul fram till och med att man fick se Millennium Falcon, typ).
En sak som jag tyckte var cool var scenen där
man fick se Darth Vaders fästning. Speciellt hans bad.
Ännu ballare var scenen
nästan precis i slutet, där Vader kickar fläskigt med röv. Man verkligen kände rebellernas panik inför att ha blivit inlåsta med det ostoppbara monstret Vader. Fantastiskt med den sparsmakade ljussättningen och Vaddes stoiska, metodiska, hjärtlösa avplockande av rebeller.
Mitt enda stora problem med filmen var
att Leias skepp i slutet flyr från den där krigsscenen. I början av fyran, när Vader plockar in dem, får man inte alls intrycket att han jagat henne efter en stridsscen. "Vi är på ett diplomatiskt uppdrag på väg till Alderaan", säger hon ju. Yeah, right... Du tog bara en avstickare och hängde med rebellflotta som köttade Imperieskepp lite...
Leia har ju som sagt precis lyckats fly ifrån striden och när väl Vader hittar henne igen så har han ju inga som helst bevis på att det var just hennes skepp som han nyss såg, iaf inte så länge han inte hittar ritningarna till Dödsstjärnan. Imperiet måste ju även dom stå till svars för sina handlingar inför senaten (som visserligen inte finns längre i episod 4) så det är nog därför Leia blånekar totalt eftersom hon vet att Vader inte har några bevis.
Är alla positiva omdömen om Rogue One i tråden ett internetkändis jag inte är med på? Den var ju hemsk utöver några enstaka scener som var ok.
Första delen var bara en serie tafatta scener för att introducera storyn och öppna upp för action i resten av filmen. Det var synd tycker jag. Hade uppskattat att storyn fick mer tid att utvecklas. Trots det var filmen bättre än force awakens tycker jag. Men ändå rätt meh. Tror mycket återgår till hur de filmas, gamla star wars upplever jag som längre klipp där jag hinner se vad som filmas, rogue one kändes mest som ett gytter.
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
Är alla positiva omdömen om Rogue One i tråden ett internetkändis jag inte är med på? Den var ju hemsk utöver några enstaka scener som var ok.
Är på din sida även om jag inte tyckte den var hemsk. Helt okej, inte mer, får ju lite gratispoäng i.o.m. coola miljöer etc. En 6/10. Svårt att göra ett "sidospår" intressant nog.
Första delen var bara en serie tafatta scener för att introducera storyn och öppna upp för action i resten av filmen. Det var synd tycker jag. Hade uppskattat att storyn fick mer tid att utvecklas. Trots det var filmen bättre än force awakens tycker jag. Men ändå rätt meh. Tror mycket återgår till hur de filmas, gamla star wars upplever jag som längre klipp där jag hinner se vad som filmas, rogue one kändes mest som ett gytter.
Så kände jag med, slå ihop detta med en regissör som inte kan få fram övertygande skådespel från sin cast och att man vet hur det ska sluta - whats to like liksom
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve
Är på din sida även om jag inte tyckte den var hemsk. Helt okej, inte mer, får ju lite gratispoäng i.o.m. coola miljöer etc. En 6/10. Svårt att göra ett "sidospår" intressant nog.
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Mm den kändes väl inte helt som ett slöseri på tid, men om jag inte hade sett den på bio hade jag nog stängt av.
American honey, svårbedömd film, i grunden väldigt långsam och utan någon riktig plot, men ändå så skön. Tror den skall ses som ett dokument på hur splittrat USA är och hur många får kämpa för brödfödan och är doomed redan från det att de föds. Oavsett så var det en trevlig film att bara dra på och mysa sig in i.
6,5/10
Mer förutsägbar film går nog inte att hitta. Jag stänger av med 20 min kvar då en match FIFA lockar mer. Det är klyschigt till hundratusen. Med detta sagt så är det ju en schysst rulle att slöglo på. Det är lite motivationstal och mäktiga basketvändningar(som trots allt är lite mäktiga fastän man fattar hur det ska sluta). Vissa scener är dock FÖR mycket och jag kommer på mig själv med att nästan börja skratta. Lär vara en gudabenådad film för valfritt sportintresserat barn/tonåring.
Dirty Grandpa med Robert De Niro, Zac Efron och Zoey Deutch
Tyckte den var stundtals rolig...så en helt ok komedi.
That trail of broken hearts
They all belong to me
Magic runs through my fingers
One touch you'll see
L.O.V.E All I need's my love machine
L.O.V.E All I need's my love machine tonight, tonight