2015-06-22, 21:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia
Dag 7/7 av Olas VLCD
Sista dagen utav VLCD. Här kommer en sammanfattning av viktkurvan mån - sön (idag).
15 juni - 86,1kg
16 juni - 84kg
17 juni - 83,6kg
18 juni - 82,8kg
19 juni - 81,8kg
20 juni - 81,8kg
21 juni - 81,7kg
22 juni - xx (eftersom dieten pågår idag med så återkommer jag med vikt för morgondagen).
Åsikter som VLCD.
Det har varit en intressant och lärorik vecka. Jag har blivit sjukt förvånad av hur mycket energi man kan ha trots att man ligger på ett sådant grovt underskott varpå man även utesluter fast föda helt. Under veckan har hungern inte varit något problem och har snarare försvunnit helt numera. Andra samt tredje dagen var jobbiga när det kommer till hunger, utöver det nej. Jag har klarat av att arbeta utan problem, snarare så har det gått bättre med dieten under arbetstid än när jag varit ledig. Främst så flyger tiden förbi när man arbetar. Jag har inte haft några problem alls med sömnen överhuvudtaget och har besökt toaletten i 6 dagar av 7 möjliga. Det finns flera fördelar med dieten men tyvärr också en del nackdelar. Dieten är t.ex. socialt efterbliven! Man kan inte umgås med vänner och partner som man önskar, vilket även får en att inse att mat överlag är mycket mer socialt än vad cigarreter och alkohol är. Och även om man överlag mår bra så lider man i stunder psykiskt.
En intressant diet men antagligen ingenting jag försöker igen. Jag är dock mycket glad att jag körde en vecka för det har varit lärorik och jag har fått lära känna min kropp på ett helt nytt sätt!
Ska upprepas att jag fortsätter med dieten dagen ut.
|
Fin beskrivning!
|
|
|
2015-07-01, 14:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2013
|
Jag är inne på dag 4 av en vlcd nu och jag förstår inte hur man ska orka göra saker. Jag är ledig och chillar mest runt hemma men jag är otroligt trött och nästan yrslig, svettas som fan och svårt att sova har jag också. Så fort jag får i mig mitt eaa och kasein så piggnar jag till lite men sen går det tillbaka till tröttheten. Hur sjutton klarar ni av att jobba och greja? Jag ska ge mig ut på golfbanan nu och jag är fan osäker på om jag kommer ta mig runt.
Blir det bättre eller kommer det bli värre och värre?
|
|
|
2015-07-01, 15:37
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scrubby
Jag är inne på dag 4 av en vlcd nu och jag förstår inte hur man ska orka göra saker. Jag är ledig och chillar mest runt hemma men jag är otroligt trött och nästan yrslig, svettas som fan och svårt att sova har jag också. Så fort jag får i mig mitt eaa och kasein så piggnar jag till lite men sen går det tillbaka till tröttheten. Hur sjutton klarar ni av att jobba och greja? Jag ska ge mig ut på golfbanan nu och jag är fan osäker på om jag kommer ta mig runt.
|
Som jag skrivit tidigare, jag hade inte pallat med det utan att trycka i mig massa uppiggande av allehanda sort. Nu har jag dock fysiskt arbete, hade jag suttit på arslet bakom en dator hela dagarna när jag körde min VLCD hade det nog varit lättare.
Men med det sagt så tyckte jag att första och sista veckan var värst (körde 6 veckor). Första veckan var jobbig eftersom det var en sådan fruktansvärd omställning, därefter vänjer man sig lite både fysiskt och psykiskt. Men som sagt, var tvungen att köra mycket uppiggande för att orka jobba och träna. Sen är refeed-dagen extremt viktigt, mycket kolhydrater och verkligen se till att hamna på överskott. Ätardagen ger ny energi som varar ett par dagar efter.
|
|
|
2015-07-01, 17:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Som jag skrivit tidigare, jag hade inte pallat med det utan att trycka i mig massa uppiggande av allehanda sort. Nu har jag dock fysiskt arbete, hade jag suttit på arslet bakom en dator hela dagarna när jag körde min VLCD hade det nog varit lättare.
Men med det sagt så tyckte jag att första och sista veckan var värst (körde 6 veckor). Första veckan var jobbig eftersom det var en sådan fruktansvärd omställning, därefter vänjer man sig lite både fysiskt och psykiskt. Men som sagt, var tvungen att köra mycket uppiggande för att orka jobba och träna. Sen är refeed-dagen extremt viktigt, mycket kolhydrater och verkligen se till att hamna på överskott. Ätardagen ger ny energi som varar ett par dagar efter.
|
Ah nej imorn blir de nog något annat. Körde ju LG ner till 6 % förut så kanske blir något liknande. Mår fan riktigt illa av det här till och med.
|
|
|
2015-07-01, 18:09
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ah nej imorn blir de nog något annat. Körde ju LG ner till 6 % förut så kanske blir något liknande. Mår fan riktigt illa av det här till och med.
|
Finns ju ingen anledning att göra något man mår riktigt dåligt av. Jag gjorde det och fullföljde det enbart som ett experiment för att se om jag klarade det och vad resultatet skulle bli. Vidare hade jag aldrig testat det om random internetguru hade skrivit om det på nätet istället för Ola som jag följt sedan jag läst hans första artiklar och frågespalter och senare Podcasts.
Jag vet faktiskt inte om jag kommer testa just det upplägget igen, men säkert något annat skumt om det dyker upp något kul
|
|
|
2015-07-01, 18:11
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2014
|
Citat:
|
Det blir bättre. Jag klarar av ett fysiskt jobb utan problem. Man måste ta sig igenom ett par dagar/veckan om man inte kört något liknande innan.
Trött är du nog för att du inte använt ketoner som bränsle innan och då kan huvud och kropp kännas trött, det problemet hade jag inte då jag har testat allt som går.
Svettas du mycket så får du ta mer salt med. Får du ont i huvudet eller blir yr så är det till 99% saltet.
Ta det lugnt med koffeinet, du kan ju överdoser eller få kraftiga dalar. Att tugga eller dricka sött får igång mitt huvud mer än koffein nu för tiden.
Vlcd borde fan alla köra någon gång i livet. Inte för det är svårt utan för det är lärorikt.
|
|
2015-07-01, 18:34
|
|
Registered User
|
Citat:
Finns ju ingen anledning att göra något man mår riktigt dåligt av. Jag gjorde det och fullföljde det enbart som ett experiment för att se om jag klarade det och vad resultatet skulle bli. Vidare hade jag aldrig testat det om random internetguru hade skrivit om det på nätet istället för Ola som jag följt sedan jag läst hans första artiklar och frågespalter och senare Podcasts.
Jag vet faktiskt inte om jag kommer testa just det upplägget igen, men säkert något annat skumt om det dyker upp något kul 
|
Citat:
Ursprungligen postat av Starvation
Det blir bättre. Jag klarar av ett fysiskt jobb utan problem. Man måste ta sig igenom ett par dagar/veckan om man inte kört något liknande innan.
Trött är du nog för att du inte använt ketoner som bränsle innan och då kan huvud och kropp kännas trött, det problemet hade jag inte då jag har testat allt som går.
Svettas du mycket så får du ta mer salt med. Får du ont i huvudet eller blir yr så är det till 99% saltet.
Ta det lugnt med koffeinet, du kan ju överdoser eller få kraftiga dalar. Att tugga eller dricka sött får igång mitt huvud mer än koffein nu för tiden.
Vlcd borde fan alla köra någon gång i livet. Inte för det är svårt utan för det är lärorikt.
|
Jag är nog mer inne på Gobers linje faktiskt. Jag tänkte bara testa och se hur det var och det är verkligen ingenting för mig. Jag har testat ketodiet och det var inte alls som det här. Berkhans upplägg är det som passat mig bäst hittills och då mår jag väldigt bra under hela dieten.
På vilket sätt skulle de vara lärorikt menar du?
|
|
|
2015-07-01, 18:58
|
|
Surgubbe
|
Citat:
På vilket sätt skulle de vara lärorikt menar du?
|
Det kan man undra  Lärorikt är det för att se hur du reagerar, men det är ju knappast något man måste lära sig om man inte är intresserad av just det. Och jag håller absolut inte med Starvation om att alla borde testa dieten, tex så ska absolut inte personer med anlag för ÄS eller andra psykiska/fysiska problem pyssla med det.
|
|
|
2015-07-01, 20:13
|
|
Registered User
|
Citat:
Det kan man undra  Lärorikt är det för att se hur du reagerar, men det är ju knappast något man måste lära sig om man inte är intresserad av just det. Och jag håller absolut inte med Starvation om att alla borde testa dieten, tex så ska absolut inte personer med anlag för ÄS eller andra psykiska/fysiska problem pyssla med det.
|
Precis.
|
|
|
2015-07-02, 02:10
|
|
Registered User
|
Man ser hur mycket man klarar av osv. Många på denna planet tror man dör om man inte äter frukost.
Och visst ska cancersjuka och folk med anorexia testa med! Helst ska du vara död när du kör denna diet.
|
|
2015-07-02, 20:08
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Starvation
Man ser hur mycket man klarar av osv. Många på denna planet tror man dör om man inte äter frukost.
Och visst ska cancersjuka och folk med anorexia testa med! Helst ska du vara död när du kör denna diet.
|
Jaha du menar mer som en lärdom på det sättet.
Fan de tog ett bra jävla tag men nu är jag människal igen. Verkligen hatten av till de som klarat köra dieten.
|
|
|
2015-07-02, 21:04
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
Beställde just prylar till att testa detta nästa vecka, blir jävligt intressant!!
|
|
|
2015-07-02, 21:18
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av hocky
Beställde just prylar till att testa detta nästa vecka, blir jävligt intressant!!
|
Lycka till och häng i! Det blir bättre.
|
|
2015-07-02, 21:23
|
|
Do you even PB?
Reg.datum: Dec 2012
|
Inte smart att köra VLCD då och då under deffen? Typ äter 2500 kcal alla dagar i veckan utom 2 dagar då jag äter VLCD, runt 800 kcal?
|
|
|
2015-07-02, 22:12
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey
Inte smart att köra VLCD då och då under deffen? Typ äter 2500 kcal alla dagar i veckan utom 2 dagar då jag äter VLCD, runt 800 kcal? 
|
Ptja, varför inte. Om det funkar för dig så.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:00.
|

|