Nja, vet inte. SM-kvalgräns för -85kg klassen är 245kg total, jag har 228. Enda jag har att utgå ifrån, typ :P
då är du ju endast 17kg ifrån sjukt stark du har blivit. bara fortsätta kötta som du gör. SM kval gränsen för mig i styrkelyft är 720kg, är 100kg ifrån....ahha
men ska du börja i någon lyftarklubb och börja tävla snart? hur ser planerna ut, vad har du för mål just nu?
då är du ju endast 17kg ifrån sjukt stark du har blivit. bara fortsätta kötta som du gör. SM kval gränsen för mig i styrkelyft är 720kg, är 100kg ifrån....ahha
men ska du börja i någon lyftarklubb och börja tävla snart? hur ser planerna ut, vad har du för mål just nu?
Jobbar jag upp min överstöt till 140kg från rack (vilket inte bör vara alltför komplicerat) så kan jag garanterat stöta 130kg från golv (tävlingsstil) och då ligger jag 8kg närmare SM-kvalgräns.
Sen har vi rycken som legat på 106kg i flera månader nu, som jag troligtvis har mer potential i, i alla fall 110kg, vilket då för mig ytterligare 4kg närmare SM-kvalgräns. Mål just nu är att jobba mer specifikt på tyngdlyftningen framöver, försöka minimera antalet "onödiga" övningar och få in mycket kvalité lyft i ryck och stöt samt jobba på de svagheter som finns i lyften, delvis inte så mycket böj även om jag kommer fortsätta böja lika ofta.
100kg ifrån förvisso men räknar man procentuellt ligger vi väl nästan lika långt ifrån ehh? Grym är du för övrigt!
Jobbar jag upp min överstöt till 140kg från rack (vilket inte bör vara alltför komplicerat) så kan jag garanterat stöta 130kg från golv (tävlingsstil) och då ligger jag 8kg närmare SM-kvalgräns.
Sen har vi rycken som legat på 106kg i flera månader nu, som jag troligtvis har mer potential i, i alla fall 110kg, vilket då för mig ytterligare 4kg närmare SM-kvalgräns. Mål just nu är att jobba mer specifikt på tyngdlyftningen framöver, försöka minimera antalet "onödiga" övningar och få in mycket kvalité lyft i ryck och stöt samt jobba på de svagheter som finns i lyften, delvis inte så mycket böj även om jag kommer fortsätta böja lika ofta.
100kg ifrån förvisso men räknar man procentuellt ligger vi väl nästan lika långt ifrån ehh? Grym är du för övrigt!
Låter riktigt bra...försöker själv få bort många onödiga övningar som tar energi från återhämtningen. samt även jobba på mina svagheter. har lagt till böj lite mer nu och om jag kan få upp styrkan där, så känns det som att styrkan kan öka ytterligare i dom andra.
tycker du gör rätt i att köra lite mer specifikt på tyngdlyftningen, eftersom det är de du vill satsa på tycker du vet vad du håller på med och vad som ska förbättras vilket är riktigt bra att veta. jag tror på dig, kör hårt!
Låter riktigt bra...försöker själv få bort många onödiga övningar som tar energi från återhämtningen. samt även jobba på mina svagheter. har lagt till böj lite mer nu och om jag kan få upp styrkan där, så känns det som att styrkan kan öka ytterligare i dom andra.
tycker du gör rätt i att köra lite mer specifikt på tyngdlyftningen, eftersom det är de du vill satsa på tycker du vet vad du håller på med och vad som ska förbättras vilket är riktigt bra att veta. jag tror på dig, kör hårt!
Mjo bra att man tränar med specifikt för de mål man har. Vill man bli starkare i böj så satsar man mer tid och energi på böj och inte benspark, så ser jag det
Fk it, drar igång en ny böjfas igen, mot 200 denna gången. Förra vevan gick från 173-185 på 1,5 månad. Nu kör vi precis likadant som sist, fast jag kör 2or, delvis upp till dagligt max (2a).
Mål är pb varje pass såklart. Kör lika metodiskt och sansat som sist. Blir lätt att greja ett pb, bästa 2a och 3a är på 160kg, så 161x2 blir pb :P
Väger lite mindre nu än sist, cirka 2kg mindre, och lite mindre ska det bli, så utvecklingen bör bli segare men eftersom jag kör 2or blir det lite different.
När du böjer såhär högfrekvent, hinner dina höftböjare och insida lår med?
Mina blir stela nå så in i(!!!). Måste ha 35-40 min uppvärmning /stretch/foamroll för ens kunna komma ner..
Man kan ju inte böja under 200 hela livet
Inga problem med återhämtning, handlar mycket om volymen för mig när det kommer till stelhet, återhämtning osv. Genom att hålla en lagom volym hela tiden blir det inget som sabbar för nästa böjpass. Sen ser jag böjandet som en stretch i sig så faktiskt blir jag bara mjukare ju mer jag böjer.
Kör ingen stretch eller foamroll. Kommer in i gymmet, knäcker till kroppen (typ höft, överkropp osv) sen värmer lite lätt med stången i ~2min sen låter jag viktökningen upp från stång -> arbetsvikt stå för resterande del av värmningen. Man känner ju om man är "körklar" så att säga, iaf jag. Är jag stelare än vanligt betyder det oftast ett sämre pass.