2015-05-13, 17:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
USM har funnits i Umeå i många år och ägarna har varit i gamet länge. Nu har de nyöppnat ett superfräscht gym mitt i stan i Utopiagallerian som jag kan rekommendera starkt. Sprillans nya Hammer-strength och Life Fitness maskiner, bra utrymme, många böjrack med Eleikostänger, mkt fria vikter och bra hantlar.
Själv kör jag dock på Tenton just nu då det ligger närmre och är billigare. Helt okej gymkedja som finns på flera ställen i stan, men utrustningen börjar bli lite sliten.
IKSU rekommenderas verkligen inte om syftet är att genomföra effektiva och bra träningspass. Vill man träffa kompisar, mingla och köa vid stängerna och maskinerna så är det dock ett bra val. Samt även om man gillar beachvolley, innebandy, gruppträning, klättring, simning mm, men sådant bryr jag mig inte om överhuvudtaget.
Senast redigerad av Nisseg den 2015-05-13 klockan 17:17.
|
|
|
2015-05-13, 17:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Määng
Kanske eventuellt flyttar till Umeå till hösten och nördig som jag är tänkte jag förbereda redan nu var jag kan lösa kort.
Det verkar vara antingen IKSU eller Idrottshallen som gäller. Har hittat gamla trådar men tider ändras så jag startar en ny tråd.
Hur pass trångt är det på dessa gym? Är det totalt omöjligt att lyckas följa tex ett Sheikoprogram på något av dem? Tänker på att det kan bli att man uppehåller racket i typ 1.5 timmar.
Får man vänta länge på grejer? Något övrigt positivt/negativt ni vill nämna?
|
Är själv uppväxt i Umeå och tränar där kortare perioder då och då. För mig är Sporthallen nedanför Berghem det självklara valet med de krav du har. Brukar själv vara där på eftermiddagen och har aldrig varit några problem att uppehålla ett rack i 1,5 timmar.
|
|
|
2015-05-13, 17:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
StepIn kan vara intressant ifall det är folktomt. USM såg ut riktigt fräscht fast kanske har lite samma problem som IKSU med sjukt mycket folk? Sporthallen är också intressant. Har ju möjlighet att träna när som helst så det är nog rätt lugnt där tidigare på dagen.
Kanske testar ett pass på alla tre ställena och bestämmer mig sen.
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
|
|
|
|
2015-05-13, 17:31
|
|
|
Fetare än Jesus
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Määng
StepIn kan vara intressant ifall det är folktomt. USM såg ut riktigt fräscht fast kanske har lite samma problem som IKSU med sjukt mycket folk? Sporthallen är också intressant. Har ju möjlighet att träna när som helst så det är nog rätt lugnt där tidigare på dagen.
Kanske testar ett pass på alla tre ställena och bestämmer mig sen.
|
Gammlia är ett ytterst potent gym. Bra utrustning, rätt kurs och härlig atmosfär.
|
|
|
2015-05-13, 17:36
|
|
|
Star Wars
|
Jag rekommenderar starkt IKSU till skillnad från andra här. Det ligger bra till, de har fin utrustning och är perfekt för studenter.
Skulle inte kunna tänka mig att träna någon annanstans om jag skulle plugga i Umeå då allt annat ligger avsides och är B.
Så extremt mycket folk är det inte, det är få tillfällen jag har fått vänta och bara i något extremfall har väntetiden varit över 10 minuter. Du kan lätt köra dina sheiko där, det finns tillräckligt med stänger och utrymme.
|
|
|
2015-05-13, 18:23
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av HookersUnited
Gammlia är ett ytterst potent gym. Bra utrustning, rätt kurs och härlig atmosfär.
|
+1
Tränade där då jag bodde i Umeå. Helt klart ett av de bättre gymmen.
|
|
|
2015-05-13, 18:57
|
|
|
Registered User
|
Ser det ut så här inne på gammlia? Gjorde en bildsökning.
|
|
|
|
2015-05-13, 19:23
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2013
|
Jepp
|
|
|
2015-05-13, 19:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2015
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fuark
Jag rekommenderar starkt IKSU till skillnad från andra här. Det ligger bra till, de har fin utrustning och är perfekt för studenter.
Skulle inte kunna tänka mig att träna någon annanstans om jag skulle plugga i Umeå då allt annat ligger avsides och är B.
Så extremt mycket folk är det inte, det är få tillfällen jag har fått vänta och bara i något extremfall har väntetiden varit över 10 minuter. Du kan lätt köra dina sheiko där, det finns tillräckligt med stänger och utrymme.
|
Vilka tider tränar du? Vissa tider är det till och med kö till löpbanden, och det är inte så att det finns lite löpband på IKSU..
|
|
|
2015-05-13, 19:46
|
|
Reg.datum: Apr 2015
|
Jag har aldrig varit på IKSU eller ens i Umeå men det känns som att det är väldigt många där som tränar fast ändå inte, om ni förstår vad jag menar.
Och ett sånt ställe hade jag aldrig kunnat träna på.
|
|
|
2015-05-13, 20:07
|
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Eftersom du vill köra Sheiko så förstår jag inte riktigt varför du överväger något annat att träna med styrkelyftare? Då kan du dessutom dela ställning och stänger med folk som brukar vara vana att dela och löser det smidigt. Det verkar annars vara ett problem eftersom du upplever att du blockerar en ställning i 1,5 h.
|
|
2015-05-13, 20:26
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Eftersom du vill köra Sheiko så förstår jag inte riktigt varför du överväger något annat att träna med styrkelyftare? Då kan du dessutom dela ställning och stänger med folk som brukar vara vana att dela och löser det smidigt. Det verkar annars vara ett problem eftersom du upplever att du blockerar en ställning i 1,5 h.
|
Är väl mer att jag vill ha möjligheten att kunna köra Sheiko ifall jag känner för det utan att det blir en 50 meters kö bakom mig.
|
Senast redigerad av Määng den 2015-05-13 klockan 20:28.
|
|
|
2015-05-13, 20:44
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Gammlia låter kanske som bästa alternativet för dig men tycker absolut du ska prova innan du bestämmer dig. IKSU är ett bra val om du kommer bo på den sidan av stan. Att ha nära till gymmet är underskattat. Om du kan träna tidigare på dagen så är IKSU inga som helst problem, vissa tider är det bara att knata direkt till en stång och börja böja. Det är eftermiddagarna och kvällar som är ett problem.
Blir det boende mer centralt hade jag valt nya USM.
Det finns två billiga dygnet-runt gym centralt, det ena är Fitness 24/7 och det andra heter Sensia (tidigare Step In 24). Generösa öppettider och billigt, men utrustningen är helt klart sämre. Stängerna är B (inte direkt Eleiko) och maskinerna är sämre.
|
|
|
|
2015-05-13, 22:19
|
|
|
Star Wars
|
Citat:
Ursprungligen postat av Thebe
Vilka tider tränar du? Vissa tider är det till och med kö till löpbanden, och det är inte så att det finns lite löpband på IKSU..
|
Blandat, ofta runt 12:00-15:00 eller 21:00-22:00
|
|
|
2015-05-13, 22:52
|
|
|
Registered User
|
Kan hända att vi inte får boende något annanstans än Holmsund. Googlade jag såg att det fanns gym där. Någon som vet hur det är där?
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:04.
|

|