Jaha, då har man genomfört något som jag haft i bakhuvudet över 20år.
Vasaloppet 2014
Med en ganska medioker träningsperiod som innehöll 2st misslyckade seedningslopp var förväntningarna på resultatet ganska låga.
Att det var problem med snömängden och värmen några dagar innan start gjorde att målet blev att genomföra det så behagligt som möjligt.
Resan upp till Rättvik där vi skulle bo gick ganska smärtfritt (förutom att jag skar mig blodig på brödkniven under lunchpausen)! Väl framme i ett helt snöfritt Rättvik blev det att förbereda packningen och en uppladdningsmiddag innan det var dax att krypa ner under täcket.
Frukosten skulle serveras 02:30 och bussen upp till Sälen skulle åka redan 03:40. Det var extra tidigt pga problemen i trafiken och parkeringarna.
Vi hade inga problem med att infinna oss i bussen och väl ombord i värmen var det bara att vänta på att den skulle köra oss via Mora (för att visa vart vi skulle hitta den igen till hemresan) upp till startområdet. Jag svettades rejält hela tiden och kunde inte fatta hur en gubbe bredvid oss satt helt påklädd med nummerlapp och allt helt redo. Sista timmen hade han även mössa och skidglasögonen på sig

Resan tog nog ungefär 60min längre än planerat pga av trafiken så det började kännas lite hopplöst att hinna ställa sig i någon toakö eller lämna in ombytesväskan på rätt ställe.
Längs vägen de sista kilometrarna såg man massor med folk som hoppade ur sina bilar för att kissa och sedan kliva tillbaka in några meter senare.
Fortsättning följer...