2012-12-20, 09:28
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Visst är det jävligt svårt att inte jämföra sig med andra. Det gör nog de flesta till viss del. Personligen så tror jag att det är viktigare att man accepterar att alla inte har samma förutsättningar och att det alltid kommer att finnas de som lyckas bättre än en själv.
Med det sagt så tycker jag inte att det låter som att du har utvecklats dåligt av tre års träning.
Tre år är ingen lång tid. Du har ju hela livet på dig.
|
|
|
2012-12-20, 09:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2011
|
Kom ihåg att dom flesta som postar i dagsformstråden tex. är det översta toppskiktet som har grymma gener och lyckas väldigt bra. Det är ju lätt att tro att alla på kolo ser ut som muskelgudar efter en titt i den tråden.
Och dessutom hade jag vart nöjd med dina resultat efter tre år, har själv tränat i två år och inte kommit procentuellt lika långt, men jag är nöjd och glad för att det går framåt endå - i min takt!
|
|
|
2012-12-20, 09:53
|
|
Human forklift.
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kål
Det är lite det som är grejen med kolozzeum.
Yttrar man ett ord om doping är det bann direkt. Därför är det ingen som skriver ner sina misstankar utan helt enkelt ryggdunkar.
Goebbels sa en gång i tiden något i stil med "Säg en lögn tillräckligt många gånger så kommer det förr eller senare att bli sanning". Samtliga på kolozzeum som har hög status/är moderator skriver ofta hur imponerade de är på den och den som fått bra placeringar utan doping. Opponerar någon sig så ryker dem. På så vis är det också bara ryggdunkarna som är kvar vilket leder till att forumet i stort sett bara huseras av folk som är med på budskapet - Ingen framträdande person på kolo är dopad.
Om personen inte blir bannad så rycker några fan boys in och skriker halsen ur sig och avslutas med någon tungviktare som nonchalant skriver "Ha ha ha, vad är du för liten skitunge? Böjer du ens 100kg? Då fattar jag att du behöver doping och sedan börjar misstänka andra". Folk vill vara en del av gruppen, ansluter sig och börjar agera fan boys.
TS. Hela kolozzeum är i stort sett överens om att det krävs doping i stora mängder för att nå en världsrekord i nästan alla idrotter. Det har jag till och med sett mods skriva. När någon på kolo plockar hem ett VM-guld är det dock andra bullar. Den jävlar som ens vågar tänka tanken att Jamroz skulle vara dopad.
Gå in på flashbacks dopingforum. Klicka dig igenom de kurrapporterna med bilder så kommer du snart förstå att det allt ifrån pojkar på 65kg till bjässar i SM som slänger i sig gramdoser. Det är ingen idé att du börjar jämföra dig tills du tävlar/vet exakt vad han håller på med.
*Jag anklagar inte någon. Ni får dra era egna slutsatser.
|
Du anklagar mig ganska illa dolt precis som (antar jag) du gjorde på Flashbackforumet. Jag såg aldrig tråden som plockades bort här på Kolozzeum men jag förmodar att det var du som startade den. Samma avatar, samma sätt att uttrycka sig.
Det är dig fritt att tänka tanken. Men jag är inte dopad. Har aldrig dopat mig och kommer aldrig att dopa mig. Jag är med i ADAMS och vistelserapporterar varje dag. Det innebär att jag angivit tidpunkter där jag varje dag kan bli testad. Jag har blivit testad 6ggr bara i år, 3 gånger på tävling, 3 gånger oförberett off competition. Jag har blivit testad åtminstone någon gång varje år sedan jag började tävla i styrkelyft när jag var 16 år gammal, jag är idag 32 år. Alla dopingsvar har varit negativa under mina 16 år, såväl tävlings som off competition tester.
Jag försöker se det här ur gemene mans perspektiv. Det måste vara svårt att tro på att man kan nå världstoppen ren i en kraftidrott. Så jag försöker ha överseende med det. Men jag vill ändå att du ska veta att jag inte helt kan låta bli att ta illa vid mig att bli degraderad till något som jag själv alltid föraktat och kämpat emot.
|
|
|
2012-12-20, 09:54
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fet
Han ser väl inte ut som en räka, men efter tre år av styrketräning skulle jag skämmas om jag ser ut sådär i t-shirt, vilket jag i princip kommer göra om jag deffar ner mig...
|
är du dum på riktigt?
att nå den där fysiken på tre år är riktigt bra
|
|
2012-12-20, 09:57
|
|
Uggla
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan J
Du anklagar mig ganska illa dolt precis som (antar jag) du gjorde på Flashbackforumet. Jag såg aldrig tråden som plockades bort här på Kolozzeum men jag förmodar att det var du som startade den. Samma avatar, samma sätt att uttrycka sig.
Det är dig fritt att tänka tanken. Men jag är inte dopad. Har aldrig dopat mig och kommer aldrig att dopa mig. Jag är med i ADAMS och vistelserapporterar varje dag. Det innebär att jag angivit tidpunkter där jag varje dag kan bli testad. Jag har blivit testad 6ggr bara i år, 3 gånger på tävling, 3 gånger oförberett off competition. Jag har blivit testad åtminstone någon gång varje år sedan jag började tävla i styrkelyft när jag var 16 år gammal, jag är idag 32 år. Alla dopingsvar har varit negativa under mina 16 år, såväl tävlings som off competition tester.
Jag försöker se det här ur gemene mans perspektiv. Det måste vara svårt att tro på att man kan nå världstoppen ren i en kraftidrott. Så jag försöker ha överseende med det. Men jag vill ändå att du ska veta att jag inte helt kan låta bli att ta illa vid mig att bli degraderad till något som jag själv alltid föraktat och kämpat emot.
|
bra skrivet Stefan.
tyvärr så är det alltför vanligt hos folk som inte når dit de vill att skylla på att alla som är bättre än en själv -är dopade.
Jag skulle tro att det är mer troligt att de i dagsformstråden är dopade än att SL-folket är det,
|
|
2012-12-20, 10:02
|
|
Human forklift.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz
bra skrivet Stefan.
tyvärr så är det alltför vanligt hos folk som inte når dit de vill att skylla på att alla som är bättre än en själv -är dopade.
Jag skulle tro att det är mer troligt att de i dagsformstråden är dopade än att SL-folket är det,
|
Ja. Sen kan jag acceptera att folk har sina tvivel. Det är inte mer än rimligt med tanke på hur elitidrotten ser ut runtom i världen. Men för att repetera det Kål själv skrev:
Citat:
Goebbels sa en gång i tiden något i stil med "Säg en lögn tillräckligt många gånger så kommer det förr eller senare att bli sanning".
|
Det är precis det som du gör mot mig. Jag hade uppskattat om det upphörde. Inte huvudsakligen för att det är jobbigt utan för att jag faktiskt är odopad.
Senast redigerad av Stefan J den 2012-12-20 klockan 10:04.
|
|
|
2012-12-20, 10:12
|
|
Ett fel närmare rätt
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Yttrar man ett ord om doping är det bann direkt. Därför är det ingen som skriver ner sina misstankar utan helt enkelt ryggdunkar.
|
Du kan ju inte mena allvar?
Är det allt ryggdunkande som har fått alla dagsformstrådar stängda?
Vi kan ju ta ett exempel, tråden om hon arvebrink tjejen, det var en massa som både antydde och tom skrev rent ut att hon hade haft fingrarna i kakburken, hur många av dessa blev bannade? 0 vad jag vet iaf.
Det är snarare det som är det mest äcklande med hela kolozzeum hur låga spärrar folk har för att kasta dopinganklagelser omkring sig.
|
|
|
|
2012-12-20, 10:13
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Kolla typ Piranha (stavning? - han med blåfärgat nick). Han har en oförskämt snygg fysik men den känns ändå inte omöjlig som Mr Olympiasnubbarna på några sätt. Vill minnas att han tränat hårt i dryga 20 år...
Jag kanske sitter och ljuger och har fel men liknande fall som ovan ger mig motivation och längre perspektiv än 3 år.
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
|
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
|
|
|
|
2012-12-20, 10:13
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Ursprungligen postat av pepz
bra skrivet stefan.
Tyvärr så är det alltför vanligt hos folk som inte når dit de vill att skylla på att alla som är bättre än en själv -är dopade.
Jag skulle tro att det är mer troligt att de i dagsformstråden är dopade än att sl-folket är det,
|
+1
|
|
|
2012-12-20, 10:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fet
Han ser väl inte ut som en räka, men efter tre år av styrketräning skulle jag skämmas om jag ser ut sådär i t-shirt, vilket jag i princip kommer göra om jag deffar ner mig...
|
Det där är ingen skam på tre års styrketräning
Nu har du ju fått VÄLDIGT snäll och superbra respons. Ta åt dig av den istället för att sitta och grina. Du har gjort framsteg, du gör fortfarande framsteg. Sluta gnälla börja böja
Senast redigerad av stromming den 2012-12-20 klockan 10:19.
|
|
|
2012-12-20, 10:57
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Citat:
Ja. Sen kan jag acceptera att folk har sina tvivel. Det är inte mer än rimligt med tanke på hur elitidrotten ser ut runtom i världen. Men för att repetera det Kål själv skrev:
Det är precis det som du gör mot mig. Jag hade uppskattat om det upphörde. Inte huvudsakligen för att det är jobbigt utan för att jag faktiskt är odopad.
|
Om det är du på avataren, vet jag inte riktigt vad jag ska tro.
|
|
|
2012-12-20, 11:42
|
|
Banned User
Reg.datum: Oct 2011
|
Citat:
|
Jag har inte anklagat dig på flashback, eller här för den delen.
Det enda jag gör när jag skriver här är att slänga ut trådar som folk sedan får spinna vidare på själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz
bra skrivet Stefan.
|
Kul att du argumenterar på precis samma sätt som jag ironiserade över tidigare
Jag kan ta mig dit jag vill med doping. Jag har alltså ingen anledning att vara avundsjuk.
Citat:
|
Jag har inte anklagat dig. Tycker bara att det är rimligt att jag förblir skeptisk med tanke på att jag inte känner dig. Du har presterat oerhört bra inom sporten, det vill jag inte ta ifrån dig men det vore naivt av mig att lita blint på dina ord.
Citat:
Ursprungligen postat av Johanss0n
Är det allt ryggdunkande som har fått alla dagsformstrådar stängda
|
Det händer en gång i halvåret. Skärp dig lite om du ska lägga dig i.
|
|
|
2012-12-20, 11:49
|
|
Human forklift.
|
Citat:
Det enda jag gör när jag skriver här är att slänga ut trådar som folk sedan får spinna vidare på själv.
Kul att du argumenterar på precis samma sätt som jag ironiserade över tidigare
Jag kan ta mig dit jag vill med doping. Jag har alltså ingen anledning att vara avundsjuk.
Jag har inte anklagat dig. Tycker bara att det är rimligt att jag förblir skeptisk med tanke på att jag inte känner dig. Du har presterat oerhört bra inom sporten, det vill jag inte ta ifrån dig men det vore naivt av mig att lita blint på dina ord.
|
Jag är vore tacksam om du slutar med att använda mitt namn i sådana trådar i fortsättningen.
Senast redigerad av Stefan J den 2012-12-20 klockan 11:57.
|
|
|
2012-12-20, 12:01
|
|
Ett fel närmare rätt
|
Citat:
|
Faktum kvarstår, det är mycket dopinganklagelser men väldigt sällan det faktiskt leder till att någon blir bannad.
De få gånger det faktiskt händer brukar det dessutom vara varningar som pga att användaren redan innan har en massa varningspoäng leder till att de bannas.
|
|
|
|
2012-12-20, 12:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
|
Fast för mig som är nästan helt oinsatt i ämnet och inte hade någon aning om vem Stefan J var innan den här tråden, fick intrycket att det ändå var som att du menade att han var dopad och att moderatorerna på kolozzeum ingick i en konspiration för att skydda honom tillsammans med andra högt uppsatta profiler på forumet.
Självklart ska man få vara skeptisk, men man ska aldrig anklaga eller påstå något som man inte vet någonting om. Med tanke på hur många gånger som Stefan J har testats vid oannonserade tillfällen såväl som vid tävlingssammanhang så är det rimligt att anta att han är ren. Det är ingen som litar blint på Stefan eller någon annan för den delen heller. Det är just därför som han kommer testas även i framtiden. Och så länge som resultaten visar att han är ren så kan vi inget annat än att anta att han faktiskt är ren.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:03.
|

|