Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-08, 20:25   #346
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Reg.datum: Nov 2010
Idag tog jag igen för gårdagens benpass som gick åt pipsvängen.

Ben:
Benpress (bara pålagda vikter):
30kg x20
30kg x12
80kg x12
130kg x8

Lårcurl 3 set

Vadpress 30kg x50 30kg x50 80kg x25

Benspark 3 set

Utfall utan vikt 2 set

Cablecrunches 3 set

Input: Gick bra.

Ska börja satsa mer på kvalitativa set hellre än massa kvantitet. Efter resan som jag förhoppningsvis ska göra om 2 veckor och där jag är borta i 2 veckor (oroa er icke ska gymma där borta oxå ) ska jag börja köra färre övningar per muskelgrupp och färre set, och försöka ta i och sen när det blir jobbigt ska jag ta i när jag tar i ! Typ vikter jag kör 5 reps på idag ska jag köra 12 reps på, om ni fattar :P

Klart slut varulvstjut.
Latissimus Dorsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 21:21   #347
Måsse
It's a curl world.

Måsses avatar

Reg.datum: Sep 2012
bra rygg! särskilt tjockleken tror jag.

- Optiljuset, hobbybyggarens bäste vän
Insta: Mansbb
Citat:
Ursprungligen postat av Halldin Visa inlägg
De verkar inte kunna hantela dopingproblematiken på ett vettigt set
Måsse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 21:32   #348
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Tackar Måsse!
Om det är något jag faktiskt är nöjd över är det ryggen och mina naturligt breda axlar.
Och för att säga något negativt vet jag faktiskt inte, just nu är det dålig definition på ryggen men det är ju en kroppsprocentsfråga. Tycker jag utvecklats rätt jämnt. Men benen skulle kunna varit bättre.
Gammal 2012-10-09, 15:55   #349
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Fortsättning på ovanstående post, jo trots att jag är nöjd känner jag även att brösten kunde varit bättre. Se till att piska på dom, och sedan är mina biceps rätt dåliga. Unikt problem hahah! Då kör vi disco

Dagens pass var rygg och biceps, hade orientering i skolan och var sjukt slut. Valde även att gymma tidigt. Min träningspartner pallade inte trycket och stack hem, men de sket jag i. Gjorde det jag gjorde, och nu i efterhand är jag nöjd. Varje pass ska vara 100% om jag ens ska ha en chans att nå min dröm

Biceps och rygg:

Smala latsdrag 4 set

Marklyft:
50kg x8
50kg x8
50kg x8
90kg x6

Smal rodd superset bred rodd 3 set

3 set pullups

3 set maskinrodd superset latsdrag i maskin

Biceps curl med 5kg platta 3x12 (klar förbättring!)

Biceps curl
12.5kg x6 10kg x6
12.5kg x4 10kg x4
12.5kg x4 10kg x4 6kg x12

Omvänd stångcurl på smithbänk 3x12

Input: Seg, men gick som det skulle gå. Glad

Dagsvikt 72.2 och det syns fan ser inte lika klumpig ut men fortfarande finns det mycket fett.

Dagens jävla bild:

NO FUCKING PUSSIES
Gammal 2012-10-10, 21:11   #350
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Så. hemma nu efter ett tungt bröst och triceps pass ! Fick en skopa ripped freak av en vän, och hade sänkt en power king innan så de fanns energi i överflöd! En jävla massa bengt-press !!!!

Bröst und Triceps:
Rotatorcuffuppvärmning

Bengt-press:
20kg x12
20kg x12
40kg x12
Skulle köra på 40 igen när det bara kickade in, FÖR FAN NU KÖR JAG. La på 15 på varje sida la mig ner och gjorde det jag borde ha gjort de senaste trettielva passen
70kg x1
skulle köra lugn mm2k men vafan nu fortsätter vi
60x6
Okej nu fortsätter vi med mm2k
55kg x3
55kg x3
62.5kg x1
75kg xN
75KG xN

5 set triceps pushdown

5 set fjoll-cross

5 set triceps extension liggandes

Input: Riktigt jävla bra pass.

Enda negativa är att min vänstra traps är spänd som fan just nu men ska stretcha snart

Här är en BDB, första gången jag ber en vän fotografera. Ser mkt bättre ut när det inte är självutlösare för att det blir rätt höjd o allt. Skulderbladen är fortf ihop och poserar åt helvete men äsch.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg image_1349899387739844.jpg (442.8 KB, 69 visningar)
Gammal 2012-10-11, 21:32   #351
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Blev ett bra benpass idag.

Ben

Benpress:
50kg x20
50kg x12
100kg x12
150kg x5

Lårcurl 4 set

3 set benspark högreppare

3 set utfall

Input: Skönt och effektivt pass, lite snack mycket verkstad Benspark är piss för knäna dock så tror jag ska slopa det i framtiden och ersätta med mer benpress/böj. Tänkte köra raka marklyft, men vafan kom på nyss att det glömde jag visst :P
Gammal 2012-10-11, 23:11   #352
chamuyero
På ett helt ny vå

chamuyeros avatar

Reg.datum: Jul 2012
Kapten failure at it again! Snyggt med 70 dock. Hur gick fystestet / när är fystestet?
"jasså, var sprang du?"
"på löpbandet på friskis o svettis, det tredje från vänster"
ni hör hur otroligt dumt det låter
chamuyero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 07:25   #353
Ristretto
Risotto

Ristrettos avatar

Reg.datum: Oct 2009
Sluta köra till failure.

Benspark är knappast dåligt för knäna, det är en jättebra övning för rehabilitering efter knäskada för att få upp explosiviteten i m. vastus medialis som är viktig för slutsträckningen av knäna.

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
Gammal 2012-10-12, 07:30   #354
AronP
Registered User

AronPs avatar

Reg.datum: Feb 2005
I'm loosing faith in you.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 13:22   #355
Morty
Registered User

Mortys avatar

Reg.datum: Aug 2007
Haha varje gång man kollar in denna journal så är AronP missnöjd med LD's something.
Fysioterapeut, triathlet och coach i uthållighetsidrott. Ironman PB: 9:28.
Uthållighetsträning
Uthållighetscoaching
Bilder ur min vardag
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Morty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 14:46   #356
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av chamuyero Visa inlägg
Kapten failure at it again! Snyggt med 70 dock. Hur gick fystestet / när är fystestet?
De vart idag, gjorde hela 7 chins De är 7 mer än förväntat! Var dock pronerade (pullups) och med väldigt smalt grepp. Helt medelmåttiga resultat i allt annat typ jämnfotahopp, tre-steg och harres test (?) och även idioten där jag fick F (IG) hehe.

Citat:
Ursprungligen postat av Ristretto Visa inlägg
Sluta köra till failure.

Benspark är knappast dåligt för knäna, det är en jättebra övning för rehabilitering efter knäskada för att få upp explosiviteten i m. vastus medialis som är viktig för slutsträckningen av knäna.

Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
Yes, skall göra. Ska börja med ett 10 veckors markprogram för att komma upp till 135 så då löser det sig automatiskt. Och i bänken kör jag MM2K och det är de enda två övningarna jag blir för hetsig i ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av AronP Visa inlägg
I'm loosing faith in you.
Kanske bara du är av dieten och de facto inser hur usel jag är
Skämt åsido (eller inte..) så har jag insett att tävling nästa år kommer bli lite skevt, när jag fick den i tanken underskattade jag grovt hur mycket fett jag hade skaffat på kroppen och trodde om jag bulkade till 80 och sen deffade typ 15 kilo skulle hamna på 65. Sanningen är som du sa tidigare att det är imponerande om jag ens hamnar på 62 i tävlingsform.

Summa summarum : Vi får se tills någon vecka innan 31 maj innan licens och blajs ska fixas. Vilket faktiskt är hela 7 månader. I värsta fall tävlar om jag två år och det är inte hela världen

Citat:
Ursprungligen postat av Morty Visa inlägg
Haha varje gång man kollar in denna journal så är AronP missnöjd med LD's something.
Morty i min träningsjournal? Nu blommar löken

Aron har inget dåligt att säga, det är bara den nakna sanningen att man faktiskt är rätt usel och det är bannemej en lyx att ha någon som sköter den sysslan Så de är bara att slita för att bekämpa klenheten.

Idag blir det axlar och vader!

Senast redigerad av Latissimus Dorsi den 2012-10-12 klockan 14:47.
Gammal 2012-10-12, 15:57   #357
AronP
Registered User

AronPs avatar

Reg.datum: Feb 2005
Bra att du inser saker men du fuskar med passen också. Det finns inte halvfart i byggning, det finns full fatt och raket. Du kan inte rada upp pass efter pass där du är osäker. Du ska göra något bra varje pass. Varje pass ska vara det bästa du kört. Inga ursäkter.

Att hoppa mellan program gör ingen lycklig. Speciellt inte styrkelyftsprogram. Hitta något bra och kriga på det. Jag tror jag har ett brutalt liggande om du är beredd att dedikera dig.

Följ min träning här eller genom Facebook, Instagram.
AronP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 16:27   #358
rooz
Legimtimerad flaggstång

roozs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Bra att du inser saker men du fuskar med passen också. Det finns inte halvfart i byggning, det finns full fatt och raket. Du kan inte rada upp pass efter pass där du är osäker. Du ska göra något bra varje pass. Varje pass ska vara det bästa du kört. Inga ursäkter.

Att hoppa mellan program gör ingen lycklig. Speciellt inte styrkelyftsprogram. Hitta något bra och kriga på det. Jag tror jag har ett brutalt liggande om du är beredd att dedikera dig.
This.
Gammal 2012-10-12, 16:45   #359
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Aron läxar upp like a boss!
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-12, 16:49   #360
Latissimus Dorsi
Banned User

Latissimus Dorsis avatar

Citat:

Sir yes SIR!

Hoppa och hoppa, har en klar vision om hur jag kör. Och sedan tycker jag det är kul att försöka lyfta mycket i böj bänk och mark, vilket är ett litet sidospår.

Absolut skicka det via PM så ska jag köra stenhårt på det till punkt och pricka!

Nu ska jag iväg och köra axlar och vader, helvete vad peppad jag är tack Aron!!!!!!

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:48.