2011-12-30, 22:48
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Paret ogillar verkligen två personer, självklart väljer de själva vem de inte vill ha på fest i sitt eget hem.
|
|
|
2011-12-30, 22:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Som Cilia så tror jag att du i slutänden vinner åtminstone självrespekt; hur hade det känts att falla till föga och gå på festen väl vetande att X och Y inte var "goda nog" och du godkände det, liksom.
|
Jo men exakt, det är ju precis där problemet ligger. Visserligen brukar jag själv resonera så också. Folk som inte är "goda nog" får inte vara med i leken. Fast då syftar jag på elaka människor som drygar sig eller är elaka på annat vis som inte får vara med
Shadow:
Du har en poäng, men det beror på hur dagarna innan sett ut också. Om man kommer från sitt livs äventyr en höst så spelar det absolut ingen roll med nyårstrams. Jag kan inte heller påstå att nyår glänser särskilt mycket i mina ögon ändå, men nu är det som det är. Dock har jag väl varit ensam nu ända sedan annandagen och då känns det som att jag vill göra något och då har vi ju ett bra tillfälle nu där man kan träffa folk.
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Paret ogillar verkligen två personer, självklart väljer de själva vem de inte vill ha på fest i sitt eget hem.
|
Ja, men då erbjöd jag mig att "byta hem" till min lägenhet eftersom det här inte handlade om att de skulle bjuda oss på middag eller något. De erbjöd sig bara att vi kunde vara hos dem och då räknar man indirekt med att det inte ska bli något diktatorskap bara för att det är hemma hos en. Hos mig hade det varit diktatorslöst men paret vägrade vara där.
Senast redigerad av Patriarch K den 2011-12-30 klockan 22:51.
|
|
|
2011-12-30, 23:02
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Jo me
Ja, men då erbjöd jag mig att "byta hem" till min lägenhet eftersom det här inte handlade om att de skulle bjuda oss på middag eller något. De erbjöd sig bara att vi kunde vara hos dem och då räknar man indirekt med att det inte ska bli något diktatorskap bara för att det är hemma hos en. Hos mig hade det varit diktatorslöst men paret vägrade vara där.
|
Ens eget hem är ett diktatorskap. De vill vara hemma hos sig, och bjuder in folk som de vill fira med. Du måste prompt sätta dig på tvären och vilja ha med två personer som de inte gillar. Sedan är du så obstinat att du vill förhindra dem att bjuda in någon de gillar till deras eget hem.
Menar inte att hacka, bara sätter mig i parets skor, och hur jag hade resonerat om jag var dem.
|
|
|
2011-12-30, 23:11
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Ens eget hem är ett diktatorskap. De vill vara hemma hos sig, och bjuder in folk som de vill fira med. Du måste prompt sätta dig på tvären och vilja ha med två personer som de inte gillar. Sedan är du så obstinat att du vill förhindra dem att bjuda in någon de gillar till deras eget hem.
Menar inte att hacka, bara sätter mig i parets skor, och hur jag hade resonerat om jag var dem.
|
Det är väl antagligen så de tänker. Hur skulle du i deras ögon resonera kring det där med att de bjöd in Y som ingen av oss andra tycker om med anledningen "Det är min lägenhet, jag bestämmer vilka som ska få vara här"?
Om det var en middagsinbjudan som sagt så hade jag absolut varit med på spelreglerna. Dock är det här något som alla lika gärna hade kunnat göra i en hyrd lokal eller rund en lägereld på lika villkor. Då säger någon lite harmlöst "Äsch, nu har vi suttit här i skogen för länge, vi drar hem till mig? Fast DU får inte följa med, men ni andra får vara hos mig".
Sedan kläcker någon annan "Ja, men om inte han får vara med så tycker jag vi går hem till mig i stället för där får alla vara" varpå de svarar "NEJ! vi ska vara hos mig, men han får inte vara med.."
Det är ungefär så scenariot ser ut. Hade de vid skapandet av eventet sagt något i stil med "Vi kan vara hos mig, men jag vill gärna inte att x...y...z, är det okej?". Då hade jag svarat "Nej, det är inte okej. Därför tycker jag vi är hos mig i stället". Dock blev det aldrig sådär utan det blev direkt "Vi ÄR hos mig och följer mina regler, inga frågor..."
|
|
|
2011-12-30, 23:27
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K
Det är väl antagligen så de tänker. Hur skulle du i deras ögon resonera kring det där med att de bjöd in Y som ingen av oss andra tycker om med anledningen "Det är min lägenhet, jag bestämmer vilka som ska få vara här"?
|
"Det är min lägenhet, jag bestämmer vilka som ska få vara här"!
Paret hade nog bestämmt sig redan innan, att blir det inget vettigt nyårsfirande, så ordnar de en fest. Med "inbjudningar" och "portade" redan bestämt. Det är deras hem, de har redan skött planeringen, de gillar Y och kör helt enkelt över dig. Du har liksom inget att säga till om här, bara gilla läget, eller inte gå dit.
Jag gissar även att de har ganska stor och relevant orsak att inte gilla dina vänner (två högljudda killar som skitar ner och inte kan bete sig?) du vill ta med, medans Y mest är lite störig, och du förstorar Ys (störig oattraktiv tjej som gillar att gräla?) störighet bara för att kunna argumentera emot.
Jag gissar att ifrån ett utifrånperspektiv skulle man betrakta dina två kompisar (som paret inte gillar) som riktiga stolpskott man absolut inte vill ha i sitt hem, och Y som mest en jobbig men harmlös person.
Men nu måste jag sluta, själv måste jag jobba hela jävla nyårshelgen (fyfan sätta katetrar på skrumpna snoppar och framfallsvaginor hela jävla helgen lång, jag hatar hela mänskligheten). Så om jag inte tittar in en liten stund i tråden i morgon, så önskar jag dig en trevlig kväll och ett gott nytt år.
|
|
|
2011-12-30, 23:59
|
|
|
Registered User
|
Kul att höra dina tankar kring det hela. Du har helt rätt i att jag använder hon Z som ett slags "vapen", men det är mest ett principiellt vapen. Jag ogillar henne men jag förhöjde nog ogillandet lite som du säger för att det ska bli ett starkare vapen. Dock gjorde motparten samma sak mot mina 2 vänner. I början var det mer "Nej, fan heller att de kommer in i mitt hus :trollface:" men sedan blev det ett riktigt hat och de förstorade upp hatet väldigt mycket för att kunna fortsätta argumentera.
Mina två vänner är verkligen inga stolpskott. Det är 2 personer som är lugna och fina och de har väl i stort sett varit mobbade och utstötta större delen av livet, i alla fall min barndomskompis. Den ena är lite som salad fingers till beteendet. Lugn och mystisk men charmig. Den andra är lite flummig och gör lite tokigheter, men inget elakt.
Hade det varit två dryga killar som slåss och förstör och är på det viset så hade jag absolut inte ens brytt mig om dem.
|
|
|
2011-12-31, 00:11
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Hade gärna varit själv på nyår, men känner att "forever alone" mätaren har slagit i taket då.
Varför är det så socialt oacceptabelt att dricka i ensamhet?
|
|
|
2011-12-31, 00:13
|
|
|
Delusion of grandeur
Reg.datum: Mar 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av TREX
Hade gärna varit själv på nyår, men känner att "forever alone" mätaren har slagit i taket då.
|
För folk blir sura på att de inte fick vara med i drickandet
|
|
|
2011-12-31, 00:37
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2011
|
Jag ska vara ensam hela dagen och natten eftersom att jag inte har några vänner.
|
|
|
2011-12-31, 00:48
|
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
|
Måste du berätta för så många att du ska dricka i ensamhet då?
|
|
|
2011-12-31, 01:01
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Måste du berätta för så många att du ska dricka i ensamhet då?
|
Nej givetvis inte, men risken finns att någon kommer och knackar på dörren spontant eller ringer på mobilen och svarar man och låter sluddrig lär det nog inte dröja innan folk lagt ihop 1 och 1.
|
|
|
2011-12-31, 01:24
|
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Nej givetvis inte, men risken finns att någon kommer och knackar på dörren spontant eller ringer på mobilen och svarar man och låter sluddrig lär det nog inte dröja innan folk lagt ihop 1 och 1.
|
Det är väl bara att låsa dörren och slå av telefonen om du är orolig för att bli påträffad onykter själv? Om inte jag hade haft planer hade jag ändå dragit över någon öl och istället kikat film. Rätt löjligt att man ska behöva utsätta sig för socialt umgänge för att få tillåtelse att förgifta sin egen kropp.
|
2011-12-31, 01:46
|
|
|
resU deretsigeR
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty South
Jag ska vara ensam hela dagen och natten eftersom att jag inte har några vänner.
|
Äh, vad ska man med vänner till egentligen.
|
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
|
|
|
|
2011-12-31, 02:35
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av David Brent
Äh, vad ska man med vänner till egentligen.
|
|
|
|
2011-12-31, 02:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2010
|
Om ni är ensamma, då kan ni ju alltid säga till er själva - Im not alone, im forever alone.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:12.
|

|