2010-08-27, 16:54
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Grattis till husköpet Skuggan, vad skoj!
|
|
2010-08-28, 15:30
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Läste jag hus?
Då är det dax att vi spikar ett datum för den första och största grillfesten i ditt nya liv!
|
|
|
2010-08-28, 15:44
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa
en vecka kvar i augusti och fortfarande så är de skuggfritt i örebro
|
Jadu, jag vet inte hur jag ska få in det i schemat. Har fått ställt in en träningshelg i Göteborg också som jag hade hoppats på. Hade jag inte rest så förbaskat mkt i jobbet just nu så hade nog ork o motivation varit högre, men jag kommer, var så säker! Det var det här med timeing bara, hmm...
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Fyfan, är glad att jag har så pass få tjänsteresor än så länge. Tufft att pussla med målmedveten träning. Plus att man utsätter sig för skabbiga människor med sjukdomar ja
Spännande med hus!!
Krya på dig nurå! 
|
Tackar!
Mmm, tjänsteresor kan vara skoj, men nu kan man säga att min nya roll på jobbet gör att jag egentligen borde flytta till Linköping. Det tänker jag inte göra. =)
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic
Grattis till huset! Se till att ett biorum blir din största prio
Jag såg en annons på blocket om en lägenhet i Mölndal från en kille som hette Peter. Det var inte du?
|
Haah, biorum finns i tankarna, måste bara reda ut planlösning mm. Sedan måste källaren isoleras först innan jag kan göra ett biorum av det. Kan jag isolera källaren i vinter så blir det biorumsbygge nästa sommar =)
Det var inte jag på blocket nej!
|
|
|
2010-08-28, 15:47
|
|
|
Stark
Reg.datum: Oct 2008
|
Grattis!
|
|
|
2010-08-28, 15:47
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Vad jobbar du med? Lät lagom intensivt.
Och grattis till husägarskap!
|
Jobbar som IT-chef inom försvarsindustrin, men vi håller på och omorganiserar, flyttar verksamheter och outsourcar mm. Så därav blir det lite väl mkt arbete på annan ort.
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Fan va skoj! Jag blev husägare första gången när jag var 22 och var inte riktigt mogen för uppgiften  Nu kan du ju bygga hemmagym ala Trollet också.
Grattis och hoppas besiktningen går vägen.
|
Hoho, nej, när jag var 22 hade jag nog inte heller klarat av det. Jag vet inte om jag klarar det nu heller, men jag lever efter principen att man vet inte vad man klarar av förrän man har provat det. Full fart mot nya utmaningar! Hemmagym finns på önskelistan, men vet inte om jag kan realisera det =)
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
gz  skoj! Vill gärna se vad det är för hus, och hoppas att besiktningen går fint
|
Du är så välkommen o se huset sedan, hähä, ta med blåställ
Får ta besiktningen först o främst o se om husaffären går i lås.
|
|
|
2010-08-28, 15:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Fan vad nice! Du paxar din lägenhet till mig eller? Jag letar nämligen nytt 
|
Haha, det är rusning efter min lägenhet kan jag säga.. jag pratade med hyresvärden och han sa "bli av med den inom ett par veckor? du, inga problem!"... =)
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Härligt när man inte får med halva texten på 2 försök
Vad är det för typ av hus och är det långt ut på vischan? Grattis iaf! Husköp och föräldraskap är väl några av de större händelserna i livet så åtminstone en milstolpe har du avklarad nu 
|
Det är enplansvilla med liten källardel, garage, carport, gäststuga mm. Det är ett rätt litet hus, men ändå rätt fräscht. Ska se vad besiktningen säger först dock, men visst är det en milstolpe.
Egentligen hade jag velat träffa dam först och skaffa hus sedan, men nu skiter jag i kvinnfolket, tar mig med kattjäveln och sätter mig o tjurar ensam på landet istället
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Oooosh! Skuggan goes HUS, äntligen! Gratz!
|
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao
Grattis till husköpet Skuggan, vad skoj! 
|
Haha tackar hörrni... får se om besiktningen går bra först o så.. är en process det här med husköp och det är långt ifrån klart =)
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Läste jag hus?
Då är det dax att vi spikar ett datum för den första och största grillfesten i ditt nya liv!
|
Hahaha, ja, det är klart vi ska grilla in kåken.. dock helst inte bränna ner den. :P
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Grattis!
|
thanks!
|
|
|
2010-08-28, 15:57
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Rygg o biceps med skånskt kraftpaket!
Målsättning: Kontakt, efter bästa förmåga pga förkylning
Motivation: Joro, frustrerande o bara vara hemma o vila o vara sjuk
SUMMERING:
Blev lite hopp o lek på gymet idag iaf. Hade egentligen bestämt mig för att bara vila och ta det lugnt pga förkylningen, men kände mig sjukt rastlös och frustrerad då jag verkligen ville träna denna helg. Dessutom skånskt koloitiskt finbesök i staden, kunde ju inte missa o tvåla till Jörgen i lite bicepsövningar liksom.
Blev lastdrag framför nacken, stångrodd, lastdrag bakom nacken supersettat med enarms rodd i hiss, hantelrodd, stångcurl i böjrack (skulle ha fotat en viss kolo-moderator som ockuperade böjracket o bicepscurlade hähä), koncentrationscurls typ 80 reps eller vad fan det nu var per set....
Skrev inte ner några vikter o minns inte så mkt vad jag körde, men körde tog det rätt "lugnt" och fokuserade på kontakt o pump idag. Diverse bassningar också, typ "ryck inte igång vikten, tänk på ryggen, håll här, gör så, sträck där" haha...
Jörgen blev iaf riktigt svettig och såg totalt slutkörd ut, medan jag var rätt torr och gick knappt trött från gymet. 
Nu när jag kom hem så fick jag värsta nysattacken och nu börjar jag tro att jag har en 10-literstank med snor innanför skallbenet. Innan träningen var jag dock rätt pigg tyckte jag. Får se hur man mår imorgon. Antingen är jag frisk, eller så är jag ännu mer förkyld. Eller så är jag bannad från kolo och en viss moderator är förkyld.
|
|
|
2010-08-28, 16:27
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Rygg o biceps med skånskt kraftpaket!
Målsättning: Kontakt, efter bästa förmåga pga förkylning
Motivation: Joro, frustrerande o bara vara hemma o vila o vara sjuk
SUMMERING:
Blev lite hopp o lek på gymet idag iaf. Hade egentligen bestämt mig för att bara vila och ta det lugnt pga förkylningen, men kände mig sjukt rastlös och frustrerad då jag verkligen ville träna denna helg. Dessutom skånskt koloitiskt finbesök i staden, kunde ju inte missa o tvåla till Jörgen i lite bicepsövningar liksom.
Blev lastdrag framför nacken, stångrodd, lastdrag bakom nacken supersettat med enarms rodd i hiss, hantelrodd, stångcurl i böjrack (skulle ha fotat en viss kolo-moderator som ockuperade böjracket o bicepscurlade hähä), koncentrationscurls typ 80 reps eller vad fan det nu var per set....
Skrev inte ner några vikter o minns inte så mkt vad jag körde, men körde tog det rätt "lugnt" och fokuserade på kontakt o pump idag. Diverse bassningar också, typ "ryck inte igång vikten, tänk på ryggen, håll här, gör så, sträck där" haha...
Jah blev iaf riktigt svettig och såg totalt slutkörd ut, medan Jörgen var rätt torr och gick knappt trött från gymet. 
Nu när jag kom hem så fick jag värsta nysattacken och nu börjar jag tro att jag har en 10-literstank med snor innanför skallbenet. Innan träningen var jag dock rätt pigg tyckte jag. Får se hur man mår imorgon. Antingen är jag frisk, eller så är jag ännu mer förkyld. Eller så är jag bannad från kolo och en viss moderator är förkyld. 
|
Jag ändrade lite så att vi kom närmare sanningen.
Men du kämpade ju på bra. Visst var det kul.
Vi kommer och fikar imorgon. Om du kan röra dig alltså.
|
|
|
|
2010-09-05, 15:15
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Update + bröst/triceps
SUMMERING:
Över en veckas förkylning nu och därmed rekord på de senaste 10 åren. Jag brukar ALDRIG vara sjuk mer än max 2-3 dgr om man ser till mitt vuxna liv. Den här förkylningen eller vad det nu är har parkerat i lungorna + i kranen och producerar slem/snor/hosta.
Har legat lågt i veckan och försökt vila bort skiten, utan resultat. Idag fick det bli bröst/triceps i varje fall. Puls och blodtryck gick upp i taket direkt och lungorna var som gjorda av asbest. Kan beskrivas som en fet astmaattack typ, verkligen kändes hur jag gick på halvkapacitet för varje andetag, fick i mig för lite syre vilket drev upp puls/blodtryck och sänkte min styrka deluxe.
Lutande hantelpressar på 35 kg var jobbigt liksom... gah. Hoppas verkligen jag blir kvitt den här skiten nu, sitter det i några dagar till så måste jag hämta antibiotika och det har jag inte ätit sedan jag var 12 år eller ngt, hmpf.
I övrigt är livet fullt av händelser just nu, men än så länge har jag inga besked om något. Kärleken är väl det enda jag har rett upp och fått överstökat, medan jobb, boende och ekonomi fortfarande hänger i luften och jag har absolut ingen aning om hur mitt liv ser ut om en månad ännu. Kommande 10-14 dagar kommer ge många av de svar jag söker för att få balans i livet igen.
|
|
|
2010-09-05, 15:18
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Planen framåt är för övrigt att lägga om träningen till det upplägg jag hade i våras under och kring deffen. Det var ett upplägg som gav mig mycket goda resultat överlag och som var optimalt utifrån mina personliga förutsättningar.
Släpper förkylningen nu bara så jag får tillbaka flåset, så är det dags för F5-testet igen för att se hur jag ligger till. Just nu känns det mest bara pessimistiskt med tanke på sjukdomen och med tanke på hur tungt allt känns på gymet nu, men NÅGOT borde jag i varje fall lyckas ha höjt sedan förra testet hoppas jag.
Jag har lite andra spörsmål också. Imorgon får jag div besked och kommer därefter ta beslut om jag ska byta gym eller inte. Jag kommer sakna sportlife deluxe om jag nu måste byta gym  
Senast redigerad av shadowfire den 2010-09-05 klockan 15:20.
|
|
|
2010-09-06, 09:36
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
En stilla reflektion, och jag har säkert fel, men byter du inte upplägg väldigt ofta?
Du kanske kör Power Confusion Training?
Det där passet är btw long overdue.
|
|
|
2010-09-06, 09:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Forumet har varit lite tråkigt när du inte kunnat underhålla journalen
|
|
|
2010-09-06, 20:27
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
En stilla reflektion, och jag har säkert fel, men byter du inte upplägg väldigt ofta?
Du kanske kör Power Confusion Training?
Det där passet är btw long overdue.
|
haha, jag provade ju ett nytt upplägg nu som jag inte trivs med, så varför fortsätta med det? Istället går jag tillbaka till något jag körde med i 14 veckor och trivdes med, så jag räknar med att köra 12-14 veckor med samma upplägg igen nu. SÅ ofta byter jag inte upplägg, men det är kul o experimentera.
Dessutom byter jag ju fullständigt inriktning nu, från att ha tränat för hypertrofi som huvudmålsättning, så kommer jag nu primärt träna för styrka (vilket jag också gjorde under dieten för styrkeretention). Back to basics typ.
Citat:
Ursprungligen postat av Adama
Forumet har varit lite tråkigt när du inte kunnat underhålla journalen 
|
|
|
|
2010-09-06, 20:33
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Rygg/biceps
SUMMERING:
Idag har hostan nått sin kulme tror jag. Länge sedan jag hade sådan torrhosta som jag har nu och börjar jag väl hosta så håller jag på tills jag ser stjärnor. Känner mig inte sjuk alls, är bara tröttsamt med hostan.
Körde ett snabbpass ikväll bara för att rensa tankarna lite mm. Samma som igår, svårt att andas, svårt att syresätta kroppen riktigt. Strikta stångroddar på 70 kg kändes tunga. Latsdragen bakom nacken kändes dock lätta idag, gudars vet varför. Dessutom tyckte jag att jag såg större ut i spegeln. Låt mig gissa, gårdagens (och dagens) svullande av kebabtallrik + blåbär/hallonpaj med decilitervis med vaniljsås gav mig trökket deluxe?
I övrigt har jag varit på husbesiktning idag och ska ikväll/imorgon fatta beslut om jag ska bli husägare eller ej. Det lockar samtidigt som det skrämmer mig, har nog aldrig haft sådan här ångest någonsin förr.  
|
|
|
2010-09-06, 21:20
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Stort beslut, men det är trots allt "bara" hus och pengar det rör sig om. Blir det inte rätt så gör man om det.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.
|

|