Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-28, 12:24   #181
porja
Registered User

porjas avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Med risk för att bli tjatig. Men kan inte släppa denna valfilm. Det är ju sjukt hur dumma SD egentligen är då man publicerar denna. Jag menar SD var påväg att bli ett rumsrent nationellt alternativ som kunde locka till sig unga som fått stryk på gatan, äldre som drömmer om fornstora folkhems dagar, moderata försvarsvänner, vanligt folk som skräms över oroligheterna i förorten osv osv. Detta sumpar man genom att ta partiet 20 år tillbaka till ett ljustbrunt alternativ. Kanske det var bäst så att partiet visade sitt rätta jag innan svenska folket röstade in dem i riksdagen. Jag vågar de facto påstå att den säkra 5% har blivit en säker 3,5%. Bra gjort SD!
Expressen uttrycker även sig bra: http://blogg.expressen.se/opinionsbloggen/
Vad duktig du är om SD och dina procentgissningar, jätte duktig
porja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 12:29   #182
Mindek
Registered User

Mindeks avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Expressen uttrycker även sig bra: http://blogg.expressen.se/opinionsbloggen/
Expressen:

"Något annat var knappast att vänta. Filmen är så groteskt rasistisk att Joseph Goebbles hade hoppat jämfota av förtjusning om han sett den."

Groteskt rasistisk? Goebbles och nazism? Vore bra om folk fick lite perspektiv på saker och ting...
Mindek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 12:36   #183
burre
Registered User

burres avatar

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Om de påstått våldtäktsbebägna utlänningarnas beteende kan förklaras från deras kulturella olikhet undrar ju då vän av ordning vad som i såna fall driver de alldeles förskräckligt många våldtäktsmännen från den mest homogena gruppen, nämligen de etniska svenskarna? Jag är nämligen extremt tveksam till att bunta ihop folk från Latinamerika med araber eller koreaner.
Vad driver svenska män som våldtar? De bör nämligen enligt logiken i den här tråden vara väl införstådda med svensk kultur och värderingar.
Jag är fortfarande lite på det oklara om du/ni förstått vad överepresentation betyder. Vilken t.ex är 27ggr för nordafrikaner (jämfört med svenskar). Svenska våldtäktsmän ett svenskt problem men marockanska sådana är det inte. Eller snarare, borde inte vara det.
Att svenskar beter sig illa är INTE ett motargument till att man inte bör låta invandrare bete sig (mer) illa.

Alla invandringsproblematiska frågor är ju lönlöst att diskutera med dig då du (väl?) inte ens tycker att det finns ett problem. Diskussionsunderlaget blir ju onekligen lite tunt.
"it´s time you backed a winner for once, my chocolate friend"
burre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 12:41   #184
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av burre Visa inlägg
Jag är fortfarande lite på det oklara om du/ni förstått vad överepresentation betyder. Vilken t.ex är 27ggr för nordafrikaner (jämfört med svenskar). Svenska våldtäktsmän ett svenskt problem men marockanska sådana är det inte. Eller snarare, borde inte vara det.
Att svenskar beter sig illa är INTE ett motargument till att man inte bör låta invandrare bete sig (mer) illa.

Alla invandringsproblematiska frågor är ju lönlöst att diskutera med dig då du (väl?) inte ens tycker att det finns ett problem. Diskussionsunderlaget blir ju onekligen lite tunt.
Hur ska man lösa problem när man inte ens kan få vänstergänget att se att det finns bekymmer? Att barn begår väpnade rån, mord, misshandel, bränder. Det vill Ohly lösa med fritidsgårdar. Hade inte ämnet varit så allvarligt så hade jag garvat. Diskussionen borde verkligen inte handla OM det finns allvarliga problem eller ej. Det borde naturligtvis handla om hur man kommer tillrätta med det. Att det finns sjuka infödda svenskar gör ju verkligen inte saken bättre ur någons synvinkel.Jag förstår inte ens varför man bemödar sig att skriva om det?

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 12:46   #185
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av burre Visa inlägg

Det är ju faktiskt SD som tycker det är den största frågan inför valet, att det finns extremt många svenskar som våldtar och att de har svenska värderingar och bakgrund talas det tyst om. Det är liksom inget problem. Lite väl genomskinligt.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 12:54   #186
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av BillyButt Visa inlägg
Varför tror du det?

Inget nytt kom fram i den här filmen.

Vad grundar du det på?

Tycker du på allvar att artikeln ger en rättvis bild av filmen?

Är inte det här en överdrift?

Var det några barn med i filmen? På vilket sätt framställs invandrarkvinnorna som "äckliga undermänniskor"?
1 och 2. Som jag skrev. Från att ha börjat framstå som ett rumsrent nationellt alternativ så drog man sig tillbaka i det småbruna träsket. Jag tror man får svårt att locka till sig moderata/liberala patrioter med rent rasistiska utspel.

3. Artikeln försvarar jag inte på nåt annat sätt än att den tycker att filmen är rasistisk en åsikt jag delar. Att artikeln i sina gemförelser går till överdrift försvarar jag ej.

Sen får jag sammanfatta mina åsikter om detta med SD osv. Jag skulle kunna rösta på ett parti som kräver:
- Kräver hårdare tag mot brottslighet
- Stärker försvaret
- Månar om de äldre
- Vill skapa en nationalkänsla
- Är för en assimilationspolitik gällande invandring
- Månar om individens rätt att utveckla sig inom lagens ramar och månar om människans liak värde

Detta står SD för i sitt liberalaste timmar. Men då man riktar sig mot enskilda individer, grupper och religioner med negativa åsikter så är man i mina ögon en främsligsfientlig, och då kan jag inte stöda nåt liknande och jag anser att SD i.o.m denna film och diverse uttalanden går över gränsen och skyller allt på en folkgrupp.

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 12:59   #187
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Hur ska man lösa problem när man inte ens kan få vänstergänget att se att det finns bekymmer? Att barn begår väpnade rån, mord, misshandel, bränder. Det vill Ohly lösa med fritidsgårdar. Hade inte ämnet varit så allvarligt så hade jag garvat. Diskussionen borde verkligen inte handla OM det finns allvarliga problem eller ej. Det borde naturligtvis handla om hur man kommer tillrätta med det. Att det finns sjuka infödda svenskar gör ju verkligen inte saken bättre ur någons synvinkel.Jag förstår inte ens varför man bemödar sig att skriva om det?
Vänstergänget? Det är inte särskilt mycket annorlunda hos Alliansen. Kanske dumt att kritisera partier man tänkt rösta på?

Sen är det givetvis ingen som vill hålla med SD, eftersom det inte enbart innebär att man erkänner problem, utan per automatik håller med i alla SD:s överdrifter.

I övrigt borde man diskutera mycket mer konkret vilka praktiska problem det finns för varje invandrargrupp, istället för att generalisera. Detta gör både invandringsvänliga och invandringsfientliga partier. Kan dock delvis förstå att det skulle kunna vara lite känsligt kritisera en svår-integrerad grupp som t.ex. somalier.

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 13:03   #188
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Filmen rasistisk?

Hur ser ni rasen/hudfärgen på de burkaklädda?

Eller det rasistiska kanske är att den vita tanten som porträtteras som så långsam (få vita sprinters i toppen).
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 13:06   #189
Baan
Registered User

Baans avatar

Reg.datum: Apr 2004
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Filmen rasistisk?

Hur ser ni rasen/hudfärgen på de burkaklädda?

Eller det rasistiska kanske är att den vita tanten som porträtteras som så långsam (få vita sprinters i toppen).
Främlingsfientlig kanske är ett bättre ord. Jag har inte sett filmen och har ingen åsikt men det är nog det som avses. Alla mår bra?

@Twitter
Baan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 13:07   #190
Rataxes
Registered User

Rataxess avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Att barn begår väpnade rån, mord, misshandel, bränder. Det vill Ohly lösa med fritidsgårdar. Hade inte ämnet varit så allvarligt så hade jag garvat.
Så hur tycker du att man ska lösa det problemet?
Rataxes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 13:10   #191
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

rasistisk / främlingsfientlig.

Gammal 2010-08-28, 13:32   #192
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell

130kg finsk sisus avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
Utan att dela några som helst patriotiska värderingar måste jag ändå instämma. Från ett medialt perspektiv måste det här vara en dikeskörning. Smaklöst och förutsägbart
Tack för att du höll med mej, troligtvis första och enda(?) gången?

Annars så måste jag fråga att varför hyser man itne patriotiska känslor? Vill inte alla sitt land väl? Patriotism betyder inte rasism eller främlingsfientlighet.

Gammal 2010-08-28, 13:35   #193
BillyButt
14 Tum slak.

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
1 och 2. Som jag skrev. Från att ha börjat framstå som ett rumsrent nationellt alternativ så drog man sig tillbaka i det småbruna träsket. Jag tror man får svårt att locka till sig moderata/liberala patrioter med rent rasistiska utspel.
På vilket sätt är filmen rasistisk?

Citat:
3. Artikeln försvarar jag inte på nåt annat sätt än att den tycker att filmen är rasistisk en åsikt jag delar. Att artikeln i sina gemförelser går till överdrift försvarar jag ej.
Varför skrev du att den var bra då?

Citat:
Detta står SD för i sitt liberalaste timmar. Men då man riktar sig mot enskilda individer, grupper och religioner med negativa åsikter så är man i mina ögon en främsligsfientlig,
Det är alltså främlingsfientligt att tycka att det är fel att stena kvinnor till döds för äktenskapsbrott?

Citat:
och då kan jag inte stöda nåt liknande och jag anser att SD i.o.m denna film och diverse uttalanden går över gränsen och skyller allt på en folkgrupp.
Definera "allt" och vilken folkgrupp pratar du om?
BillyButt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 13:38   #194
Wintermute
Registered User

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Det är ju faktiskt SD som tycker det är den största frågan inför valet, att det finns extremt många svenskar som våldtar och att de har svenska värderingar och bakgrund talas det tyst om. Det är liksom inget problem. Lite väl genomskinligt.
De säger ganska tydligt på hemsidan och i debatter att men vill ta krafttag mot borttsligheten, det tolkar jag som att man riktar sig mot alla som begår brott i sverige.

De lösningar Jimmy presenterade i debatten med Gudrun är förstås också bara sådant som riktar sig mot invandrare?

Jag tror ingen från SDs håll säger emot dig ang att svenskar också våldtar, men man vill belysa att invandrare är överrepresenterade. Är inte detta ett problem? Och löser man problem genom att blunda för dessa?
Wintermute är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-28, 13:50   #195
Vinter
Lagom

Vinters avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Wintermute Visa inlägg
De säger ganska tydligt på hemsidan och i debatter att men vill ta krafttag mot borttsligheten, det tolkar jag som att man riktar sig mot alla som begår brott i sverige.

De lösningar Jimmy presenterade i debatten med Gudrun är förstås också bara sådant som riktar sig mot invandrare?

Jag tror ingen från SDs håll säger emot dig ang att svenskar också våldtar, men man vill belysa att invandrare är överrepresenterade. Är inte detta ett problem? Och löser man problem genom att blunda för dessa?
Det är ingen i det politiska etablissemanget som blundar för problemen. Men det finns frågor man prioriterar först som Jobb och Ekonomi som tenderar att lösa en stor del av följd problemen. Fixar man jobb till ungdomar, kommer många av problemen med skadegörelse och gäng att försvinna.

Resterande politik i SD är vad man kan förväntas sig av ett konservativt kristendemokratiskt parti. Polis, traditioner, etik och moral. Jag tror däremot det behövs nytänkande för att lösa problemen, inte plåstra på såren.

Ungdomar är dubbelt så utsatta av lågkonjunkturen, varför riktar man sig då in i en debatt som handlar om flyktingar vs invandrare? Det är inte direkt en korrekt verklighetsbild.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:45.