2008-11-28, 21:10
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Här köttas det på bra! Het form, helt klart.
Fasen vad med set du kör i marken då. Blir du inte nöjder? Måste bränna lite skönt iaf.
|
|
|
2008-11-28, 21:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
du har inte bara grym presstyrka, dragstyrkan är mycket bra den också!
|
2008-11-29, 00:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pzorz
Här köttas det på bra! Het form, helt klart.
Fasen vad med set du kör i marken då. Blir du inte nöjder? Måste bränna lite skönt iaf.
|
Vill utvecklas i marklyft,känner mig som en nybörjare och försöker lägga lite extra krut på det..Visst tar det gött
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
du har inte bara grym presstyrka, dragstyrkan är mycket bra den också!
|
Den har blivit mycket bättre sen jag började fokusera mera på rygg övningar..Vore kul och kunna dra lika mycket som dig i marklyft,får lägga in det som ett av mina mål 2009.
Kul att ni skriver och kommenterar lite här
|
|
|
2008-11-30, 09:55
|
|
|
Registered User
|
2008-11-29 Lördag
Bröst
Bänkpress
4x110kg
4x130kg
4x140kg
4x145kg
1x150kg
Kom ner snett på 150kg och fick ont i armbågen..var helt omöjligt att lyfta mer idag,så jag avbröt träningen..Men nu idag (söndag) så känns armbågen bra..Men bättre och ta det säkre före det osäkra tycker jag..Vill inte åka på någon tung skada så man blir borta flera veckor..Ska ner och köra lite ben idag..sen blir det lite vila ett par dagar.
|
|
|
2008-11-30, 13:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Redhousepainter
2008-11-29 Lördag
Bröst
Bänkpress
4x110kg
4x130kg
4x140kg
4x145kg
1x150kg
Kom ner snett på 150kg och fick ont i armbågen..var helt omöjligt att lyfta mer idag,så jag avbröt träningen..Men nu idag (söndag) så känns armbågen bra..Men bättre och ta det säkre före det osäkra tycker jag..Vill inte åka på någon tung skada så man blir borta flera veckor..Ska ner och köra lite ben idag..sen blir det lite vila ett par dagar.
|
Fan vilken osis! Du får ta att ryta åt ngt på gymmet att passa dig när du håller på leka med så tunga vikter!
Säkert inget allvarligt, eller hur känns de nu i efterhand när du har blivit kall & så?
|
|
|
2008-11-30, 14:01
|
|
|
Registered User
|
2008-11-30 Söndag
Ben
Lite tyngd av bakslaget igår med armbågen så var jag sugen på lite seriös benträning idag..Men armbågen känns riktigt bra idag så det var nog bara en tillfällig överbelastning..Känns som jag tog rätt beslut igår att avbryta i alla fall..Nu till dagens träning..detta drog man i sig före passet
*M5 
*EsaPro
*Reload
*Multivitaminer
*Omega3
Knäböj
5x100kg
5x130kg
5x140kg PB
6x140kg PB
kunde köra dem djupa utan att tappa kontroll,benen börjar på att kännas stabila nu..Ska nog prova snart och gå på lite tyngre doningar
Knäböj med stången framför
8x60kg
8x60kg
Var jättelätt men har aldrig kört denna förut så det var problem med tekniken..Måste hitta ett bra sätt att lägga stången på så jag kan köra på med tyngre vikter..för denna övningen har helt klart potential
Benpress i maskin
10x190kg PB
9x190kg
Det var så att benen skakade efter 10an ..jäklar vilket tryck jag fick i låren..
Vader i benpress maskinen
15x190kg
20x190kg
Körde fler övningar också för vaderna,lite stående vadpress ett ben i taget..Mjölkade ur det sista ur den muskeln med det
Baksida lår liggande i maskin
10x50kg
9x50kg
Magmaskin,Fällkniven
14x70kg PB
9x70kg
Magmaskinen
15x60kg
Ska köra lite mera mage vid axelpasset på tisdag..vart nästan lite snurrig på sista setet i magmaskinen..Har inte fått i mig någon riktig mat än idag..Var nog kolhydraterna som tog slut Efter passet blev det
*R3
*Makaroner & köttbullar
Blir nog och dra i sig en protte drink senare också..känner att benen behöver extra boost idag..Imorgon vilodag..
|
|
|
2008-12-02, 13:18
|
|
|
Lever på gamla meriter
Reg.datum: May 2008
|
Nice benpass! ska iväg o mosa lite ben om några timmar, har jag något o sikta mot
Ps. jag har kopierat din avatar, hoppas det inte gör nått
|
2008-12-02, 16:18
|
|
|
Registered User
|
2008-12-02 Tisdag
Axlar
Det snöade för fullt här i dalarna idag så vi kunde inte jobba på taket idag..Så det blev en tidig hemgång och det tackar man alltid för ..Käkade lite fullkornspasta + spenat och ostsås idag en 3 tim före passet..Strax före passet blev det
*M5
*EsaPro
*Multivitaminer
*Omega3
*Reload
Militärpress sittande med stöd,ned på bröst
5x90kg
5x90kg
4x100kg PB+2
2x105kg PB+1
Går ner med stången nästan till bröstet,ungefär i höjd med struphuvudet..Känns bäst i axlarna då..Det riktiga djupet får jag med hantlarna ändå,tycker det bara känns stressande på axlarna när man går ända ner på bröst när man sitter ned med stöd..Om jag kör stående militärpress så får man inte samma problem då man kan trycka fram bröstkorgen när man går ned med stången.
Traps,stångshrugs
10x120kg
6x160kg
10x200kg PB+4
5x210kg PB
Hantelpress sittande med stöd
9x41kg/hantlar
Vågade inte köra denna övning fullt ut då jag är rädd för att armbågen ska göra ont när jag kickar upp hantlarna..fick räcka med ett enkelt set här idag..
Baksida axlar,liggande på en snedbänk med hantlar
10x10kg
10x10kg
Hantlar framåt
10x10kg
10x10kg
Baksida axlar i pecmaskin
10x65kg
Traps,drag till haka med V handtag
8x50kg
8x65kg PB+2
5x70kg PB
Formen håller i sig,har ett enormt tryck i kroppen och inget känns för tungt..Just nu är det riktigt roligt med träning ...Är mest rädd för att skada mig när jag pressar kroppen så här hårt..Så jag försöker lyssna på kroppen och tar det lugnt med de övningar som kan förvärra eller ge mig en skada..Ligger på ett litet överskott i kalorier nu,men vikten har legat ganska konstant nu på 108-109 kg..Efter nyår ska jag gå ned under 100kg..Har det som mål först och främst..Men mer om det senare..nu ska det byggas rejält i 4 veckor först..
|
|
|
2008-12-02, 19:44
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av martikainen
Nice benpass! ska iväg o mosa lite ben om några timmar, har jag något o sikta mot
Ps. jag har kopierat din avatar, hoppas det inte gör nått 
|
Hehhe klart det inte gör nått  Tror inte jag har patent på en rygg bilds avatar
|
|
|
2008-12-02, 19:48
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Militärpressar, sittande med stöd
2x105kg
4x100kg
|
Du. Är. Tokig.
|
|
|
2008-12-02, 19:55
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Flickan
Du. Är. Tokig. 
|
Kul att du tittade in
Jo,är alltid tokig på gymmet annars kan man ju inte lyfta tungt om man vet om det..
|
|
|
2008-12-02, 19:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Flickan
Du. Är. Tokig. 
|
+1. Det där är sjuka vikter över huvudet.
|
2008-12-02, 20:00
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spader
+1. Det där är sjuka vikter över huvudet.
|
105 kg var inte så tungt heller..kan nog pressa mera med passare ..Inte så skoj att vara själv på gymmet och köra militärpress sittandes..
Fan va kul att folk skriver lite här
|
|
|
2008-12-03, 16:16
|
|
|
Registered User
|
2008-12-03 Onsdag
Armar
Snöade och regnade om vartannat hela dagen på jobbet så vi fick åka hem tidigare idag med..Vilket bäddade för ett eftermiddags pass 
Bestämde mig tidigt att jag skulle köra fler reps idag och lättare vikter,vilket kommer naturligt med fler reps.. (smart micke..smart) Hursomhelst vill jag spara på armbågen,känner att det gnor i den ibland och den är inte helt 100%..Nu till vad man drog i sig före passet..
*M5 (kan man gifta sig med en produkt så hade jag gjort det)
*Reload
*EsaPro
*Multivitaminer
*Omega3
*Pasta med broccoli och kyckling
Biceps,curlstång stående
10x40kg
10x40kg
8x60kg
8x60kg
Vågade inte dra på mer vikter utan körde väldigt strikt istället..
Biceps,rakstång med smalt grepp
12x40kg
10x40kg
Biceps,vajer med en hand och stöd
8x30kg
8x30kg
8x30kg
Tok strikta,tog en halv eftermiddag att gå ner till ursprungsläget..fick pump så ådrorna ville sprängas..
Triceps,stående pushdowns
14x50kg
14x50kg
14x50kg
Lika här,sakta och fina med grym pump..kändes kanon i armbågen också.
Triceps,hantelbakom nacken
12x16kg
6x21kg
Magmaskin
30x40kg
26x40kg
Magmaskin,fällkniven
20x35kg
20x35kg
Trodde jag skulle spy ett tag där,körde med lite vila och fokuserat.
Skönt pass där armarna riktigt svällde upp av en grym pump,var länge sen jag fick sådan pump rent generellt över hela armarna..Vet att Trück var bra på det med..men M5an är snäppet värre..Sen kändes armbågen helt ok och jag kan nog gå på för fullt nästa pass igen utan att det ska kännas..Ska nog ta det lite lugnt dock i bänkpressen nästa gång,var där jag kom snett ned på 150kg och fick nog en liten vridning i armbågen..ska köra på en mindre vikt och känna efter på tekniken,är ju lätt man fuskar med den när det blir tungt.
|
|
|
2008-12-03, 16:27
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Redhousepainter
2008-12-03 Onsdag
Armar
Snöade och regnade om vartannat hela dagen på jobbet så vi fick åka hem tidigare idag med..Vilket bäddade för ett eftermiddags pass 
Bestämde mig tidigt att jag skulle köra fler reps idag och lättare vikter,vilket kommer naturligt med fler reps.. (smart micke..smart) Hursomhelst vill jag spara på armbågen,känner att det gnor i den ibland och den är inte helt 100%..Nu till vad man drog i sig före passet..
*M5 (kan man gifta sig med en produkt så hade jag gjort det)
*Reload
*EsaPro
*Multivitaminer
*Omega3
*Pasta med broccoli och kyckling
Biceps,curlstång stående
10x40kg
10x40kg
8x60kg
8x60kg
Vågade inte dra på mer vikter utan körde väldigt strikt istället..
Biceps,rakstång med smalt grepp
12x40kg
10x40kg
Biceps,vajer med en hand och stöd
8x30kg
8x30kg
8x30kg
Tok strikta,tog en halv eftermiddag att gå ner till ursprungsläget..fick pump så ådrorna ville sprängas..
Triceps,stående pushdowns
14x50kg
14x50kg
14x50kg
Lika här,sakta och fina med grym pump..kändes kanon i armbågen också.
Triceps,hantelbakom nacken
12x16kg
6x21kg
Magmaskin
30x40kg
26x40kg
Magmaskin,fällkniven
20x35kg
20x35kg
Trodde jag skulle spy ett tag där,körde med lite vila och fokuserat.
Skönt pass där armarna riktigt svällde upp av en grym pump,var länge sen jag fick sådan pump rent generellt över hela armarna..Vet att Trück var bra på det med..men M5an är snäppet värre..Sen kändes armbågen helt ok och jag kan nog gå på för fullt nästa pass igen utan att det ska kännas..Ska nog ta det lite lugnt dock i bänkpressen nästa gång,var där jag kom snett ned på 150kg och fick nog en liten vridning i armbågen..ska köra på en mindre vikt och känna efter på tekniken,är ju lätt man fuskar med den när det blir tungt.
|
Fint pass, hehe "vågade inte mera än 60kg" i bicepscurl!! Haha du är en liten bamsebjörn du
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:13.
|

|