Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Känns det okej för dig om din partner ligger sked med någon annan?
Ja 17 4.82%
Nej 336 95.18%
Antal röster: 353. Du får inte rösta i den här omröstningen

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-06, 14:19   #136
Snafu
Registered User

Snafus avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av birra_peroni Visa inlägg
När och hur användes Fuck-tvåa, orkar inte läsa alla posts :P
Mangs som skrev det, iofs i en annan tråd. I mix and mash liksom bah!
Gammal 2008-02-06, 14:28   #137
D Andersson
Registered User

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Bra och elak edit där, hörru.
Vad får dig att tro att jag är ytlig?
Jaa vad kan det vara..? Det är helt enkelt inte trovärdigt att du skulle ha snygga tjejkompsiar som du inte är attraherad av, varför dras du till dem och blir kompis med dem från första början tror du? Vidare, de tjejkompisar du har som du ligger sked med, har du frågat om de ser det som något man enbart gör med sin partner? Med tanke på att 95% av de som svarat här inte tycker det är ok med ngn annan än sin partner så lär det ju vara samma förhållande med dina tjejkompisar. Tycker du det är schyst mot din flickvän eller tjejkompisens ev. pojkvän, eller är tjejkompisarna singlar? Fortsätt diskussionen med Motorbreath, han är inne på rätt spår.

Citat:
Visst, vill inte ni skeda med folk gör inte det. Men kalla folk som gör det för omogna.. jahapp?
Det handlar inte om att skedning i sig är omoget, det handlar om huruvida det är ok att ligga sked med någon som inte är ens partner. Sen är det så enkelt att förhållanden mellan två 15-20åringar inte är samma sak som förhållanden mellan två 35-40 åringar. Finns givetvis undantag men generellt är det så.

Senast redigerad av D Andersson den 2008-02-06 klockan 14:30.
D Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 14:30   #138
birra_peroni
Registered User

birra_peronis avatar

Reg.datum: Jun 2007
Varför är det helt enkelt inte troligt att man kan ha snygga tjejkompisar UTAN att vara attraherade av dom? Låter himla konstigt ..
birra_peroni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 14:31   #139
Damonk
Registered User

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av birra_peroni Visa inlägg
Varför är det helt enkelt inte troligt att man kan ha snygga tjejkompisar UTAN att vara attraherade av dom? Låter himla konstigt ..
Det är väl ändå mänskligt att vara attraherad av skönhet?
Damonk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 14:38   #140
maaherra
Registered User

maaherras avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson Visa inlägg
Jaa vad kan det vara..? Det är helt enkelt inte trovärdigt att du skulle ha snygga tjejkompsiar som du inte är attraherad av, varför dras du till dem och blir kompis med dem från första början tror du? Vidare, de tjejkompisar du har som du ligger sked med, har du frågat om de ser det som något man enbart gör med sin partner? Med tanke på att 95% av de som svarat här inte tycker det är ok med ngn annan än sin partner så lär det ju vara samma förhållande med dina tjejkompisar. Tycker du det är schyst mot din flickvän eller tjejkompisens ev. pojkvän, eller är tjejkompisarna singlar? Fortsätt diskussionen med Motorbreath, han är inne på rätt spår.
Du vet väl att det är en stor skillnad mellan att tycka någon är snygg och känna attraktion till personen i fråga? Jag tycker det finns många snygga killar som ser bra ut, någon sexuell spänning känner jag däremot inte.
Gammal 2008-02-06, 14:40   #141
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Motorbreath Visa inlägg
Inte alls. Jag reagerade på detta: "Jag har bara snygga tjejkompisar, men jag är inte attraherad av dem."

När du refererar till dem som kompisar så utgår jag ifrån att de har andra bra egenskaper som du uppskattar förutom utseendet. Då är ju kompisarna inte bara snygga, utan fungerar också ihop med dig socialt. Jag finner det därför föga troligt att du inte attraheras av någon utav dem. Om det inte är så att det enda kravet du har på dina tjejkompisar är att de ska vara snygga.
Självklart har de kvaliteter som jag uppskattar betydligt högre än deras utseende. Den attraheringen jag har är inte alls sexuell. Finns det något ord för sånt? Det är ju inte av sexuella attraktioner man umgås. Däremot kan man attraheras av någons kunskap, glädje eller galenskap. Men att detta är sexuellt och medför att skedning -> sex, är bara långsökt.

Citat:
Ursprungligen postat av D Andersson Visa inlägg
De jag nu räknar upp som snygga vänner som jag skedat med är de jag har träffat genom bandet och deras kompiasar. Vi delar alltså samma musikintresse, och andra saker som gör att vi fungerar ihop, både på individ- och parnivå, men även i grupp.
De som har pojkvän har antagligen tyckt att det varit OK; det är ju de som oftast erbjuder positionen. Deras pojkvänner har inte haft något att tillägga, iallafall inte vad jag vet. Om man är lika bra vän med deras pojkvänner så förstår jag inte riktigt vitsen med att bli arg.

Jag tycker fortfarande att det är tråkigt att folk inte kan umgås med sina tjejkompisar utan att vilja ha sex med dem. OK om det är ett random ragg eller någon man dejtar, men flickor man har ett kompisförhållande med vill jag gärna ha kvar som kompis.
Gammal 2008-02-06, 14:42   #142
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Och ja just ja. Bara för att 95% svarar att de inte tycker det är ok eller att de skulle ligga med sina tjejkompisar om de hade chansen betyder inte att det representerar svenska befolkningen. Tänk på att vi här har överskott på svartsjuka och sexuellt frustrerade tonåringar som söker efter bekräftelse.
Gammal 2008-02-06, 14:44   #143
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Jag tycker fortfarande att det är tråkigt att folk inte kan umgås med sina tjejkompisar utan att vilja ha sex med dem. OK om det är ett random ragg eller någon man dejtar, men flickor man har ett kompisförhållande med vill jag gärna ha kvar som kompis.
Men det är det väl ingen som har sagt.
Det är ju en av anledningarna till att man inte vill ha sex med dem: Man vill ha kvar dem som kompis.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 14:47   #144
birra_peroni
Registered User

birra_peronis avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Damonk Visa inlägg
Det är väl ändå mänskligt att vara attraherad av skönhet?
Jag hänvisar till Maaherras senaste post. Slipper jag skriva:p
birra_peroni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 14:47   #145
maaherra
Registered User

maaherras avatar

Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Men det är det väl ingen som har sagt.
Det är ju en av anledningarna till att man inte vill ha sex med dem: Man vill ha kvar dem som kompis.
Du hade alltså kunnat sätta på alla dina tjejkompisar, med det enda som stoppar dig är att du inte vill förstöra vänskapen?

Själv känner jag ingen sexuell attraktion alls till mina tjejkompisar (även fast dom är snygga), jag blir ungefär lika kåt på dom som min håriga rumscombo.
Gammal 2008-02-06, 14:51   #146
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Ursprungligen postat av maaherra Visa inlägg
Du hade alltså kunnat sätta på alla dina tjejkompisar, med det enda som stoppar dig är att du inte vill förstöra vänskapen?

Själv känner jag ingen sexuell attraktion alls till mina tjejkompisar (även fast dom är snygga), jag blir ungefär lika kåt på dom som min håriga rumscombo.
Nej, eftersom jag byggt upp en relation till dem som bygger på ickesexualitet. Det är en premiss för att vänskapen ska fungera.

Om jag inte hade känt dem och träffat dem ute så hade jag antaligen gått hem och ätit popcorn och nakenskedat varenda en, förutsatt att de hade velat. Så undermedvetet har man nog gjort ett urval, där premissen för att få vara ens tjejkompis är att man är bangable. M.a.o borde det finnas en sexuell dimension, även om man väljer att undertrycka den.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 14:53   #147
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Jag förstår inte ens vad det är vi diskuterar längre. Du håller ju med mig Pow.
Gammal 2008-02-06, 15:09   #148
maaherra
Registered User

maaherras avatar

Citat:
Ursprungligen postat av PowPow Visa inlägg
Nej, eftersom jag byggt upp en relation till dem som bygger på ickesexualitet. Det är en premiss för att vänskapen ska fungera.

Om jag inte hade känt dem och träffat dem ute så hade jag antaligen gått hem och ätit popcorn och nakenskedat varenda en, förutsatt att de hade velat. Så undermedvetet har man nog gjort ett urval, där premissen för att få vara ens tjejkompis är att man är bangable. M.a.o borde det finnas en sexuell dimension, även om man väljer att undertrycka den.
Det låter fortfarande som att du ser varje tjej som ett potentiellt "offer", du utgår helt enkelt från att ifall någon är har ett PSB (påsättningsbar) utseende rent objektivt måste det finnas en sexuell dimension med.

Visst har några av mina kvinnliga vänskaper börjat sexuellt, men långt i från alla. Min bästa tjejpolare har aldrig varit mer än vän, och det har aldrig varit på frågan om annat.
Gammal 2008-02-06, 17:44   #149
Gpajpen
Registered User

Gpajpens avatar

Reg.datum: Apr 2006
http://www.laddertheory.com/

Tråd låst, bra kämpat alla.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-06, 18:46   #150
Hades
-

Hadess avatar

Reg.datum: Nov 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Gpajpen Visa inlägg
http://www.laddertheory.com/

Tråd låst, bra kämpat alla.
Jag tänkte länka till den förut, men kom av mig.
When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteorite hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed no matter what you wish for. Unless it's death by meteor.
Hades är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:53.