Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Tävlande/aktiva

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-12-05, 08:04   #736
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av damir_T
mm! Och håller med timme, kom och hälsa på i JSK, nonn gång

Men jag misstänker att du redan känner många från klubben, eller har jag fel (???) ?
Jag kan inte påstå att jag känner många, men några av ungdomarna och juniorerna har jag träffat i samband med ett landslagsläger för en tid sedan. Trevliga lyftare allihop måste jag säga.
Fetknoppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-05, 08:06   #737
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan
Så du har kommit ut ur garderoben nu Håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra på comebacken
Skönt att någon håller tummarna, det lär jag behöva. Djupet i knäböj oroar mig något...Jag har aldrig bommat ut mig på tävling och vill inte gärna göra det nu vid comebacken.
Gammal 2006-12-05, 08:17   #738
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pinglan
Så du har kommit ut ur garderoben nu Håller alla tummar jag kan för att det ska gå bra på comebacken
Kommit ut ur garderoben, den var bra, riktigt bra
Gammal 2006-12-05, 08:46   #739
the_PL_man
Gammalt flakvrak

the_PL_mans avatar

Reg.datum: Oct 2002
Det var på vårkanten jag tänkte också. Det kanske är lättare att skapa tid om du får ta med den bättre hälften ?

mvh
the_PL_man

Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen
Jag tar på mig läger i mån av tid. Kanske att det hinns med under vårkanten?
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-05, 15:56   #740
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
Det var på vårkanten jag tänkte också. Det kanske är lättare att skapa tid om du får ta med den bättre hälften ?

mvh
the_PL_man
Det kanske är möjligt. Vi får se efter jul hur det ser ut. Och naturligtvis måste jag höra med regeringen först. Det är ju ändå hon som bestämmer. Här hemma får jag bara bestämma när jag ska diska och städa, och jag blir slagen till sömn varje kväll. Ibland efter en näve kallt grus som kvällsmat
Gammal 2006-12-05, 17:34   #741
damir_T
Banned

damir_Ts avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Jag kan inte påstå att jag känner många, men några av ungdomarna och juniorerna har jag träffat i samband med ett landslagsläger för en tid sedan. Trevliga lyftare allihop måste jag säga.
Jo men alla är snälla Å starka
damir_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-06, 17:40   #742
Lillgrabben
Registered User

Lillgrabbens avatar

Reg.datum: Aug 2002
Jag håller tummarna för dig i helgen!

Jag hade egentligen tänkt komma & agera publik, men arbetsschemat tillåter dessvärre inte detta just nu.

Har du tänkt ut några startvikter?
Lillgrabben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-06, 20:47   #743
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Knäböj, bänkpress och marklyft

Onsdag 20061206: Styrkelyftböj: 100kg/2*3 och 130kg/3.

Bänkpress: 100kg/2*3 och 130kg/2.

Sumomarklyft: 60kg/2*3 och 100kg/3.

Körde lite lättare än programmet idag då jag av erfarenhet vet att jag blir stark av att vila. Det var ingen stor skillnad, ca 10kg mindre i bänkpress och ett set mindre än programmet förespråkade. I knäböj och marklyft körde jag ca 15-20kg lättare och även där ett set mindre än programmet.
Gammal 2006-12-06, 20:50   #744
damir_T
Banned

damir_Ts avatar

Reg.datum: Sep 2006
Citat:
Onsdag 20061206: Styrkelyftböj: 100kg/2*3 och 130kg/3.

Bänkpress: 100kg/2*3 och 130kg/2.

Sumomarklyft: 60kg/2*3 och 100kg/3.

Körde lite lättare än programmet idag då jag av erfarenhet vet att jag blir stark av att vila. Det var ingen stor skillnad, ca 10kg mindre i bänkpress och ett set mindre än programmet förespråkade. I knäböj och marklyft körde jag ca 15-20kg lättare och även där ett set mindre än programmet.
Jag är ju då den konstiga varianten!.... Om jag vilar för mycket innan en tävling förlorar jag styrka... Helt konstigt!.
damir_T är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-06, 20:53   #745
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av damir_T Visa inlägg
Jag är ju då den konstiga varianten!.... Om jag vilar för mycket innan en tävling förlorar jag styrka... Helt konstigt!.
Du är ju ung och lätt, då tål man med lite mer träning. När du blir äldre och starkare ska du se att det förändras lite. I vilken utsträckning det förändras är naturligtvis individuellt.
Gammal 2006-12-07, 15:18   #746
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lillgrabben Visa inlägg
Jag håller tummarna för dig i helgen!

Jag hade egentligen tänkt komma & agera publik, men arbetsschemat tillåter dessvärre inte detta just nu.

Har du tänkt ut några startvikter?
Sorry, jag har helt missat ditt inlägg. Tråkigt att du inte kan komma.

Mina ingångsvikter blir 352,5kg-242,5kg-295kg. Allt enligt träningsprogrammet.

Om jag fixar ingångarna direkt så ska jag gå 370-262,5-312,5 i andra försöken. I tredje försöket säger programmet att jag ska gå 380-270-320.

Om jag sköter mig bra och inte får problem med bedömningen så ser jag det som högst realistiska vikter, utom i bänkpress eftersom tröjan är så stor. Där uppskattar jag att det i bästa fall kan bli 262,5kg i tredje försöket.

Marklyftet känns till skillnad från bänkpress faktiskt riktigt bra. Det är den enda grenen som jag känner fungerar absolut perfekt. Vid sista träningstillfället med dräkt gick det så lätt att jag kanske till och med kan prestera bättre än programmet säger. Men då har jag inte tagit i beräkning att jag på tävling har maxat i knäböj innan jag börjar dra marklyft.

Jag känner en viss oro för djupet i knäböj, det har inte varit perfekt på träning och har jag riktigt otur så blir det en utbommning- den första i mitt liv. Ja, ja...vi får se vad det blir.
Gammal 2006-12-07, 18:44   #747
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen
Jag känner en viss oro för djupet i knäböj, det har inte varit perfekt på träning och har jag riktigt otur så blir det en utbommning- den första i mitt liv. Ja, ja...vi får se vad det blir.
Om du tänker på farten ner så ordnar sig djupet.

Du har varit med förr. Du ska se att du kommer ihåg det när du kommer på flaket. Som en gammal cirkushäst i manegen.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-07, 19:39   #748
Fetknoppen
Registered User

Fetknoppens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan Visa inlägg
Om du tänker på farten ner så ordnar sig djupet.

Du har varit med förr. Du ska se att du kommer ihåg det när du kommer på flaket. Som en gammal cirkushäst i manegen.
Jo det är jag medveten om. Med rätt hastighet bryter jag parra och gör dessutom betydligt lättare böjar.

"Som en gammal cirkushäst i manegen"

Ha ha, den gillar jag. Hästar är goda:-)

Dom har också ett väldigt långt minne. När jag var liten hade vi en granne som var bonde av den gamla skolan. Han körde hem timmer med häst och vagn och använde bara traktor i nödfall. Hästen hette guldkap och var en stor arbetshäst- nordsvensk eller nåt sånt. Jag gillade hästen och gick ofta och hälsade på. Min mor hade inte nåt emot mina äventur hos Harald (bonden), även om hon kanske tyckte att jag luktade lite väl mycket när jag kom hem.

Hur som helst...när jag blev lite äldre lärde jag mig av några äldre barn att sätta fast potatisknopp på en böjlig asp eller annat träslag. Sedan kunde man slunga iväg potatisknoppen med väldig fart över imponerande distanser.

En dag fick jag ett "psykbryt" och ställde frågan till mina kompisar om vi kunde skjuta hela vägen ut till hästhagens mitt. Sagt och gjort; vi testade och japp, det gick bra. Hästen gillade naturligtvis inte detta och gjorde allt den kunde för att komma undan (det gick inte så bra).

På kvällen när jag skulle lägga mig fick jag otroligt dåligt samvete för att vi hade varit dumma mot hästen. Jag gick ner och hälsade på honom dagen efteråt för att döva samvetet. Hästen kom emot mig när jag ropade på honom, och inte med en min visade han någon rädsla efter gårdagen. Jag sträckte in en hand för att stryka honom på mulen. Hästen sträckte fram nosen och vips hade han bitit tag i mitt pekfinger så att jag inte kom loss.

Det gjorde otroligt ont, säkert lika ont som det hade gjort för hästen dagen innan. Jag skrek och skrek, och Harald kom springande. Hästen släppte först när Harald slog till honom ordentligt på mulen. Jag lärde mig min läxa och gick med ett mörkblått finger för en tid. Jag och hästen blev faktiskt kompisar igen och jag var aldrig mer dum mot något djur. Mycket kan man säga om dem, men de är både intelligenta och har ett gott minne. Dessutom smakar de gott
Gammal 2006-12-07, 19:42   #749
polaren
Registered User

polarens avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Dessutom smakar de gott
Klockren avslutning
polaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-07, 21:40   #750
Pinglan
Bananslukerskan.

Pinglans avatar

Reg.datum: Sep 2002
SÅ himla bra gjort av Guldkap Rätt åt dig
Härlig historia

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:27.