2005-09-01, 14:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Mönstring imorrn - Tips och råd mottages gärna!
Ja, som topic säger så ska jag mönstra imorrn. Jag vet att styrketestet är konstigt upplagt (man ska väl stå på en våg och dra uppåt?), så jag undrar hur man ska dra för att få bästa möjliga effekt? Långsamt, fort och ryckigt eller på nått annat sätt? Säg gärna vad ni fick för betyg också när ni svarar. Jag siktar på en 8a och över (helst en 9a).
Tacksam för svar!
|
|
|
2005-09-01, 14:46
|
|
|
Registered User
|
Du ska ju dra en grej från backen till hakan.
Var explosiv för dom får upp en kurva sen tar dom medelstyrkan på hela draget har jag för mig.
Ta i med benen som fan i början sen mosa med ryggen, sista biten är man ju svagast i så man får se till att ha högt innan.
Jag fick en 8:a när jag körde.
|
|
|
2005-09-01, 14:49
|
|
|
kräver blöjträning
Reg.datum: Sep 2005
|
Vill rekkommendera att inte ha händerna allt för långt ifrån varandra när du greppar stången. Jag gjorde detta fel först och drog en våldsam start som ett marklyft men ju högre upp du kommer desto mindre kraft har du att dra med om du har händerna långt isär. Så starta med händerna axelbrett ungefär.
Fick ett extraförsök iaf så jag fick en nia till slut.
|
|
|
2005-09-01, 14:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Endumen
Ja, som topic säger så ska jag mönstra imorrn. Jag vet att styrketestet är konstigt upplagt (man ska väl stå på en våg och dra uppåt?), så jag undrar hur man ska dra för att få bästa möjliga effekt? Långsamt, fort och ryckigt eller på nått annat sätt? Säg gärna vad ni fick för betyg också när ni svarar. Jag siktar på en 8a och över (helst en 9a).
Tacksam för svar!
|
Testet är utvecklad för att det ska vara enkelt alltså är det bara att dra som fan, så fort som möjligt. Se till att använda ben och rygg så mycket som möjligt, dra med allt du kan. Gå upp på tå för att få det lilla sista den sista biten.
Glöm inte cyklingen, om du väger lätt så kan du få en 9:a eller en 6:a.
Jag cyklade för en 8:a och då var jag nöjd men sen när jag slutade trampa sa tanten att jag var så lätt så dom sa att det blir en 6:a
Cykla tills du tippar så är det lugnt.
Lycka till.
|
|
|
2005-09-01, 14:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Det är inte så mycket att fundera över. Gör som dom säger och ta i. Har du styrkan så har du, och då kan du inte göra fel. Har du inte styrkan som kommer ingen metod i världen att hjälpa dig.
|
2005-09-01, 15:39
|
|
|
Registered User
|
Okej, tackar för svaren. Inget mer jag ska tänka på?
|
|
|
2005-09-01, 15:41
|
|
|
#curl4lajf
Reg.datum: Apr 2005
|
Citat:
|
Okej, tackar för svaren. Inget mer jag ska tänka på?
|
Vill du göra lumpen eller ej ?
|
|
|
2005-09-01, 15:48
|
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Säg att du tycker om att skjuta kpist till psykologen.
Redan som ung knodd gillade du att ha grannskapets ongar framför dig medan du sköt slangbella på dom!
Ge mig ett gevär genast!!!TWO!!
Nä, så ska du ente säga
|
|
|
2005-09-01, 15:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Fick en sjua, var nöjd för jag är svag som fan. Cykling fick jag inte göra. Lycka till imorron och glöm inte gainern för man vill väll vara optimal!
|
|
|
2005-09-01, 16:00
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av mela
Vill du göra lumpen eller ej ?
|
Ja, det vill jag... Men endast om tjänsten i fråga "ger någonting". Vill inte slösa bort ett år på att sitta i vakten, då kan jag hellre jobba som städare, det ger lika mycket  . Eftersom jag ser lite dåligt får jag förmodligen ingen stridstjänst (typ som jägare), dock skulle jag hemskt gärna vilja det. Men vad finns det för fler alternativ?
Sedan är det ju självfallet att man vill göra bra ifrån sig på mönstringen  .
|
|
|
2005-09-01, 16:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2004
|
om du frågar bör du få göra fler än ett övningsförsök, kan va bra så att du får känna på rörelsen
|
2005-09-01, 16:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Får man fortfarande papplakan att sova i? I så fall är mitt tips att ta med ett örngott. Obehagligt som fan när skäggstubben fastnade i kudden, det är det jag kommer ihåg från min mönstring.
|
|
2005-09-01, 16:03
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av spacedog
Får man fortfarande papplakan att sova i? I så fall är mitt tips att ta med ett örngott. Obehagligt som fan när skäggstubben fastnade i kudden, det är det jag kommer ihåg från min mönstring.
|
Haha, jag har turen att ha ett pliktverk i Östersund, så jag kan sova hemma  .
|
|
|
2005-09-01, 16:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
|
Ja, det vill jag... Men endast om tjänsten i fråga "ger någonting". Vill inte slösa bort ett år på att sitta i vakten, då kan jag hellre jobba som städare, det ger lika mycket  . Eftersom jag ser lite dåligt får jag förmodligen ingen stridstjänst (typ som jägare), dock skulle jag hemskt gärna vilja det. Men vad finns det för fler alternativ?
|
Lite sent nu kanske, men försök ta reda på lite om olika tjänster - det finns väl en hemsida som heter lumpen.nu och ett forum, soldf.någonting. Om du vet vad du vill är chansen större att du slipper en tråkig tjänst.
|
|
2005-09-01, 19:07
|
|
|
På uppgång
Reg.datum: Sep 2004
|
cykla som faan, tills du abolut inte orkar det minsta mer, tills munnen smakar blod.
och så tjatar du dig till att få göra tjänst som brandman... Det är mitt tips!
|
|
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Linjär visning
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:15.
|

|