2010-09-25, 07:42
|
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Jag är ett stort fan av ettan. Det är en classic i mitt tycke. Men uppföljaren hade så många hål och patetiska meningslösa actionmoves att jag ville resa mig upp och gå. Hardcorekänslan var helt borta.
|
De tog ju den töntigaste skådespelaren och försökte göra honom till en cool actionsnubbe. Det var som bäddat för katastrof.
|
|
2010-09-25, 07:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
De tog ju den töntigaste skådespelaren och försökte göra honom till en cool actionsnubbe. Det var som bäddat för katastrof.
|
Det kan säkert funka, ifall manuset är dugligt. Är det så dåligt som folk påstår är det inte mycket som någon skådis kan göra.
|
|
|
2010-09-25, 19:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2008
|
Predators
Inte speciellt bra.
När Morpheus dök upp höll jag på att sätta kvargen i halsen
|
|
|
2010-09-25, 21:34
|
|
|
Muba
|
Predators -
Tyckte faktiskt den var helt okej, visst kanske lite missar här å där men helt klart sevärd i mina ögon.. Men smaken är som baken.. (:
|
|
|
2010-09-25, 21:37
|
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Jag gillade de nya lite vildare Predatörerna som tex Berzerken, Tusk och Falconer, men den som ligger varmast te hjärtat är dock Predateur Vanilla-Classic.
Lite mer teknisk, mer skill, mindre brute strength.
Predator Classic
Berz till vänster
Falconer
Senast redigerad av Kwon den 2010-09-25 klockan 21:42.
|
|
|
2010-09-25, 22:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Get him to the Greek 7/10
Någon form av spin off till Forgetting Sarah Marshall med Russel Brand och Jonah Hill. Rätt annorlunda måste jag säga och till en början gillade jag den inte men sen växte filmen rejält. Massa roliga scener och en massa kända ansikten är med. Piff del a puff, puff daddy eller vad han heter gör en rolig insats. Klart sevärd!
|
2010-09-25, 22:24
|
|
|
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
Reg.datum: Apr 2004
|
Såg Iron Man 2 precis. Ingen höjdare, inte i närheten av 1.an.
|
|
|
|
2010-09-25, 22:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Machete! 5/5
Man får ha lite distans. Men ingen kommer någonsin kunna ta detta som en seriös actionfilm. Det är riktigt bra underhållning från minut 1 med Danny trejo i sin första huvudroll ever.
Sen att rollistan fylls på med diverse andra roliga namn som Lindsey Lohan, Michelle Rodriguez, Jessica Alba och....STEVEN SEGAL gör knappast saken sämre. Det är en ironisk actionfilm med ganska halvbra manus.
Ur filmperspektiv rent gräslig, ur underhållning med lite distans = ett mästerverk.
|
|
|
2010-09-26, 00:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av snej
Såg Iron Man 2 precis. Ingen höjdare, inte i närheten av 1.an.
|
Samma här.. besviken :-( 1:an hade själ, den här var bara dryg
|
|
|
2010-09-26, 00:44
|
|
|
Det var en gång en tråd-master!
Reg.datum: Jun 2005
|
Defendor - En ganska trivsam rulle faktiskt. Kul att se Woody i en sådan roll. 6/10
Remember the Titans - Visst är den löjligt förutsägelsebar men det gör inget för den spelar på helt rätt känslo-strängar. Jag älskar den och sitter med gåshud genom halva filmen. 9/10
|
|
2010-09-26, 02:52
|
|
|
Registered User
|
Ok mina vänner, jag vill bara säga att jag just nu ser på Dog Day Afternoon (1975) med Al Pacino och den första scenen är något av det roligaste jag sett på länge. Den är helt klart det roligaste jag sett Pacino någonsin göra. Den funkar så otroligt bra för att alla är dödsseriösa. Återkommer med utförlig recension så fort jag sett klart den, det bådar gott.
|
|
|
2010-09-26, 07:43
|
|
|
Registered User
|
Dog Day Afternoon (1975)
En av de roligaste öppningsscenerna jag sett, därefter utvecklas filmen till ett rätt tight drama. Al Pacino gör sig riktigt bra som en pressad man från Brooklyn. John Cazale fick sig en rätt trist roll och det enda jag ser är en mer fördummad Fredo Corleone (som han spelade i The Godfather). För att vara 70-tal så är vissa rörliga kameratekniker rätt intressanta och de konstanta mobbscenerna (paraplyterm för scener med väldigt många människor, inte nödvändigtvis maffiakopplat) gör sig väldigt bra.
Öppningsscenen i sig är helt fantastisk, humor på hög nivå. Det som gör scenen så otroligt bra, och detta gäller all typ av riktigt rolig humor, är att insatserna är så höga för karaktärerna och de är helt gravallvarliga i en halvt bisarr situation.
En försvunnen filmjuvel, definitivt ett av Pacinos starkaste kort och han fick rätteligen en Oscarnominering för sin insats. Kontrasten mellan öppningsscenen och resten av filmen kan tyckas lite udda, men det funkar bra med avtagande humor och ökande mörker samt allvar. Hans fru kan nog nomineras som en av filmhistoriens mest irriterande karaktärer, bra spelat av skådespelerskan och grymt bra idé av författaren.
Rekommenderas starkt. Den ger även en träffande bild angående homosexualitet för 70-talets USA.
|
|
|
2010-09-26, 10:48
|
|
|
Flintskallig hårboll
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Get him to the Greek 7/10
Någon form av spin off till Forgetting Sarah Marshall med Russel Brand och Jonah Hill. Rätt annorlunda måste jag säga och till en början gillade jag den inte men sen växte filmen rejält. Massa roliga scener och en massa kända ansikten är med. Piff del a puff, puff daddy eller vad han heter gör en rolig insats. Klart sevärd!
|
What? Tyckte själv inte alls om den, var i klass med american pie #478...
|
|
|
2010-09-26, 22:15
|
|
|
mjau
Reg.datum: Feb 2009
|
Det Femte Elementet. Fan vad bra den är. All time top 5, lätt.
|
|
|
|
| Ämnesverktyg |
|
|
| Visningsalternativ |
Linjär visning
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.
|

|