hahah, fan vad du går mig på nerverna gubbe... men jag gillar det..
payback time, just wait! hehehe..
Citat:
Ursprungligen postat av cam
Försöker sända över lite glad och positiv energi till denna journal, känns som det behövs just nu..
Osv osv...
hahah, du är för go.. jag behöver bara få lite rutin känner jag..
Sambon slash exet har varit borta i 2v nu så jag sköter hushåll, katt o allt själv o dessutom försöker lösa flytt o allt själv. Bär ett rätt tungt lass just nu på egna axlar o inte blir det bättre då mitt kära ex kommer hem - då drar hon iväg för o festa o umgås med vänner. Inget ont om henne eller om det, men det ska onekligen bli skönt att få komma till ett nytt boende o bara rå mig själv. Då är det åtminstone bara min tvätt o min skit jag tar hand om.
Av någon anledning är det alltid samma visa... skuggan sköter tvätt, matlagning, städning, fönsterputsning osv osv.. blah!.. vart tog den gamla goda tidens kvinnor vägen som hjälpte till i hemmet!.. hmpf..
Så energiläckage har jag, men ge mig bara en lya i götet nu så jag får börja om o bara rå mig sjävl så då jävlar... bästa träningen hittills var just då jag var singel o själv, lol.
Blev vilodag idag, min fot är fasiken inte bra.
En av mina anställda på jobbet nämnde att tjejer kan få liknande problem med hälarna i början av sommaren.. någonslags inflammation.. hälröta eller vad det nu hette.. hälros?.. eh.. aja.. det låter som om det är det jag har åkt på i varje fall.
"Hälros" låter ju som något slags eksem. Är du säker på att det inte är en plantarfasciit (eller åtminstone en irritation där)?
Muskelgrupp: Rygg Målsättning: Återhämtningsträning. Motivation: Grym motivation, riktigt flyförbannad då jag kom till gymet. Så motiverad så jag var folkilsk
marklyft
1 set [ 6 x 20 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 4 x 100 kg ]
1 set [ 2 x 120 kg ] remmar
1 set [ 1 x 130 kg ] remmar
1 set [ 3 x 110 kg ] remmar
1 set [ 6 x 100 kg ] remmar
latsdrag i hiss med bred/böjd stång
1 set [ 6 x 50 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
1 set [ 6 x 60 kg ]
latsdrag i hiss med v-handtag
1 set [ 5 x 65 kg ]
1 set [ 5 x 60 kg ]
hantelrodd (vikt utan handtag)
1 set [ 6 x 25 kg ]
SUMMERING:
Bowlingkäglan ska resa på sig. Uppuppupp. 130 i mark kändes som jag minns att 170 gjorde. Jag hade ungefär lika bedrövlig teknik på 130, stod och skakade med raka armar och böjda knän och försökte räta på kropp o ben. Suck.
Sträckte nog vänster hamstring lite dessutom, fick lite känningar nu efteråt.
Allt bara kändes tungt och energin försvann på nolltid, typ efter marklyftet så var jag stendöd. Resten gick bara på vilja, men den försvann när V-handtaget åkte fram. Gillar inte o köra utan handskar heller, för just V-handtaget är inte riktigt slipad på insidan, utan är fullt med stålflis/taggar. Ser ut som jag haft en törnkrans i nävarna.
I hantelrodden dog jag helt, hade lika gärna kunnat lagt mig för o dö på bänken. Noll energi kvar.
Otroligt svårt för psyket detta, jag vet ju hur stark - eller nåja i förhållande till mig själv alltså - jag var för ett halvår sedan. Nu känns det som om de märkt om alla hantlar på gymet, värsta practical joke.
Bara o grisa på. Ska grisa så in åt h-e nu. Fyfan, detta är min comeback.
Filmade 3 reps på 110 bara för att se hur tekniken såg ut. Kan dessvärre inte filma från sidan eftersom jag står i ett bås.. eller iofs så kan jag flytta på lite maskiner och köra åt andra hållet kanske nästa gång.
Jag var redan här trött och skakar som ett asplöv hela vägen upp lol.. tekniken kanske inte bedrövlig, men verkligen inte bra. Har svårt att trycka iväg med benen från botten med.
Nu kan jag tillägga att detta var första marklyftpasset på 6 mån dessutom, så precis allt kändes ovant.
Ser du inte vilken beundrande blick killen bakom har?! Jag SER! Fast och fin glutte också. :P
Ta det lugnt, även om jag vet att det är svårt...
hahah, sluta titta på min glutte. Den är bara fet just nu
Snubben bakom är för övrigt inte bara riktigt vältränad, utan väldigt trevlig också och verkar för övrigt vara riktigt kunnig inom träning. Han vågade i varje fall inte såga min marklyftsteknik, men å andra sidan så gjorde jag klart för honom att jag filmade just i syfte för att bättra tekniken så...
Hälsporre har du nog inte redan, men kanske dess anfader eller så. Prova att stretcha fotsula (lägg ena foten på andra knät, fatta om tårna och böj uppåt) och vad. Fler än en gång.
Hälsporre har du nog inte redan, men kanske dess anfader eller så. Prova att stretcha fotsula (lägg ena foten på andra knät, fatta om tårna och böj uppåt) och vad. Fler än en gång.
Bra länk!
Körde det där nu.. känner av hälen nu ikväll igen, antagligen för att jag körde marklyft förut och fick press/tryck på foten igen. Damn...
Jag kommer dock inte åt det onda området riktigt i stretchövningarna känner jag, känns mer som om jag kommer åt utsidan av foten och inte innan mätet mellan häl/hålfot.. men jag provar stretchövningarna så får i se, ska se om jag kan ta en lättare löptur imorgon också och blodfylla foten i varje fall.