Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2026-01-29, 22:36   #21676
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Inte kollat upp det men skylle tro det. Att s1 blev så hackigt var mycket tack vare de insåg en bra bit in att detta blev inte bra och gjorde om en hel del för att likna de tidigare säsongerna på netflix.

Så med det i bagaget så litar jag på att s2 kommer bli betydligt bättre rakt igenom, alltid fint med JJ tillbaks
Ja precis! Det var ju det jag menade. De fick väl in originalteamet sen som fick styra upp allt? Alla mellanmjlöksavsnitt är ju gjorda av några helt andra personer vill jag minnas.
Gammal 2026-01-30, 09:09   #21677
Magnus N
Skånsk

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Ja precis! Det var ju det jag menade. De fick väl in originalteamet sen som fick styra upp allt? Alla mellanmjlöksavsnitt är ju gjorda av några helt andra personer vill jag minnas.
Japp tror det så säsong2 tror jag kan bli riktigt bra om samma gäng fortsätter
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2026-01-30, 11:06   #21678
intepurewhey
Registered User

Reg.datum: Sep 2021
Citat:
Såg klart första säsongen av The Foundation. Ett sånt pretentiöst sömnpiller. Jag skulle kunna skriva en halv uppsats om varför den vi tyckte att den var usel
Citat:
Pluribus: Undvik. Ett sånt sömnpiller. Det blev inte bättre med tiden heller. Möjligen att den kommer igång säsong 2 men säsong 1 var verkligen som att titta på när färg torkar.
Var är Grub med bannhammaren?
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2026-01-30, 12:05   #21679
Anomander Rake
Registered User

Anomander Rakes avatar

Reg.datum: Apr 2023
Pluribus hade en enormt spännande premiss och första avsnittet hade mig på spänn hela vägen. Sedan gick det fort utför, eller ja det gick ingenstans för det fanns lite handling, få karaktärer och nästan ingen karaktärsutveckling.

Säsong 1 hade kunnat kortas med säkert 3 avsnitt och den hade varit mer effektiv i sitt berättande. Min pojkvän tycker mycket om den, för att den är långsam och stannar upp hela tiden och han kan reflektera kring hur han själv hade agerat, vad hade hänt med världen etc. Tyvärr funkar den inte alls för mig.
Anomander Rake är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2026-01-30, 19:52   #21680
Kaalle
Registered User

Kaalles avatar

Reg.datum: Nov 2013
The Last Narc

Minidokumentärserie om drog karteller och CIA och allt möjligt i början av 80 talet i Mexiko, riktigt bra. Finns på Amazon Prime

Senast redigerad av Kaalle den 2026-01-30 klockan 19:53.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2026-02-03, 12:42   #21681
Frantic
Registered User

Frantics avatar

Reg.datum: Mar 2004
The Shield 10/10. - https://www.imdb.com/title/tt0286486/

Det är tredje gången jag plöjer igenom hela serien och därmed förmodligen den serie jag lagt ner mest tid att titta på. Den är inte lika bra som Breaking Bad men den måste ändå få 10/10. Konstant högt tempo och den tappar aldrig i kvalité. Den blir snarare bättre och bättre ju längre den går och slutet är perfekt

Största minusen är väl att snubben som spelar Ronnie är en rätt rutten skådis och har samma döda ögon oavsett vilken situation han är i, och hon som spelar Vics dotter (Chiklis riktiga dotter) är ännu sämre. Alltså sämre än Keanu Reeves i Dracula.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2026-02-03, 19:38   #21682
Magnus N
Skånsk

Tack för påminnelsen. Kanske får se om serien återigen. Fantastisk genom alla säsonger men som du skriver, de syr ihop det fenomenalt
Gammal 2026-02-03, 22:37   #21683
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Fallout säsong 2 är underhållande även om jag upplever att alla story lines står och stampar lite. Jag uppskattar att de flirtar väldigt mycket med spelen och att de lyckas (eller åtminstone försöker) blanda element från de olika spelen till ett samlat narrativ med världsbygget.
De lyckas i alla fall med tonen, där man i ena stunden skrattar åt exploderande huvuden i slow motion ackompanjerat av gammel lonely cowboy-musik, för att i nästa få ångest över människors mörkaste beteenden.
Gammal 2026-02-08, 19:44   #21684
Magnus N
Skånsk

A Knight of the Seven Kingdoms

Sett de första 4 över helgen, känns precis som GOT första säsongerna, kvaliteten är där uppe.
Gammal 2026-02-19, 20:32   #21685
Magnus N
Skånsk

House of the Dragon Season 3 | Official Teaser | HBO Max

"Absolute power is within grasp. #HOTD Season 3 returns this June on HBO Max."

Hoppas de sneglat åt Knight of Seven kingdoms i hur man berättar en engagerande saga
Gammal 2026-02-20, 07:39   #21686
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Har dammat av Fringe, gillar den. Lagom övernaturligt, men haltar lite i logiken här och där men annars lättsamt skön serie.
Amazon tyckte dock det var en kanonide att ta bort första säsongen när vi hade två avsnitt kvar.. jävla luder.
Gammal 2026-02-23, 15:23   #21687
intepurewhey
Registered User

Reg.datum: Sep 2021
Blir utsparkad när jag försöker söka efter filmtråden så skriver här istället som en noob.

Såg Apocalypse Now (final cut) i helgen. Håller på att se igenom filmer från innan 2000-talet som jag antingen inte sett alls eller sett för längesedan.

Gick in och hoppades på att den inte skulle vara alltför "konstnärlig" med tanke på speltiden. Det visade sig vara ett mästerverk och fick den första 10an jag delat ut på länge på imdb. Så befriande att se riktigt filmskapande istället för massa skräp-CGI tillsammans med ett brutalt soundtrack, eargasm med atmos. ~3h speltid och var inte ens nära att plocka upp och pilla med mobilen någon gång.

Nästa filmstund står Goodfellas på tapeten. Den har jag sett men var längesedan nu. Sett Run Lola Run, Fargo, LA Confidential, Blade Runner, Pitch Black & Die Hard 1+2 senaste veckorna. (+ diverse nyare filmer som båda 28 years later, Logan, repo men & we bury the dead).
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2026-02-26, 18:57   #21688
tjabon
Joser

tjabons avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Har dammat av Fringe, gillar den. Lagom övernaturligt, men haltar lite i logiken här och där men annars lättsamt skön serie.
Amazon tyckte dock det var en kanonide att ta bort första säsongen när vi hade två avsnitt kvar.. jävla luder.
"två avsnitt kvar" -Piratebay är din vän.

Har sett alla säsonger. Toppenserie
Gammal 2026-02-26, 20:13   #21689
Ett Orm
Silver lifter

Ett Orms avatar

Reg.datum: Jun 2011
Citat:
Ursprungligen postat av tjabon Visa inlägg
"två avsnitt kvar" -Piratebay är din vän.

Har sett alla säsonger. Toppenserie
Ja vi hade nog kunnat fulsteamat dom men såg första på andra säsongen innan vi upptäckte det så vi sket i det.
Ja den är najs.
Gammal 2026-03-05, 21:58   #21690
Magnus N
Skånsk

The Boys – Final Season Trailer | Prime Video

Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:15.